Autor Wątek: Crime!  (Przeczytany 17019 razy)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Styczeń 06, 2015, 15:17:12
O, spoko, kwestia dogrania widzę. Ten shader nie jest w ogóle użyty, można w jego main dać gl_FragColor = vec4(1.0); i będzie cool.

Z tymi klawiszami to większy problem, bo one wymagają windy jako takiej. Ale ciesze się niezmiernie, że gra pod wine idzie! :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Styczeń 06, 2015, 20:48:03
Wyśmienicie.
Brawo.
Widać że masz już bardzo dużo tych własnych "narzędzi".
Nic się nie wywaliło. A przynajmniej nie na tyle bym się połapał że na tą chwilę tak nie miało być.

A teraz uwagi i czepialstwo o szczegóły:
- "Gra" mogła mi z systemu wziąć domyślną rozdzielczość chociaż(o braku obsługi alt+enter nie wspominając). ;)
- Brak obsługi myszy do obracania.
- Motion blur za mocny przy tej perspektywie.
- Fizyka narazie zbyt koślawa. W auta można wchodzić niczym w watchdogs. Slideowania po ścianach brak.
- Sama gra za mało mną kierowała, no chyba że to taki Skyrim ;)
- Czcionka mydło w menu.
- Menu kolory niczym z Q3 Arena.
- Odróżnić w menu wyjście z ustawień od akceptuj.
- Tyle narazie.

Wiem że część z tych rzeczy to featury(rozdzielczość, lepsza fizyka, obsługa menu)... ale... ;)

Pozdrawiam i z zdrową zazdrością powodzenia życzę



Offline Vipa

  • Redaktor

# Styczeń 06, 2015, 20:57:24
O, dzięki! Zdaję sobie sprawę z tego, że jest tam masa niedoróbek. Skupiłem się bardziej na skończeniu gry jako całości.
Fajnie, że się podoba :). Dodatkowa motywacja się przyda, bo czasu to mam na lekarstwo :(.

Offline michrz

  • Użytkownik

# Czerwiec 26, 2015, 00:50:45
W ogóle nie działa mi mysz w grze - nie wiem czym może to być spowodowane. Jakby co korzystam z Logitecha M570 (trackball)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Czerwiec 26, 2015, 07:01:55
W menu nie ma obsługi myszą. W samej grze jest tylko użyta do obracania kamery w trybie kamery FPS (można zmienić działanie kamery w menu spośród 3, FPS dlatego, że całe poruszanie jest wtedy identyczne jak w grze FPS).
Najłatwiej sprawdzić poprzez wejście w menu -> opcje -> sterowanie. Wciśnij enter na przypisaniu jakiegoś klawisza i wciśnij klawisz myszy. Jak zadziała to wszystko ok.

Offline Vipa

  • Redaktor

  • +3
# Czerwiec 27, 2015, 19:14:01
Tak jakby komuś się nudziło w sobotę wieczór (kamą, koderzy nie biegają na imprezy :D) to jest nówka wersja:

https://www.dropbox.com/s/girrd53ci3ztb4l/Crime.zip?dl=0

Zmian nawet nie ma sensu wyliczać, ale z takich grubszych:
- czołg!
- hummer wojskowy ma zamontowany na górze karabin. Gdy schowamy broń będąc w pojeździe przejmujemy kontrolę nad działkiem. Powiedzmy, że daje niezłego kopa. Analogicznie w czołgu, możemy strzelać z działa albo z karabinu.
- particle, particle i particle. Nawet deszcz jest teraz na particlach (każda kropla osobno). Do tego przy trafieniu w ścianę też jest rozprysk itp. Hot particles.
- jednostki SWAT.
- przejście misji następuje zaraz po jej wykonaniu, nie trzeba już dygać do garażu.
- ukryte pojazdy. Oprócz czołgu, jest wóz SWAT, całkiem spory pickup, żółty SUV... Porozstawiane po mieście.
- levele. Można normalnie expić, każdy level zwiększa nam maksimum zdrówka.
- od cholery zmian graficznych. Można przegapić, że mapa zbudowana jest z sześcianów ;).

Doszły redisty. Jeden to oalinst.exe, wiadomo chyba co to. Drugie cudo to kodek video, jako, że w grze zamiast smutnych reklam na billboardach mamy teraz video. Puściłem Zwiastun remake'u Final Fantasy VII z 2004, żeby było na czasie ;).

Życzę dobrej zabawy! Najlepiej używać po min. dwóch piwach.

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Czerwiec 27, 2015, 23:12:18
A może, by tak zainwestować, poprawić kilka oczywistości i rozwinąć pomysł w którąś konkretną stronę?
Jest lepiej, ale lista uwag mogłaby być. ;)

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Czerwiec 28, 2015, 00:31:50
może jakiś port na mobile? :P

Offline Kyroaku

  • Użytkownik

# Czerwiec 28, 2015, 01:48:31
Gra jest świetna. Grafika, particles'y, efekty graficzne - normalnie szczena opada ;d

Z początku nie podobało mi się sterowanie kamerą, jednak po zmianie muszę przyznać, że chyba nigdy w życiu aż tak nie czułem, że kamera jest moim przyjacielem ;D Świetny jest ten poślizg kamery (no, nie wiem, jak to nazwać). Według mnie idealnie dopasowany.

