Autor Wątek: Allegro5 - Problem z przezroczystością bitmapy.  (Przeczytany 503 razy)

Offline kubaku4

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2011, 18:35:32
Witam! Tworzę prostą minigierkę i mam taki problemik. Tworzę i wczytuję bitmapę: ALLEGRO_BITMAP *postac = al_load_bitmap(PostacPath);
al_convert_mask_to_alpha(postac, al_map_rgb(255,0,255) );
a w pętli głównej, rysuję: al_draw_bitmap(postac,postacX,postacY, NULL);Niestety, po narysowaniu postać posiada różowy kontur. Co może być nie tak? Allegro 5.0.3.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Karol

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2011, 20:04:20
Niestety, po narysowaniu postać posiada różowy kontur. Co może być nie tak? Allegro 5.0.3.
Najpewniej grafika ma kanał alfa oddzielny, a Ty mapujesz wszystkie różowe pikselki jako przezroczyste. Więc piksele z pośrednią przezroczystością są całkowicie widoczne.