Autor Wątek: Zbieram zespol do stworzenia gry rpg  (Przeczytany 7071 razy)

Offline Positiv

  • Użytkownik

# Maj 31, 2011, 01:47:05
Jak w temacie, zbieram zespol do stworzenia gry rpg. Nie zamierzam placic za branie udzialu w projekcie, jednakze jesli zespol by zgranie wspolpracowal, a ze wspolnych dzialan zbierali bysmy owocne plony, nasz projekt mozna by sprzedac lub wydac.
Poszukuje programistow c++, grafikow 3d oraz 2d, kreatorow dzwieku i osob zajmujacych sie forum.
Na fabule gry nie mam sprecyzowanych planow, chce aby kazdy z czlonkow mogl wdrazyc swoje pomysly.
Osobiscie jestem grafikiem 3d na srednio zaawansowanym poziomie, tak wiec aktywnie bede pracowal nad projektem.

Chetni niech pisza w tym watku lub na e-mail: full-positiv@o2.pl

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Maj 31, 2011, 02:08:00
Nie masz spisanego designu, nie pokazałeś swoich prac, nic nie zrobiłeś do projektu. No cóż, tyle ode mnie, może komuś będzie się chciało opisać ci dokładniej twoje błędy.

bs.mechanik

  • Gość
# Maj 31, 2011, 02:10:33
Ja proponuje stworzyc dzial dla ludzi ktorzy chca pisac rpg.

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Maj 31, 2011, 02:13:00
Jak dla mnie to wygląda na prowokację, ale odpisze, może się przyda komuś w przyszłości. Napiszę krótko i treściwie.

1. Kogo dokładnie szukasz, jakie ma pełnić funkcje i jakie stawiasz wymagania.

2. Pokaż swoje prace, co do tej pory zrobiłeś, kim ty w ogóle jesteś w świecie gamedevu.

3. Pokaż dokumentację projektu, GDD to podstawa, nie musi być skończony, ale przynajmniej solidnie rozwinięty.

4. Pokaż działający prototyp który innowacyjnością i genialnością rozwiązań wciska człowieka z powrotem do macicy albo napisz ile płacisz i wklej ogłoszenie do działu "Oferty pracy"

Offline s0d

  • Użytkownik

# Maj 31, 2011, 08:22:55
Lamer chyba za mocno się spinasz z tymi wymaganiami, zwłaszcza że widać że to amatorka 100% ;)

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Maj 31, 2011, 09:42:09
Ja tez jestem za stworzeniem osobnego dzialu na FORUM pt "GRY RPG" i odpowiednie pod dzialy: "MMO" , "cRPG" , "RPG Wlasciwe " ;) jak by to tak odfiltrowac to jednak by tego troche bylo :)

A teraz na powarznie:

@Positiv: Znam tylko jeden zespol w polsce kotry jako indie Tworzy RPG(MMO) i mu to wychodzi i jest to "Black Eye Studio" cala reszta czyli 99% projektow polegla. Dlaczego? Bo jest to mozliwie najtrudniejszy gatunek gry do ogarniecia :) mam zasoba parenascie lat doswiadczenia hobbystycznego jak i w branzy i choc by mi nie wiem ile dawali to bym sie za rpg nie bral. To jest naprawde trudny typ gry. I nie mowie tego zlosliwie albo zeby zniechecac :)
Ale chocby najlepszym tego przykladem moze byc AfterFall :) ja pamietam jak to jeszcze bylo Darmowe RPG. Znalazl sie wydawca i umarlo ;)

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Maj 31, 2011, 09:59:24
Lamer chyba za mocno się spinasz z tymi wymaganiami, zwłaszcza że widać że to amatorka 100% ;)
Skoro amatorka to na 100% nie ukończy projektu. Rady Lamera są jak najbardziej trafne i może trafią do autora.

Offline Positiv

  • Użytkownik

# Maj 31, 2011, 11:42:30
Tak, amatorka nie zamierzam sie spierac. Jednak odrazu pragne zaznaczyc, ze nie jestem kolejnym napalonym gowniarzem o slomianym zapale. kogo szukam napisalem w pierwszym poscie programistow, grafikow 3d i 2d, dzwiekowcow i ewentualnie osob zajmujacych sie forum. Kim jestem w swiecie gamedevu? Nikim. Nigdy nie stworzylem zadnej gry, jedynie zajmowalem sie modowaniem. Jestem grafikiem 3d, szkole sie od kilku lat i ciagle ucze. To kilka moich prac, ktore moga byc uzyte w projekcie.

« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2011, 13:05:28 wysłana przez Positiv »

Offline hashedone

  • Użytkownik

# Maj 31, 2011, 12:06:52
Bez materiałów wyglądają jak plastikowe figurki. A w grafice najtrudniejsze jest dobranie materiałów. Więc jeśli chcesz prezentować swoje pracę i wyjść na kogoś kto się zna na rzeczy, prezentuj je kompletne.

