Autor Wątek: Neur[o]cube  (Przeczytany 6948 razy)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 20, 2011, 21:53:33
Sam kursor u mnie to:
  SDL_WM_GrabInput(SDL_GRAB_ON);
  SDL_ShowCursor(SDL_DISABLE);
Też mnie to trochę drażni :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline KeeL

  • Użytkownik

# Maj 20, 2011, 22:17:59
@Vipa stdout.txt znika, jak się zamyka mi gra i chyba nic do niego nie wypisuje, bo ma 0 b cały czas.
stderr.txt:
Fatal signal: Floating Point Exception (SDL Parachute Deployed)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 20, 2011, 22:59:06
a czy SDL_WM_GrabInput jest do czegokolwiek potrzebny, dopóki nie robisz czegoś ze sterowaniem bez kursora (np. FPS)?

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 20, 2011, 23:46:45
@Kos: docelowo chciałem sterowanie myszką w menu. Nie mogę zgrać kursora ze współrzędnymi okna więc sam rysuję sobie kursor.
W sumie nie wiem czy jest sens, jeżeli w samej grze myszka jest zbędna to raczej w jej menu także.

@KeeL: doszedłem ostatnio co to. Wszystko zależy czy VBO obsługuję z rozszerzenia ARB. Ta wersja idzie bez. Na lapku miałem to samo i dopiero update sterowników pomógł. Nie znam szczegółów o co kaman. Postaram się zgłębić temat.
« Ostatnia zmiana: Maj 20, 2011, 23:52:29 wysłana przez Vipa »

Offline KeeL

  • Użytkownik

# Maj 20, 2011, 23:52:40
@KeeL: doszedłem ostatnio co to. Wszystko zależy czy VBO obsługuję z rozszerzenia ARB. Ta wersja idzie bez. Na lapku miałem to samo i dopiero update sterowników pomógł. Nie znam szczegółów o co kaman. Postaram się zgłębić temat.
Ściągnąłem tę wersje nowszą, którą dałeś kilka postów wyżej, gry nie wywala już, lecz kamera tak jakby odjeżdża.

PS. Radeon x1650xt, Wind xp 32bit + SP3   Jak by Ci było potrzebne :)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 21, 2011, 00:08:04
Normalnie rzekłbym, że to wina niskiego FPS (<~10) mi przy takim klocki odlatywały w drugą stronę bo mnożnik był wyższy niż zakres ruchu :).

Ale całkiem kamera ucieka czy tylko trochę? Jeżeli klockiem uciekasz w lewo czy prawo to kamera też trochę się obraca. Kąt tego obrotu jednak jest znikomy i plansza nie powinna wyjść ani trochę poza zakres ekranu.

Offline KeeL

  • Użytkownik

# Maj 21, 2011, 00:14:41
Normalnie rzekłbym, że to wina niskiego FPS (<~10) mi przy takim klocki odlatywały w drugą stronę bo mnożnik był wyższy niż zakres ruchu :).

Ale całkiem kamera ucieka czy tylko trochę? Jeżeli klockiem uciekasz w lewo czy prawo to kamera też trochę się obraca. Kąt tego obrotu jednak jest znikomy i plansza nie powinna wyjść ani trochę poza zakres ekranu.
Właśnie całkiem ucieka, że nie widać nic pola do gry i po kilku-kilkunastu sekundach wraca na pole gry. Takie delikatne przesuwanie kamery to chyba zamierzony efekt.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 21, 2011, 02:25:10
@Kos: docelowo chciałem sterowanie myszką w menu. Nie mogę zgrać kursora ze współrzędnymi okna więc sam rysuję sobie kursor.
W sumie nie wiem czy jest sens, jeżeli w samej grze myszka jest zbędna to raczej w jej menu także.

Nie rozumiem, co masz na myśli. Dlaczego nie możesz zgrać kursora ze współrzędnymi okna? Jeśli sam rysujesz kursor, to wystarczy że go ukryjesz i narysujesz swój we właściwym miejscu. Jaśniej :)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 21, 2011, 08:02:44
@KeeL: a to w porządku, już wiem co to. Dzięki :).

@Kos: chodzi o to, że jak sam rysuję to jest OK, tak jak piszesz, ale jeżeli chciałbym użyć systemowego to lipa :(. A skoro w grze myszka jest zbędna a mimo wszystko rysuje się inny kursor niż systemowy to gracz będzie chciał klikać bo pomyśli, że skoro gra rysuje kursor to musi on w tej grze działać. Argh. Mam nadzieję, że zrozumiale napisałem to, choć odrobinę...
Dla testu, w następnej aktualizacji gry, postaram się zrobić coś z tym.

//edit:
OK, z marszu zrobiłem i jedno i drugie. Kamera nie powinna już odjeżdżać (jak coś to pod <home> jest licznik FPS i współrzędne kamery - można zalookac gdzie ucieka) i kursor już nie jest blokowany i można przesuwać okienko.
Pobierz grę
Kursor SDL jest inny niż systemowy. Jest na to jakaś rada? Z tego co patrzyłem to funkcje SDL nie rozwiązują tego problemu.
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2011, 08:37:15 wysłana przez Vipa »

Offline KeeL

  • Użytkownik

# Maj 21, 2011, 09:05:21
Nadal coś jest, z początku chwile było dobrze, a potem coś się zaczeło dziać, ale chyba nie kamera, bo pozycja była cały czas taka sama. W tym momencie co zaczęło się dziać z tym polem fps skoczyły do >250 a czasami skakały do - wartości.  GRT również skacze i też na minusowe wartości do 0.2

@Vipa
Jak włączyć?
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2011, 09:50:16 wysłana przez KeeL »

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 21, 2011, 09:21:16
Na minus?!! :D

A jak włączysz synchronizację to tez takie cuda nie widy występują?

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 19, 2015, 14:51:01
Tak, wiem, minęły 4 lata :D, ale gra powiedzmy dalej rozwijana. Aktualny stan:


Oprócz zmian graficznych poprawione sporo bugów w logice. Qrde niby taka mała prosta gierka a idzie się nieźle zakręcić żeby to zakodować ;).

Offline koirat

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2015, 14:54:50
Ładnie wygląda btw. będziesz to próbował wydawać ?

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 19, 2015, 15:05:16
Nie no bez przesady ;). Projekt typu - szuflada. Niestety gry logiczne to zapomniany gatunek i komercyjnie nieakceptowalny.

Ale jest płatna wersja na BlackBerry:
https://appworld.blackberry.com/webstore/content/22721872/?lang=pt_br&countrycode=US

Nie moja co prawda, ale ogromny szacun dla twórcy, który przebił się przez mój kod. Nie jest to łatwe, co dzisiaj mogę potwierdzić, próbując poprawić błędy :D.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Lipiec 19, 2015, 16:08:35