Autor Wątek: Zbieram zespol do stworzenia gry rpg  (Przeczytany 6907 razy)

Offline Mr.Protek

  • Użytkownik
    • Pogromcy Potworów

# Maj 31, 2011, 22:38:36
Ja oczywiście życzę powodzenia, jednak RPG to czasochłonna sprawa, kilka miesięcy to frajda, potem człowiek się wypala i ciągle trzeba walczyć ze sobą żeby projekt skończyć ;) Ogólnie potrzebna jest jakaś dobra wewnętrzna motywacja do tego, ale oczywiście jest to możliwe :P

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline szerszeń

  • Użytkownik

# Czerwiec 01, 2011, 01:06:16
Cytuj
Cytat: szerszeń w Dzisiaj o 10:37:23
Modele dość proste.

Cytuj
@Positiv: Znam tylko jeden zespol w polsce kotry jako indie Tworzy RPG(MMO) i mu to wychodzi i jest to "Black Eye Studio" cala reszta czyli 99% projektow polegla. Dlaczego? Bo jest to mozliwie najtrudniejszy gatunek gry do ogarniecia :) mam zasoba parenascie lat doswiadczenia hobbystycznego jak i w branzy i choc by mi nie wiem ile dawali to bym sie za rpg nie bral. To jest naprawde trudny typ gry.

Żarty sobie robisz? Może trudniejszy od typowej, liniowej strzelanki ale jest jednym z łatwiejszych. Masz dużo miejsca. Wymyślasz do woli i wszystko możesz zrobić. Mało pętli. Mało zależności itp. Gdzie tu trud? Chcesz pogadać o np The Settlers?
Taa, aha, mało zależności. Dużo miejsca? Wymyślasz do woli? Wszystko możesz zrobić?  To mają być argumenty za prostotą? ;) Oj, żebyś widział bazę bugów dowolnego projektu RPG :)

MadBonsai - napisałem to w porównaniu do potężniejszych gier. RPG nie jest najtrudniejsze do zrobienia. Wg mnie jest gdzieś po środku.
Wiesz ile bugów i bogów ma Battlestar Galactica online? ;)

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Czerwiec 01, 2011, 01:13:13
Cytuj
RPG nie jest najtrudniejsze do zrobienia. Wg mnie jest gdzieś po środku.

Pośrodku czego, to znaczy "między czym, a czym" bo zaintrygowałeś mnie tym stwierdzeniem.

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Czerwiec 01, 2011, 06:50:07
Równie dobrze można powiedzieć że RPG jest łatwiejszy do zrobienia niż platformówka.
Co niektórzy źle to klasyfikują "wkładając do tej samej szufladki" prostego RPG-a razem z bardziej rozbudowanymi grami i nie gadajcie że RPG jest proste, bo na pewno prostsza jest platformówka czy casual na tym samym poziomie zaawansowania, a porównywanie gier z innych poziomów mija się z celem.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Czerwiec 01, 2011, 10:15:00
@szerszeń
Ziom, MMO to zupełnie inna jazda, to jasne.
Pośrodku? Między czym a czym? I dlaczego? Konkrety, proszę :)

Ja tam jestem prosty chłop i mam prosty wyznacznik. Ostatnimi czasy przyzwoitych erpegów powstaje znacznie mniej niż strzelanek, wyścigówek, action czy nawet MMO, które pojawiają się jak grzyby po deszczu. Czemu tak? ;)

Offline shinosuke

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2011, 13:27:31
ehhh lubię patrzeć jak się zawsze słodko gówienkiem obrzucacie :)
Mało rzeczy jednak tak bardzo poprawia mi humor jak przekonanie ludzi co mają za sobą o jednego mahjonga albo inne sudoku więcej (lub "fantastyczny" model, itd. itp.) tudzież doświadczenia z firmy krzak (bez urazy do nikogo szczególnego tutaj nie uderzam) o swojej pro doskonałości i olbrzymim doświadczeniu wyprzedzającym o lata świetlne autora postu...

Cytat Grębosza o nauce angielskiego jest wiecznie żywy - "zapisanie słów w formie fonetycznej będzie bardzo pomocne dla początkujących i nie będzie przeszkadzać tym co znają angielski bardzo dobrze, jednak na pewno spotka się z burzliwymi protestami osób, które uczą się go od 2 miesięcy"

gothicgirl ma sporo racji, zwłaszcza jeżeli chodzi o podejście do początkujących

@Positiv - olej złośliwości, które nic nie wnoszą; rób swoje i szukaj ludzi którzy będą chcieli pomóc Ci w rozwijaniu twoich zainteresowań. Jak sądzę większość życzliwie piszących tutaj osób, chce Ci dać do zrozumienia, że tworzenie gier (zwłaszcza grywalnych) to jedna z trudniejszych dziedzin w informatyce i jest to prawda. W twoim wypadku powinieneś zainteresować się jakimś silnikiem pokroju Unity3D, gdzie brak umiejętności programowania nie jest aż tak bardzo dokuczliwy. Tam w łatwy sposób (duża baza tutoriali) będziesz mógł zobaczyć jak twoje modele spisują się w praktyce i jak ciężko jest złożyć do kupy cokolwiek co wygląda jak z jednej bajki. Wszelka mechanika na poziomie podstawowym jest praktycznie zapewniona przez sam silnik. Potem możesz pokusić się o jakiś prosty projekt gry (Pong, Tetris, Arkanoid) tylko tak od A do Z jeśli uda Ci się to przeskoczyć (przynajmniej 2 z wyżej wymienionych tytułów) to sam zobaczysz w jakim jesteś miejscu, czym to pachnie i jak może wyglądać praca w grupie nad jakimś nieco bardziej skomplikowanym projektem.

