Autor Wątek: Crime!  (Przeczytany 15930 razy)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 21, 2011, 08:51:40
Odkopałem i skompilowałem mój stary projekt - Taxi Driver. Gra z gatunku klonów GTA. Ma już swoje lata i nie pamiętam jej dokładnie :).
Wrzucam jako ciekawostkę bardziej.
Sterownie strzałki
celowanie i strzelanie myszka.
Rctrl - ręczny
Num0 - nitro
M - mapa
P - pauza
ESC - powrót do menu
Enter - reszta (zabieranie pasażerów, kupowanie melin (ikonka domku), zbieranie kasy od prostytutek, sprzedaż drugów, naprawa auta itp.)

Aby "zebrać" misję trzeba najechać na znajdkę telefony komórkowego. Jest też sklep "Frage" gdzie można tuningować auto. Gra dość ostro reaguje na nasze zachowania, więc radziłbym np. nie zajeżdżać drogi pojazdom wojskowym.

Part 1       Part 2 

Dla wytrwałych :). Mechanika gry jest poprawna, jednakże nie wiem jak może się zachowywać na nowych kompach. Na moich jest w sumie OK.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 06, 2015, 13:43:31 wysłana przez Vipa »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 22, 2011, 16:16:42
Czy to znajduje się w soundtracku? :D

Offline skalniak

  • Użytkownik
    • Home page

# Maj 22, 2011, 16:44:35
Fajnie się gra, szkoda że nie można wyjść z auta i walczyć :P Trochę za ciemno.

--
skalniak
« Ostatnia zmiana: Maj 22, 2011, 16:50:26 wysłana przez skalniak »

Offline Vipa

  • Redaktor

# Listopad 26, 2011, 23:02:34
Chcę tę grę jakoś unowocześnić. Sporo już zrobiłem. Jednakże potrzebuję paru info od was wyjadaczy:
- kolizje. Nic tak nie wkurza w grach tego typu jak kolizja z wszystkim co tylko odstaje od powierzchni ziemi :). W GTA 1-2 mamy kolizje z budynkami i autami. No i z ludźmi oczywiście. Pytanie - czy kolizje z latarniami, hydrantami, drzewami itd. są potrzebne? Nie żeby spowalniało, po prostu przeszkadza jak dla mnie. Macie takie samo zdanie?
- zachowanie npc. Czy to, że trzymając wyciągniętego gnata i łażąc po mieście, powinno powodować automatycznie pościg? Reakcje na np. rozjechanie blisko policjanta kogoś idącego spokojnie ulicą, są oczywiste raczej ale czy warto brnąć w zależności totalne?
- grafika. Mam wybór pomiędzy czytelną i ładną a dość specyficzna ale wymagająca uwagi. Czy wolicie grafikę, qrde nie wiem jak to nazwać ale zaryzykuję - "sztampową" czy "wizjonerską"?
- czego wam brakowało w grach tego typu, bardziej nowych stacji radiowych czy interakcji z otoczeniem? Mini misji czy czegoś innego? Bardzo proszę o wasze rozkminy na ten temat :)

Z góry (wstałem, a jestem wysoki) dzięki.

PS: skalniak: da się już działać na piechotę :). Ale czy jest jaśniej... :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2011, 23:10:16 wysłana przez Vipa »

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Listopad 26, 2011, 23:16:06
Kolizja z latarniami odpada, z hydrantami pudelkami itd. tez. Ale drzewa juz nie. Ale drzewa a nie jakies krzaczki ;)
Lazenie z gnatem na wierzchu moze przejsc, w gta nie powodowalo to poscigow ( przynajmiej z tych odslon gta ktore pamietam).
Grafika - dla mnie wizjonerska poprosze ;)
Odnosnie ostatniej kwestii - jak gralem w gta to z tego co pamietam najbardziej brakowalo czasu na gre ;) A tak na powaznie to wystarczajaca radocha jest z rozjezdzania wszystkiego co sie rusza. No jeszcze zwierzatka by sie przydaly ;)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 26, 2011, 23:17:53
Kolizje. Jeżeli masz jakąś fizykę to niech kolizja z latarnią itp. nie zatrzymuje gracza tylko przewraca latarnię. Płynniejszy gameplay i przy okazji fun :)

Co do NPC to bym dał graczowi dużo luzu. Za zdeptanie gołębia nie trzeba od razu wysyłać za graczem wojska i mossadu.

Grafika -- taki hardkor jak wrzucałeś do screenów na Warsztacie to raczej nie ;) Ale trochę to stonować i może być ciekawie.

