Autor Wątek: Praca  (Przeczytany 13713 razy)

Offline LizarD

  • Użytkownik

# Wrzesień 27, 2011, 15:08:52
Przez przypadek wpadłem na stronę na której jakiś Pan opisywał swoje początki pracy to chyba był jakiś blog jak znajdę linka to tutaj podam, w każdym bądź razie ten Pan napisał coś takiego:
Cytuj
Z tego co sie orientuje to pracy jest masa dla kazdego, nawet poczatkujacych. Wystarczy ze potrafisz napisac podstawowy programik w C# i moim zdaniem spokojnie mozesz wysylac CV.
I mnie to w pewnym stopniu zdziwiło zaszokowało, podobno stwierdził on to na swoim i znajomych przykładzie, ale czy to prawda? Z tego co słyszałem to najłatwiej można dostać prace znając Java albo C# ale żeby aż tak ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Wrzesień 27, 2011, 15:26:33
Może i tak, ale na pewno nie jako programista.

Offline Rydwan

  • Użytkownik

# Wrzesień 27, 2011, 15:28:34
Praca programisty, hmmm.

Cytuj
Pracodawca pyta:
- pracowal Pan juz gdzies, jako programista, jak tak to gdzie, ile i na jakim stanowisku?
- uczestniczyl Pan w jakis projektach nie/komerycyjnych?
- jakie ewentualnie projekty sam Pan tworzyl?
- Nic z powyzszych? Ech, mam dla Pana staniwsko sprowadzajace sie do czyszczenia klawiatur naszych programistow i ostrzenia olowkow (800zl na reke). Tylko na Pana miejsce jest juz 20 chetnych    


Pracy jest ful, ale tylko dla osob z doswiadczeniem i najlepszych.

Jesli masz jedno z powyzszych nie masz sie co martwic o prace, czy to zdalna, czy stacjonarna.

___
Prosze wybaczyc brak polskich znakow

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Wrzesień 27, 2011, 15:51:54
Co do doświadczenia, najlepszym rozwiązaniem (według mnie) jest wkręcenie się do zespołu amatorów, których realnym celem jest wydanie gry, tylko trzeba z tym uważać, ponieważ w sieci jest pełno takich grup które chcą np. stworzyć super MMO czy bardzo rozbudowanego RPG'a (lepiej takie projekty omijać, chyba że zespół ten robił już podobne gry) Pracodawcy zwracają uwagę też na to, że ktoś uczestniczył w projekcie który został opublikowany i wydany bez znaczenia czy był to projekt jakiejś firmy czy samych amatorów.

Przy pracy zdalnej oczywiście trzeba też dużo samodyscypliny, bo wiadomo że wtedy sam ustalasz sobie godziny pracy i zdarzają się sytuacje, że mówisz sobie "Ee, mam jeszcze sporo czasu" aż nagle dzień przed uświadamiasz sobie że jesteś zawalony robotą dlatego najpierw zastanów się czy dasz radę i później szukaj pracy (zdalnej).

Offline qad

  • Użytkownik

# Wrzesień 28, 2011, 23:19:45
to jest chyba najważniejsze, to czy produkt w którym się bierze udział, przeszedł wszystkie etapy od projektu przez implementacje do sprzedaży. I to jest zdecydowanie ważniejsze niż siedzenie nawet 2 lata przy produkcji która nigdy nie wyszła na półke... (np jakieś grand strategy)

a drugie to świadomość biznesowa programisty, bo można klepać coś dla samego klepania (i spędzic 90% czasu na durnej optymalizacji funkcji której użytkownik używa 10% czasu) albo prowadzić dyskusje odnośnie analizy wymagań z userem / klientem / konsuntantem i samemu tworzyć rozwiązania dobre dla biznesu (czy gra czy aplikacja).

ani jednego ani drugiego żadna szkoła nie uczy, proponuje poszukaj projektu który ma "dobrego" lidera i robi "biznesowo atrakcyjne i realizowalne" produkty
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 28, 2011, 23:22:16 wysłana przez qad »

Offline LizarD

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2011, 17:04:49
Odświeżając temat i zadając ostatnie pytanie: Dobra załóżmy że nie uda mi się dołączyć/skończyć jakiejś produkcji ? Co wtedy czy umieszczenie kilku gier w android market mogę uważać za skończone produkcje i wpisywać je w CV ? Co jeżeli mam właśnie parę gier na koncie startuję do firmy która się nie zajmuję grami ? Na tą chwilę nie mam pomysłu na napisanie programu abym mógł wpisać go w CV...