ps. zawsze było coś takiego jak FAQ, zamiast wylewać frustracje zawsze można tam odesłać kolejnych początkujących twórców nowych RPG-ów na sprzedaż

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Czerwiec 07, 2011, 13:42:07
@UP:
Cytuj
Potem możesz pokusić się o jakiś prosty projekt gry (Pong, Tetris, Arkanoid) tylko tak od A do Z
Piszesz żeby olał te wszystkie "złośliwości" i napisał tego RPG-a, a po chwili sam proponujesz aby wziął się za ponga/tetrisa/arkanoida.

To nie są złośliwości tylko próby uświadomienia początkującej osobie która za pewne nie ma bladego pojęcia o programowaniu, zarządzaniu i modelowaniu (bo modele są bardzo proste jak na parę lat modelowania) że zrobienie RPG-a nie jest rzeczą "hop, siup i gotowe".

Offline shinosuke

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2011, 13:49:03
Wyjaśniam:

złośliwości - tyczą się wszystkich słów, nabijających się z autora i jego dokonań na polu tworzenia grafiki, oraz nabijania się z wyznaczonego celu jakim jest stworzenie RPG w grupie

więc te złośliwości ma olać i nigdzie nie napisałem by "pisał tego RPG-a" tylko szukał ludzi którzy pomogą mu rozwijać jego zainteresowania.

Resztę postu przemilczę bo jest to powtórzenie tego co napisałem (i wielu innych jak słusznie zauważyłeś) ujęte innymi słowami :)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2011, 23:14:16 wysłana przez Dab »

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Czerwiec 07, 2011, 14:07:33
Pewnie, można się klepać po pleckach i przytakiwać że po jednym tutorialu Blendera można zrobić megawypasione MMO. Tyle że wtedy łatwo stracić kontakt z rzeczywistością. :)

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Czerwiec 07, 2011, 14:25:04
Pewnie, można się klepać po pleckach i przytakiwać że po jednym tutorialu Blendera można zrobić megawypasione MMO. Tyle że wtedy łatwo stracić kontakt z rzeczywistością. :)
Przydałaby się tu możliwość dodawania plusików za dobre posty ;) :)

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2011, 22:28:51
Jak to jest możliwe że 12 lat temu, pierwszą grą jaką zrobiłem było RPG, wraz z innymi niedoświadczonymi (lub mało) ludźmi, a były to czasy bez gotowych silników, bez rozpasionego internetu pełnego tutoriali, bez forów na które można było spytać o radę, bez gotowych bibliotek do wszystkiego itd, a dzisiaj wg niektórych zrobienie RPG to jest problem na który potrzeba setki wymiataczy z wielomilionowym budżetem.

Tak samo kiedyś zaczynali inni amatorzy. Trzech lekarzy założyło firmę, bo "mieli pomysł na grę" i będąc "nieświadomym niewyobrażalnych zagrożeń" o jakich tu można przeczytać zrobiło Baldur's Gate.
Znowu prawdziwe jest powiedzenie "wielu mówi że się tego nie da zrobić, aż przyjdzie taki co o tym nie wie i to zrobi".

RPG nie jest wcale najtrudniejszym tematem do ogarnięcia. Gry ekonomiczne są dużo trudniejsze. Gry strategiczne są trudniejsze. Symulacje są trudne. Oczywiście wszystko zależy od wielkości projektu, ale przecież nikt nie mówi o grze wielkości Mass Effect. Zrobienie niewielkiego RPG też może przynieść frajdę. http://indierpgs.com/

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2011, 22:35:53
masz jakieś screeny?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2011, 23:12:51 wysłana przez Dab »

Offline Lerhes

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2011, 22:43:57
Podbijam UP, chętnie zobaczę tego RPG'a 12 lat temu zrobionego przez amatorów. :)
Lerhes

Offline bomkallo

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2011, 22:57:42
Bueh! Zrobic rpg to maly pikus. Trzeba tylko miec:
1. Jakikolwiek silnik, w ktorym da sie pisac swiat gry, a nie fjuczerki.
2. Z 2 do N osob w druzynie popierajacych potege projektu.
3. Skonczyc gre.

PS: Znam driver Lpmuda, ktory daje wiele mozliwosci, ale pomimo, ze swiat przedstawiany jest w postaci tekstowej to malo kto bedzie w stanie przezrec sie nawet przez to:) W ogole zanim ktos zacznie sie bawic w grafike, niech zejdzie nieco nizej i zobaczy jak sie tworzy otwarte projekty... Bo pisania jest tyle samo, a dodatkowo mozna z tego wiele wyniesc...
Teraz to sie wydaje smieszne, ale napisanie dobrego opisu do muda mozna porownac do dobrej grafiki.

Offline Esidar

  • Użytkownik

# Czerwiec 07, 2011, 23:02:50
masz jakieś screeny?
http://www.mobygames.com/game/windows/archangel/screenshots

Podbijam UP, chętnie zobaczę tego RPG'a 12 lat temu zrobionego przez amatorów. :)
Z 20-30 osób tylko 2 miały za sobą ukończony projekt. Reszta przyszła z ulicy.

Naprawdę ciężko w to uwierzyć, że nie wszyscy zaczynają od Ponga ?