Autor Wątek: Zbieram zespol do stworzenia gry rpg  (Przeczytany 6566 razy)

Offline gothicgirl

  • Użytkownik

# Maj 31, 2011, 13:59:55
Wiecie co, po tych postach co tu czytam.
Ja tu nie widzę żadnej życzliwosci do autora wątku tylko nie życzliwe teksty typu.

"Nie rób bo i tak nie zrobisz!"

"Ja jestem super hiper koder, ja nie zrobie RPG'a to ty też nie!"
waszemu idolowi 'Carmackowi' to powiedzcie, myślicie ze was posłucha?

oraz te najgłupsze teksty typu:

Cytuj
Nie masz spisanego designu, nie pokazałeś swoich prac, nic nie zrobiłeś do projektu. No cóż, tyle ode mnie, może komuś będzie się chciało opisać ci dokładniej twoje błędy.

Powiedz mi tylko po co Ciebie ma to pokazywać, jak i tak nie dołączysz do projektu!?
O jakich błędach mówisz? Popatrz na swoje, daj swój design na forum, link do niego, a na pewno co niektórzy skorzystają z tych pomysłów do swoich projektów.
Będą mieli cie gdzieś, ze ty taki pomysł a taki wymysliłeś. Podpiszą się oni pod tym i mają Cie gdzieś.

btw. zapewne design ma skoro chce rpg'a zrobić, pokaże to ludziom co będą pewni w projekcie.....

Cytuj
Skoro amatorka to na 100% nie ukończy projektu. Rady Lamera są jak najbardziej trafne i może trafią do autora.

Sądzisz po sobie? Chciałeś zrobić RPG'a, a potem pomyślałeś, "ochhh za trudne!" ?

Cytuj
Modele dość proste.

A co ty oczekujesz od gry indie? Modelów al'a Wiedźmin 4?

Cytuj
Tak na marginesie... Modele nie nadają się do gry - za dużo wierzchołków.

pan Krzysiek K. ma rację. z normalami.
Modele początkowo się tworzy przeważnie z hi-poly, by móc z czego zrobić normalmapy.
Po co są programy typu balancer czy melody? Od parady?
Jak jesteś programistą a nie grafikiem to że tak powiem: "nie ucz rockmena grać na gitarze".

Cytuj
Taa, aha, mało zależności. Dużo miejsca? Wymyślasz do woli? Wszystko możesz zrobić?  To mają być argumenty za prostotą? ;) Oj, żebyś widział bazę bugów dowolnego projektu RPG :)

On i tak nie zrezygnuje z pomysłu stworzenia RPG, nie trudź się, i tak będzie lepszy od Ciebie i zrobi tego RPG'a, a ty zostaniesz z tymi swoimi myślami typu: "niezrobie RPGa, bo tam sporo bugów w bazie".


Pozdrawiam, zwłaszcza tych "nieżyczliwych". :D.



Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline setaneiro

  • Użytkownik

# Maj 31, 2011, 14:09:10
@up ooo, mniej ognia, więcej zrozumienia. To nie nieżyczliwość, tylko szczera i gorzka prawda.

I ja tu się podpiszę, bo i etap megachnego rpg-a mam za sobą. Autorze wątku - zmień podejście, inaczej stracisz kupę czasu.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 31, 2011, 14:36:07
@gothicgirl, wyluzuj ;)
Ludzie prawidłowo zwracają uwagę na... delikatnie mówiąc prostotę modeli. Bo to tylko beznadziejnie proste siatki. Od tego jeszcze długa droga to skończenia modelu, eksportu i zbudowania z tego sporej części gry.

A moja uwaga do złożoności RPG zupełnie nie dotyczyła autora OP ;)
Nie myl rzeczowej dyskusji ze zniechęcaniem. Jeśli coś tu może zniechęcić do pracy, to samo podejście osób, które tak to odbierają.

