Autor Wątek: Trudność z nakreśleniem algorytmu  (Przeczytany 663 razy)

Offline Invincible

  • Użytkownik
    • Invincible

# Maj 23, 2011, 00:37:08
Chodzi o projekt: http://warsztat.gd/screens.php?x=view&id=9225

Ogólnie to teren jak się zapewne domyślacie jest hightmapą. Dzięki koparkom i innym maszynom możemy go modyfikować, to było dość łatwe i w pocie czoła, ale jednak napisałem. Problem w tym że zapragnąłem dodać spychacz.

Ot co w tym trudnego - poyślałem, będę zapamiętywał jaka jest wysokość piachu pod łychą, zrównywał ją do zera, i zwiększał o zapamiętaną wartość zaraz przed łychą (albo trochę dalej i na boki, jak się go więcej nazbiera). Jak się niektórzy pewnie domyślili pojawił się problem z płynnością, mianowicie spych owszem przepych piach, ale w związku z naturą hightmap robi to skokowo. Kombinuje i kombinuje i nie mogę tego rozkminić ;) Pomożecie? ;)

Na filmiku od 3:05 jest działający spychacz, macie jakiś pomysł jak zrobić żeby to tak działało?
http://www.youtube.com/watch?v=IWKlDogcc28

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Maj 23, 2011, 01:00:13
"Zero" jest równo z podłożem? Gdyby to obniżyć, krawędź styku piachu z podłożem, mogłaby się znajdować pomiędzy wierzchołkami.
Ew. hmapa gdzie się da + "normalna" geometria, aby uzyskać położenie pośrednie.

Jednak taka górka powinna być pchana nie tylko przez dolną krawędź spychu - na filmiku wygląda to bardzo nienaturalnie (3:50). Żeby to obejść, sama hmapa to za mało.
« Ostatnia zmiana: Maj 23, 2011, 01:04:51 wysłana przez _OskaR »