Czego mi brakuje... nie mogę znaleźć dobrego polskiego słowa, persistence czyli stały stan gry. Np. w GTA dużo frajdy mi daje zrobienie korka na skrzyżowaniu, podpalenie swojego samochodu i oglądanie reakcji łańcuchowej. I wszystko jest cool, dopóki się nie odwrócę a gra w tym czasie zresetuje miasto :( Pytanie na ile to problem techniczny, ale chętnie bym pograł w grę w której można zrobić taki czy inny karambol i patrzeć jak reszta miasta sobie z tym radzi :)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Listopad 26, 2011, 23:25:37
@Kuba: Z drzewami jest problem, bo pod konarami nigdy nie wiadomo gdzie jest pień. A czasami poboczami zapierdzielamy częściej niźli ulicą :). Zwierzątka? No niby da radę... A nie wystarczą prostytutki :P ?
Czyli z tego co widzę to grafikę trzeba tylko "zużytkować" :).

@Dab: Czyli mosad wykasować. Spoko. Fizyka jest moja. No nie jest to Bullet, ale da radę. To "2D", więc da rade obliczyć wszystko na palcach.
Co do korka. Właśnie reset miasta pomijam i to jest ważne kryterium. Jak rozwalisz auto 5 kilosów dalej to dalej będzie tam stało. Jak dopieścisz sobie furkę i po zakończeniu misji pójdziesz po nią to tam będzie. Jeżeli ktoś chciał dragi na drugim końcu miasta to będzie tam stał. No chyba, że kilka metrów dalej bo ktoś chciał go rozjechać. Całe miasto oblicza się cały czas :). A korki są cały czas bo nie ma świateł na ulicach :).

Offline Vipa

  • Redaktor

# Marzec 02, 2012, 22:49:24
Niestety. Mój rozwojowy projekt z wyniku braku prądu z okazji remontu u sąsiada poszedł się... Kochać inaczej. Nie jestem w stanie nic więcej zrobić po za edycją shaderów. Wywaliło main.cpp ale resztę udostępniam, może komuś się przyda. Szkoda jak pieron ale cóż...
Pobierz

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Marzec 02, 2012, 22:54:33
Ludzie dzielą się na tych, którzy robią backupy, i na tych, którzy będą robić backupy :)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Marzec 02, 2012, 23:04:03
Pewnie tak, ale u mnie backup sprzed tygodnia = brak backupu :). Niestety zmian było zbyt sporo by teraz do tego wracać :(. No szkoda jak pieron, bo miałem zamiar to rozwijać. Ale cóż.

Offline crocer

  • Użytkownik

# Marzec 02, 2012, 23:07:36
Aż tak? Szkoda projektu...

Offline Vipa

  • Redaktor

# Marzec 02, 2012, 23:22:52
No niestety :(. No co tu ukrywać - szkoda jak diabli. Mam większość plików z nowej wersji ale bez main leżę i kwiczę. Nauka dla wszystkich  - rozwijać pliki i robić backup raz w tygodniu :(.
Jedyny plus - sąsiad zasponsorował zgrzewę browara :D.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Marzec 02, 2012, 23:35:44
Zamiast backupów lepiej na bieżąco wrzucać każdą zmianę na gita (a jeszcze lepiej od razu pushować do jakiejś devowej gałęzi). A tak... [*] :(

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

  • +1
# Marzec 02, 2012, 23:38:52
Nie miałeś żadnej kontroli wersji nawet? Duhh, nie potrzeba padającego dysku, by kontrola wersji ratowała tyłek :) Do browarowej zbiórki się dołączam (igk?) ale wyciągnij wnioski :]

Może za parę dni wróci Ci motywacja i jednak dopiszesz, co straciłeś? Masz to przecież w głowie w tej czy innej postaci, patrzyłeś na ten kod mnóstwo czasu i wypaliłeś go sobie na siatkówkach; etap dumania jest za Tobą, pozostaje usiąść na tyłku, zacisnąć zęby i cierpliwie trzaskać w klawisze! Dajesz!

Offline Liosan

  • Redaktor

# Marzec 02, 2012, 23:47:24
Bleh, szkoda... :( Wyglądało nieźle.

Chociaż ile może siedzieć w takim jednym main.cpp, co? :) Dobra, nie pytałem... ;)

Nie masz jakiejś skompilowanej wersji tego pliku z symbolami z Visuala? Na sieci widuje się takie obrazeczki... Może coś by się dało wyciągnąć z tego :) Chociaż pewnie prościej od nowa.

Liosan