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Maj 31, 2011, 14:41:43
Cytuj
Wiecie co, po tych postach co tu czytam.
Przyjdz tu za parę lat i przeczytaj sobie ten wątek jeszcze raz. Gdyby osoby ktore zaczynaja sluchaly/uczyly sie na bledach innych znacznie szybciej gd by sie rozwijal w naszym pieknym kraju. Gdybym ja 5 lat temu sluchal innych, ktorzy mi rowniez radzili - pewnie mial bym swoja firme i robil swoje gry. (moze to za duzo powiedziane, ale potencjal byl ogromny)

Ludzie sa rozni - mozna isc w ciemno i zyc ze swiadomoscia 'swojego swiata', a mozna zrobic znacznie wiecej. Autor watku sam wejdzie w ten temat i sam zdecyduje czy chce robic crpg czy chce zrobic jednak cos innego, nie ma sie co do tego wpierniczac Gothicgirl

Cytuj
pan Krzysiek K. ma rację. z normalami.
Modele początkowo się tworzy przeważnie z hi-poly, by móc z czego zrobić normalmapy.
Nie chciałem ale wbije się w temat. To zależy od podejścia do produkcji, bo można tworzyć wszystko hi-poly na potrzeby low-poly, ale można też zrobić hi-poly tylko to co będzie pakowane do okładki czy innych tego typu rzeczy gdzie wymagany jest hipoly (video np etc). Jak ktoś generalnie myśli nie robi wszystkiego hi-poly tylko balansuje zapotrzebowanie, chyba, że ma w kieszeni miliardy i nieograniczony czas na projekt
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2011, 14:52:59 wysłana przez intoxicate »

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Maj 31, 2011, 14:59:18
Po pierwsze to nie wiem, czemu osoby, które nie mają żadnego doświadczenia dają tutaj swoje rady, tak jak gothicgirl. W niczym to nie pomoże, a tylko namiesza w głowie autorowi tematu.

@gothicgirl:
Cytuj
waszemu idolowi 'Carmackowi' to powiedzcie, myślicie ze was posłucha?
Czy Carmack robi RPGi? Czy Carmack na forum szuka ludzi do projektu nie mając żadnego doświadczenia?

Cytuj
Powiedz mi tylko po co Ciebie ma to pokazywać, jak i tak nie dołączysz do projektu!?
O jakich błędach mówisz? Popatrz na swoje, daj swój design na forum, link do niego, a na pewno co niektórzy skorzystają z tych pomysłów do swoich projektów.
Będą mieli cie gdzieś, ze ty taki pomysł a taki wymysliłeś. Podpiszą się oni pod tym i mają Cie gdzieś.
btw. zapewne design ma skoro chce rpg'a zrobić, pokaże to ludziom co będą pewni w projekcie.....
To jest moja dobra rada, aby łatwiej mu było przekonać potencjalnych chętnych.
Jakie moje błędy? Ja nie szukam ludzi do mojego projektu, jakbym to robił publicznie to bym stosowne informacje zamieścił.
O ludziach kradnących pomysły innych napisane w tematach z rekrutacją to w ogóle jest najlepszy mit. RPGów nie robią nawet doświadczone teamy bo to zajmuje za dużo czasu i za dużo wszystkiego, a tym bardziej nie robią ich, gdy zobaczą pomysł początkującego designera.
Nie ma designu skoro napisał, że go nie ma imo.

Cytuj
Sądzisz po sobie? Chciałeś zrobić RPG'a, a potem pomyślałeś, "ochhh za trudne!" ?
Różne projekty zaczynałem w przeszłości, między innymi i RPG, dlatego z własnego doświadczenia w przeciwieństwie do ciebie radzę autorowi.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 31, 2011, 15:22:17
Cytuj
Modele początkowo się tworzy przeważnie z hi-poly, by móc z czego zrobić normalmapy.
Modele przeważnie tworzy się w low-poly, a jak są gotowe zagęszcza trójkąty i dokłada detale. Siatki produkowane w skutek upraszczania z reguły dalekie są od ideału, bktóy można by z tej samej liczby trójkątów wycisnąć. Tyle że modelowanie low-poly wymaga czasu i cierpliwości, więc na potrzeby amatorki modelowanie hi-poly (które jest znacznie łatwiejsze) i decimator powinny wystarczyć.