Offline fn2000

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2011, 20:00:24
Co jeżeli mam właśnie parę gier na koncie startuję do firmy która się nie zajmuję grami ? Na tą chwilę nie mam pomysłu na napisanie programu abym mógł wpisać go w CV...

Nie wiem do jakiej firmy chcesz startować, chodzi mi o ich profil, natomiast pewne jest to, że warto wskazywać wszelkie samodzielne doświadczenie programistyczne w CV. Jeśli nawet to są gry to opisz co tam programowałeś: np. programowałeś IO i zapisywanie/odczytywanie do pliku struktury danych, etc. - to są doświadczenia, które przydadzą się także przy typowym "biznesowym" programowaniu, a z tego co piszesz wnioskuje, że nie masz za wiele doświadczenia komercyjnego zatem dobre jest jakiekolwiek jakie masz. Napisz co to była za technologia, język. Dzisiaj absolutnie konieczna jest znajomość baz danych, łączenie się z bazami poprzez konektory, wyciąganie / zapisywanie danych, itd. Nie masz żadnych projektów studenckich na koncie? Na pewno masz (chociażby prace zaliczeniowe), opisz je także.

Offline TDM

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2011, 21:54:57
Nie wiem do jakiej firmy chcesz startować, chodzi mi o ich profil, natomiast pewne jest to, że warto wskazywać wszelkie samodzielne doświadczenie programistyczne w CV. Jeśli nawet to są gry to opisz co tam programowałeś: np. programowałeś IO i zapisywanie/odczytywanie do pliku struktury danych, etc. - to są doświadczenia, które przydadzą się także przy typowym "biznesowym" programowaniu, a z tego co piszesz wnioskuje, że nie masz za wiele doświadczenia komercyjnego zatem dobre jest jakiekolwiek jakie masz. Napisz co to była za technologia, język. Dzisiaj absolutnie konieczna jest znajomość baz danych, łączenie się z bazami poprzez konektory, wyciąganie / zapisywanie danych, itd. Nie masz żadnych projektów studenckich na koncie? Na pewno masz (chociażby prace zaliczeniowe), opisz je także.
Właśnie nie mam żadnego doświadczenia studiuję mechanikę i budowę maszyn więc z projektami studenckimi to trochę ciężko. Chciał bym wiedzieć co jeszcze jest na topie i napisać jakąś aplikację wykorzystującą to. Do jakiej firmy uderzam ? Jak narazie to żadnej ale już nie długo mam zamiar zacząć więc chciał bym dokładnie wiedzieć co i jak. Np jeżeli chodzi o Androida....

Piszę z konta brata (LizarD)
« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2011, 21:58:53 wysłana przez TDM »

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Listopad 08, 2011, 01:37:00
Odświeżając temat i zadając ostatnie pytanie: Dobra załóżmy że nie uda mi się dołączyć/skończyć jakiejś produkcji ? Co wtedy czy umieszczenie kilku gier w android market mogę uważać za skończone produkcje i wpisywać je w CV ? Co jeżeli mam właśnie parę gier na koncie startuję do firmy która się nie zajmuję grami ? Na tą chwilę nie mam pomysłu na napisanie programu abym mógł wpisać go w CV...
Jasne że produkcje wydane w Android Market wpisz do CV. Wpisz to, co jest Twoim osiągnięciem i co jest związane z zawodem w którym starasz się do pracy. Na przykład starając się o stanowisko programisty nie wpisujesz że masz kartę wędkarską, ale wpisujesz wszystko co jest istotnego potrafisz, robiłeś i zrobiłeś w związku z programowaniem. Przede wszystkim jeśli jakiś program czy grę skończyłeś, wydałeś i zarobiłeś na tym pieniądze albo pracowałeś dla kogoś. Jeśli nie, mogą być też projekty "amatorskie", wydane za darmo, napisane w ramach studiów czy nawet niedokończone. Napisz co to było i w jakiej technologii powstało. Nie może być ich za dużo, dlatego wybierz te najważniejsze. Myślę, że po tym, jakiego "kalibru" są te najważniejsze projekty i prace wpisane do CV można poznać, jak bardzo kandydat jest zaawansowany i doświadczony.

