Autor Wątek: Literatura dot. projektowania  (Przeczytany 1756 razy)

Offline BadRay

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Czerwiec 02, 2011, 23:23:11
Witam!

Czy może ktoś polecić literaturę ENG/PL(bez różnicy) dotyczącą projektowania aplikacji i/lub gier? Posurfowałem trochę po sieci, jest tego sporo, ale chciałbym dostać coś co już ktoś przeczytał i sobie chwali, a nie marnować czas i pieniądze.

Interesują mnie opisy wzorców, oraz ich praktycznego zastosowania.

EDIT: poprawiłem temat
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2011, 13:54:38 wysłana przez BadRay »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Czerwiec 03, 2011, 23:15:59
Wikipedia, artykuły opisujące i praktyka... tego ostatniego żadna książka ci nie zastąpi.

Offline deadeye

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2011, 02:53:08
head first wzorce projektowe. Ksiazka napisana bardzo prostym jezykiem, ma sporo redundancji ale dzieki temu przynajmniej wszystko sie zapamietuje. Na poczatek najlepszy wybor o ile nie masz doswiadczenia w temacie.


Offline jorul

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2011, 10:37:35
Całkowicie popieram deadeya, na pierwszy kontakt z wzorcami "Head First Design Patterns" będzie najlepsza. Seria HF teraz nazywa się "Rusz głową" :)
http://helion.pl/ksiazki/wzorce-projektowe-rusz-glowa-elisabeth-freeman-eric-freeman-bert-bates-kathy-sierra,wzorrg.htm

Offline Janusz

  • Użytkownik

# Czerwiec 04, 2011, 13:17:51
http://helion.pl/ksiazki/projektowanie-gier-podstawy-wydanie-ii-ernest-adams,prgpo2.htm
Tylko, że raczej nie o takie projektowanie chodziło koledze, tylko bardziej o projektowanie architektury aplikacji. Projektowanie gier jest o projektowaniu mechaniki gry, gameplaya ;)

Offline BadRay

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Czerwiec 05, 2011, 09:32:28
Wikipedia, artykuły opisujące i praktyka... tego ostatniego żadna książka ci nie zastąpi.
Akurat praktyka to najmniejszy problem :-) - po prostu w aplikacjach powyżej 10k linii kodu robi mi się mały bajzel i ciężko dojść do ładu.

http://helion.pl/ksiazki/projektowanie-gier-podstawy-wydanie-ii-ernest-adams,prgpo2.htm
Tylko, że raczej nie o takie projektowanie chodziło koledze, tylko bardziej o projektowanie architektury aplikacji. Projektowanie gier jest o projektowaniu mechaniki gry, gameplaya ;)
Tak dokładnie.

Całkowicie popieram deadeya, na pierwszy kontakt z wzorcami "Head First Design Patterns" będzie najlepsza. Seria HF teraz nazywa się "Rusz głową" :)
http://helion.pl/ksiazki/wzorce-projektowe-rusz-glowa-elisabeth-freeman-eric-freeman-bert-bates-kathy-sierra,wzorrg.htm
Ok, więc heading first na 'wzorce projektowe' ;).

Dzięki za odpowiedzi.

Offline mINA87

  • Użytkownik

# Czerwiec 05, 2011, 12:05:56
Wklep w google Data Oriented Design i czytaj wszystkie artykuły, wpisy na blogach, dyskusje - nauczysz się w ten sposób dużo więcej niż z książek.
Warto też zerknąć na "Typical C++ bullshit" - http://macton.smugmug.com/gallery/8936708_T6zQX/1/593426709_ZX4pZ#593426709_ZX4pZ