Offline szerszeń

  • Użytkownik

# Maj 31, 2011, 12:37:23
Modele dość proste.

Cytuj
@Positiv: Znam tylko jeden zespol w polsce kotry jako indie Tworzy RPG(MMO) i mu to wychodzi i jest to "Black Eye Studio" cala reszta czyli 99% projektow polegla. Dlaczego? Bo jest to mozliwie najtrudniejszy gatunek gry do ogarniecia :) mam zasoba parenascie lat doswiadczenia hobbystycznego jak i w branzy i choc by mi nie wiem ile dawali to bym sie za rpg nie bral. To jest naprawde trudny typ gry.

Żarty sobie robisz? Może trudniejszy od typowej, liniowej strzelanki ale jest jednym z łatwiejszych. Masz dużo miejsca. Wymyślasz do woli i wszystko możesz zrobić. Mało pętli. Mało zależności itp. Gdzie tu trud? Chcesz pogadać o np The Settlers?

Tak na marginesie... Modele nie nadają się do gry - za dużo wierzchołków.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 31, 2011, 12:52:03
Cytuj
Tak na marginesie... Modele nie nadają się do gry - za dużo wierzchołków.
Decimate i wypiekamy normalmapki. Nie widzę problemu.

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Maj 31, 2011, 13:01:53
@Up Ale mimo wszystko lepiej żeby pokazał modele lowpoly z teksturami i wypalonymi już normalkami. Takiego modelu nie wykorzystasz w grze, a na pewno nie są to pod normalmapy bo za mało szczegółów jak na taki polycount. Trochę trudno uwierzyć że siedzisz nad tym parę lat, bo modele są po prostu brzydkie i nie nadają się do pokazania w grze, zwłaszcza modele organiczne prezentują się nadzwyczaj słabo.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 31, 2011, 13:10:23
Cytuj
pewno nie są to pod normalmapy bo za mało szczegółów jak na taki polycount.
Normalmapy nie obchodzi, ile szczegółów na niej będzie, ale fakt faktem, że sam robiłem bardziej szczegółowe modele po trzech tygodniach zabawy z Blenderem, więc też niezbyt chce mi się wierzyć w pełne wykorzystanie tych paru lat.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 31, 2011, 13:13:57
Modele dość proste.

Cytuj
@Positiv: Znam tylko jeden zespol w polsce kotry jako indie Tworzy RPG(MMO) i mu to wychodzi i jest to "Black Eye Studio" cala reszta czyli 99% projektow polegla. Dlaczego? Bo jest to mozliwie najtrudniejszy gatunek gry do ogarniecia :) mam zasoba parenascie lat doswiadczenia hobbystycznego jak i w branzy i choc by mi nie wiem ile dawali to bym sie za rpg nie bral. To jest naprawde trudny typ gry.

Żarty sobie robisz? Może trudniejszy od typowej, liniowej strzelanki ale jest jednym z łatwiejszych. Masz dużo miejsca. Wymyślasz do woli i wszystko możesz zrobić. Mało pętli. Mało zależności itp. Gdzie tu trud? Chcesz pogadać o np The Settlers?
Taa, aha, mało zależności. Dużo miejsca? Wymyślasz do woli? Wszystko możesz zrobić?  To mają być argumenty za prostotą? ;) Oj, żebyś widział bazę bugów dowolnego projektu RPG :)

Offline intoxicate

  • Użytkownik
    • Jak zrobic gre FPP

# Maj 31, 2011, 13:49:00
Do autora wątku: poczytaj sobie mojego bloga - może Cie zainspiruje do zmiany cRPG na inny typ gry - znacznie prostszy.

Masz motywacje - to się liczy, ale z cRPG nie wygrasz nawet jak masz mega motywacje i mega skilla.

//inna sprawa odnośnie Twoich modeli - może lepiej się poducz pierw w 3d zanim weźmiesz się za gry. Wiesz czasem jest tak, że pod wpływem wkręty/emocji napiszę się jakąś głupotę - albo zrobi się dziwną decyzję. Ten wątek jest właśnie czymś takim imho. Trochę za bardzo się podjarałeś. Szlifuj grafikę 3d -> zrób małą grę -> zastanów się czy chcesz porywać się na cRPG. To o czym pisze jest popularne nawet w dużych firmach, ktoś się podjara, ma jakiś pomysł -> wdraża go w życie bez namysłu, później zdaje sobie sprawe ze z dupy pomysł ale, że jest dupa i boi się przyznać do błędu powstają crapy albo robi się feature creep.
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2011, 13:54:40 wysłana przez intoxicate »