Cytuj
Jak ktoś generalnie myśli nie robi wszystkiego hi-poly tylko balansuje zapotrzebowanie, chyba, że ma w kieszeni miliardy i nieograniczony czas na projekt
Z punktu widzenia grafika-amatora, który coś tam sobie dłubał - hi-poly robi się znacznie łatwiej, niz low-poly, bo nie trzeba myśleć o trójkątach. W szczególności w aplikacjach typu SculpTris trójkąty dla Ciebie podczas modelowania praktycznie nie istnieją.

To, czy hi-poly będzie miało detale na poziomie hi-poly, to jest osobna kwestia i tutaj oczywiście nie ma co się przeinwestowywać. Chodziło mi o to, że model low-poly na potrzeby amatorskie można zrobić lepiąc coś w narzędziu do hi-poly, a potem upraszczając. A jeżeli wypalimy normalmapkę (szczególnie w object-space), to i tak się przyda, bo będziemy mieli normalne per-pixel, a nie per-vertex, a może i jeszcze coś tam się z "detali" załapie, które decimator nam wyrzucił.

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Maj 31, 2011, 16:27:29
Krzysiek - nie bede sie rozwodził na temat normalmapek/hipoly->low poly bo tak naprawdę podejść jest parę. Trzeba tylko mieć na uwadze to, że nie zawsze Twoja kolejność jest dobra dla całego projektu. Bo u mnie przykładowo parę postaci robi się hipoly (konkretnie ze szczegółami) a reszta obiektów jest robiona od razu w low poly - bardzo szybko, graficy tak się nauczyli i tak im lepiej/szybciej/efektywniej.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 31, 2011, 16:31:47
Cytuj
Trzeba tylko mieć na uwadze to, że nie zawsze Twoja kolejność jest dobra dla całego projektu. Bo u mnie przykładowo parę postaci robi się hipoly (konkretnie ze szczegółami) a reszta obiektów jest robiona od razu w low poly - bardzo szybko, graficy tak się nauczyli i tak im lepiej/szybciej/efektywniej.
Wiadomo. Wszystko zależy od tego, jak grafikowi jest łatwiej. Chodziło mi tylko o to, że w amatorskim projekcie można poświęcić trochę jakości na rzecz krótszego czasu developmentu, zwłaszcza jeżeli robimy coś w czasie wolnym, którego zawsze jest na taką robotę za mało.

Offline Uriel

  • Użytkownik

# Maj 31, 2011, 16:50:51
Ja także mam radę :) nierób RPG. Pewnie 90 % osób na forum tak sądzi ale co tam trochę się powymądrzam.

- w zasadzie zrobienie gry RPG wcale nie musi  być trudnym zadaniem lecz zrobienie czegoś co by trzymało dzisiejsze standardy bez pieniążków jest praktycznie niemożliwe.
- wielkie studia które zajmują się tworzeniem gier trzymają w swoim gronie specjalistów od każdej z dziedzin 2d,3d,dźwięku,animacji. Specjaliści niestety nie podejmą się pracy  w amatorskim gronie zapaleńców, a jeśli nawet to szybko z niego odejdą  ( chociaż znam parę wyjątków).
- specjaliści to osoby które siedzą w branży od kilku ładnych lat i nie śmiech im pracować za darmo w projekcie który ma małe szanse powodzenia gdy muszą martwić się o pieniądze na życie, czynsz, dziecko. Gdy się wychodzi z pod dachu rodziny koniec myślenia o zabawie i po prostu jeśli coś ci nie przynosi pieniążków  a zabiera czas to jest złe.
- Jak byś spisał dokumentacje w każdym szczególe nawet dla siebie tak by gra działała już na kartce o niebo łatwiej będzie ci stwierdzić jaki to ogrom pracy.
- a nawet jak byś stwierdził że masz szanse zrobić RPG to mym zdaniem po 6 latach zobaczył byś jakieś rezultaty swej pracy i nie tylko swojej ale setek osób które przez twój projekt się przewineły.
- każda osoba którą byś zachęcił do pracy bardzo prawdopodobne musiała by się ciągle uczyć polepszać swój warsztat i to praktycznie od początku. Dodaj do tej wizji to że ów osoba dorasta zdobywa doświadczenie myśli o poważnym życiu i siedzi w projekcie który nie daje jej pieniędzy a zabiera cały czas.
Takie osoby po prostu odchodzą.
 