Z takich pierdół, do których bym się przyczepił, to animacja głównego bohatera. Jest taka sama przy poruszaniu się przed siebie oraz na boki. Dodałbym drugą animację biegu.

Druga sprawa to pewnie kwestia gustu, ale automatyczne chciałem kliknąć TAB, żeby otworzyć mapę. Naprawdę wolisz klikać "m" ? :D

Pewnie nie zdziwi Cię, jeśli powiem, że najbardziej zawiodła mnie fizyka samochodu ;d Wiem, że to trudny temat, ale na Twoim miejscu pobawiłbym się tym trochę jeszcze, albo zatrudnił kogoś, kto poświęci temu więcej uwagi :P

Mimo to, świetnie się bawiłem przez te parę minut, kiedy mordowałem policję, rozjeżdżałem niewinnych oraz brałem pieniądze od prostytutek ;d
Na pewno wrócę do tej gry. Znajdę czołg i zrobię rozpierduchę, a tymczasem zaimplementuj mi jakieś AWP, albo coś w ten deseń + dodaj możliwość wchodzenia na dach :>

Offline Vipa

  • Redaktor

# Czerwiec 28, 2015, 12:01:35
Jak jest lista uwag to ja poproszę :). Oczywiście zdaję sobie sprawę z ograniczeń, budynki to sześciany, modele to technologia, która słusznie umarła itd. Mógłbym oczywiście to pozmieniać, ale Bozia nie dała mi umiejętności animatorskich a zamiast robić modele... Jakoś lepiej się czuję w pisaniu drobnych mechanik. Np. kto wpadł na to jak palić gumę lub kręcić bączki autami?
Pomysł się rozwinie, mam nadzieję w końcu zrealizować fabułę, bo ten element leży. Będzie śmiesznie i fajnie, nawet minusy technologiczne mogą okazać się plusami ;).

Co do mobile to pamiętam, że sporo kombinacji jest z kompatybilnością i shaderami. Pewnie dało by radę, może przesadzam, ale najpierw chciałbym dokończyć grę (która powstaje już 9 lat (??) lol).

Kamery, a w zasadzie sterowanie, jest zbliżone do gier fps. W menu w opcjach można ustawić bardziej statyczne. Nie każdy lubi te obroty, trzeba się przyzwyczaić.
Fizyka jest pisana ręcznie, jak mam wenę to dopisuję tam jakieś sin, atan itp. w przypadkowych konfiguracjach (przynajmniej tak to wygląda jak po jakimś czasie na to spojrzę), dodaję jakieś siły, więc będzie lepiej :).

Czołg jest w rogu mapy, tam gdzie jest pusto, blisko budynku przy placu budowy. Stoi pod drzewem. Wyzwaniem jest doprowadzić go do meliny by zapisać grę i mieć go potem dla siebie bez posiadania 5 gwiazdek. Właśnie, jak zapiszemy grę na melinie będąc w aucie, to po wczytaniu gry będziemy to auto mieć obok siebie jako nasze. Obojętne czy to czołg, pojazd SWAT czy auto unikalne.

Offline Paweł

  • Użytkownik

# Czerwiec 28, 2015, 12:31:49
Brzmi fajnie, działa pod Wine?

Offline Vipa

  • Redaktor

# Czerwiec 28, 2015, 12:34:26
Dobre pytanie. Ostatnia wersja działała. Raczej nie powinno być problemów.

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Czerwiec 28, 2015, 14:37:08
Myślę że skoro sam pisałeś shadery to raczej nie będziesz miał problemu z naprawieniem ewentualnych problemów pod OpenGl ES

dla mnie minus to sterowanie ludzikiem na nogach, wolałbym opcję w której kamera się nie kręci, mysz to 'swobodny' celownik a ludzik chodzi góra/dół/lewo/prawo

Offline Vipa

  • Redaktor

# Czerwiec 29, 2015, 11:56:57
Wiesz co, kombinowałem. Samo poruszanie się góra/lewo itd. to nie problem. Celownik co prawda jest obiektem w przestrzeni 3D a nie 2D, ale to też do rozwiązania.

Cały problem to jak wtedy zrealizować jeżdżenie autem i strzelanie. Autem nie będziemy mogli poruszać się tak jak ludzikiem, a jeżeli tylko nim obracać lewo/prawo, to trzeba by ograniczyć zasięg celownika. Teraz siedząc w aucie możemy strzelać powiedzmy w zakresie { -40 ; +40 } stopni, przyjmując za 0 kąt yaw pojazdu. Można oczywiście celownik uwolnić całkowicie i po prostu strzał oddawać pod maximum dozwolonego wychylenia, jak myślisz?

Offline laggyluk

  • Użytkownik
    • twitter

# Czerwiec 29, 2015, 14:18:14
do kontroli jazdy w obecnej formie nie mam zastrzeżeń, może po prostu oddzielne tryby sterowania dla chodzenia i jeżdżenia? w czasie biegania kamera mogła by się sama nie kręcić a za to mieć ręczne 'orbitowanie'  na środkowym guziku myszy np.