Offline Furry

  • Użytkownik
    • DevBlog

# Listopad 08, 2011, 19:30:16
No tak, mówi się "wpisać projekty do CV", tylko pytanie w jakiej formie tak na prawdę to powinno być. Bo zakładając, że opisujemy grę/aplikację graficzną potrzebujemy jakieś 1/5 strony na przedstawienie screenów + krótkiego opisu na temat aplikacji. Tylko, że wtedy możemy opisać max 5 projektów, bo komu by się chciało czytać więcej niż 1 stronę? Czy może lepiej zaopatrzyć się w webowe portfolio i podać linka i liczyć, że rekruterowi będzie się chciało przeglądać listę projektów z opisami? Co jest lepsze? Krótkie papierowe folio czy WWW?

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Listopad 08, 2011, 21:01:19
Zawsze zakładaj, że rekruter ma bardzo zły dzień akurat, gdy czyta twoją aplikację. Przyjmuję się, że CV nie powinno przekraczać strony - możesz wpisać tytuł projektu i zwięźle twoje role, ale nie opisujesz projektu. A list motywacyjny 15 zdań. Przy czym list powinien przede wszystkim przedstawić, jaką osobą jesteś i jaki jest twój udział w projekcie. Nakreślenie projektu w kilku zwięzłych zdaniach pomoże ci tylko, jeśli jakość/ambicja/złożoność/zleceniodawca tego projektu sprawia, że wyglądasz lepiej.

Jeśli zgromadzenie wszystkich elementów folio pod jednym adresem jest możliwe, zrób to. Klikanie paru linków z Worda/PDF nie jest zachęcająco.

Offline Furry

  • Użytkownik
    • DevBlog

# Listopad 08, 2011, 21:29:39
Cytuj
Przyjmuję się, że CV nie powinno przekraczać strony - możesz wpisać tytuł projektu i zwięźle twoje role, ale nie opisujesz projektu
No ale co z projektami indywidualnymi? Przecież one też się liczą, szczególnie jak nie masz doświadczenia w branży gamedevu. Trzeba je jakoś opisać. Chyba jednak stronka z folio jest najlepsza bo podajesz
Cytuj
Listę projektów nad którymi pracowałem można znaleźć na stronie: www.blabla.pl
Chyba ważne jest pokazanie, że coś się robiło, a bez opisu projektu, sama nazwa nic nie da(co kogoś obchodzi jakaś nazwa typu "RZóczek szczela czyczkami").

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2011, 21:35:03
Jak mawial pisarz Sofronow, dobre pomysly nalezy wypozyczac od innych. Przejrzyj po prostu kilka CV, na sieci masa tego lezy. Ten kolezka http://www.stevenyau.co.uk/blog mial kiedys ciekawa kolekcje, ale wyglada na to, ze strona lezy, moze chwilowo.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 08, 2011, 21:37:38
CV ma tylko zachęcić. Jeżeli osobę rekrutującą coś zainteresuje to już sam zada sobie trud, żeby poklikać tu i ówdzie (może nawet bardziej niż byś chciał ;)). Kluczowe jest wyciągnięcie samej esencji w informacjach w CV, bez znaczenia czy to projekty amatorskie, uczelniane czy komercyjne -- przy czym trzeba wybór trzeba uzależnić od konkretnej pozycji, na jaką aplikujemy. Ewentualnie jak ktoś aplikuje do pracy w boksie, to może dopisać "bardzo dobra znajomość C++, umiejętność pracy w dynamicznym zespole, prawo jazdy kat. B" bo inaczej może odpaść na etapie pań z HR :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2011, 21:39:11 wysłana przez Dab »

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Listopad 10, 2011, 00:48:01
CV to jest zwięzła lista rzeczy które umiesz i które robiłeś, więc nie ma miejsca na opisywanie projektów. Moim zdaniem 2 góra 3 linijki tekstu na projekt wystarczą. Ja bym wpisał:
- nazwę projektu, adres WWW
- co to był za projekt - rodzaj czyli np. w ramach studiów, praca dyplomowa, zlecenie, projekt amatorski, a także czym on jest i czego dotyczy - np. biblioteka do rozpoznawania obrazów, gra typu strzelanka 3D FPP
- platformy i użyte technologie - np. Android, Windows, C++ i Direct3D 9, Unreal Engine.