w sumie chodzi o to by robić mniejsze projekty po to by mieć pieniążki na te większe (bo jak masz pieniążki możesz utrzymać tych specjalistów którzy już coś potrafią)  i tyle jak zaczynasz od czegoś większego to się zakopiesz i to PRAWIE pewne.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Maj 31, 2011, 16:53:16
Cytuj
Jestem grafikiem 3d, szkole sie od kilku lat i ciagle ucze.

To chyba żart, bo te modele są na poziomie trzech tutoriali Blendera. Ale przynajmniej ktoś chce robić RPG (szkoda, że nie MMO), dawno takich intratnych propozycji na forum nie było :)

Offline VG

  • Użytkownik
    • Portoflio

# Maj 31, 2011, 16:56:05
Jak to właściwie jest że każdy kto chce stworzyć grę, bierze się na początku za RPG? bądź (co gorsza) za MMORPG. Dlaczego nikt nie wyjedzie z pomysłem typu: stwórzmy barwnego casuala bądź chociażby platformówkę z za***istym klimatem (np. Braid) posiadającą ciekawy system rozwoju postaci (i już troszkę trzeba główkować). Bardziej oryginalnie, ciekawiej.

Ale nie ja się biorę za RPG bo RPG jest cool :)

UP: właśnie miałem to pisać. Pokaż nam chociaż jeden skończony model. Niekoniecznie do tej gry. Z materiałami i wszystkim. Ale Low Poly bo skoro siedzisz już w tym "kilka lat" to taki musisz mieć w zanadrzu.
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2011, 16:58:53 wysłana przez VG »

Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

# Maj 31, 2011, 17:03:10
Jak to właściwie jest że każdy kto chce stworzyć grę, bierze się na początku za RPG? bądź (co gorsza) za MMORPG. Dlaczego nikt nie wyjedzie z pomysłem typu: stwórzmy barwnego casuala bądź chociażby platformówkę z za***istym klimatem (np. Braid) posiadającą ciekawy system rozwoju postaci (i już troszkę trzeba główkować). Bardziej oryginalnie, ciekawiej.

Ale nie ja się biorę za RPG bo RPG jest cool :)

UP: właśnie miałem to pisać. Pokaż nam chociaż jeden skończony model. Niekoniecznie do tej gry. Z materiałami i wszystkim. Ale Low Poly bo skoro siedzisz już w tym "kilka lat" to taki musisz mieć w zanadrzu.

Stworzenie gry typu Braid wcale nie jest łatwe, i początkujący raczej by sobie z tym nie poradził. Na pewno nie łatwo było by też o tak ładną klimatyczną grafikę i muzykę (bez której Braid nie byłby tak dobrą grą).

Offline VG

  • Użytkownik
    • Portoflio

# Maj 31, 2011, 17:09:29
Ok. W takim razie Pan który rozpoczął ten temat ( i który jest grafikiem a nie programistą)  powinien najpierw zebrać ekipę która stworzy PONGA 3D?

Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

# Maj 31, 2011, 17:16:20
Chciałem tylko powiedzieć, że początkujący twórca nie jest w stanie zrobić czegoś na miare braida. Poza tym moim zdaniem proste RPG jest łatwiejsze do zrobienia niż naprawde zajefajna platformówka, stąd moja uwaga.
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2011, 22:01:56 wysłana przez Troll »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 31, 2011, 21:53:52
Poza tym moim zdaniem proste RPG jest łatwiejsze do zrobienia niż naprawde zajefajna platformówka, STĄD moja uwaga.

Masz rację, ale większość nowicjuszy biorących się za RPG wcale nie chce zrobić prostego RPG. :P Nawet jeśli o tym nie wie. Zdolność oceny złożoności projektu przychodzi później, niż zdolność programowania.