Autor Wątek: Neur[o]cube  (Przeczytany 6616 razy)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 19, 2011, 22:27:21
Neurocube to prosta gra logiczna, w której celem jest układanie na planszy elementów składających się z trzech rodzajów klocków:
- pełnym - którego nie da się już zmodyfikować
- wydrążonego - do którego włożyć można mały
- małym - który pasuje do wydrążonego
Elementy składają się z co najmniej 5 klocków więc pogłówkować w trakcie grania gry trzeba.

Jeżeli włożymy mały klocek do wydrążonego lub wydrążony nałożymy na mały, następuje fuzja i wszystkie okoliczne klocki zapalają się na czerwono. Po położeniu następnego elementu - znikną.

W rogach planszy rozmieszczone są czerwone znaczniki. Po wykonaniu fuzji na którymkolwiek z nich, zapalają się na czerwono wszystkie klocki pełne. Po położeniu następnego elementu - znikną.


Jak widać całość zabawy jest prosta ale wciągnąć można się naprawdę na długo. Całość starałem się wykonać atrakcyjnie graficznie przygotowując dwa zestawy klocków.

Życzę miłej zabawy!

Pobierz grę


Klawiszologia:
Enter - wyjście z menu, rozpoczęcie nowej gry, położenie elementu
ESC - wyjście z gry
strzałki - poruszanie elementem
Z i X - obracanie elementu
Spacja - podpowiedź komputera
S - zmiana zestawu klocków


     
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2015, 16:08:56 wysłana przez Vipa »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Maj 19, 2011, 22:54:05
Fajne toto, ale na moim sprzęcie wygląda znacznie gorzej niż na screenach, zwłaszcza że mam gdzieś tak koło 5 FPS ;-). Da się jakoś regulować poziom detali?

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 19, 2011, 23:04:50
Regulować się nie da ale uprościłem trochę grafikę i z poniższym exe na moim lapku sprzed epoki krzemu idzie w okolicach 20 fps.

Exe: Pobierz
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 23:34:51 wysłana przez Vipa »

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Maj 19, 2011, 23:58:12
Moje subiektywne wrażenia z gry. Fajnie się gra. Bardzo ładna graficzka, przyjemne sterowanie. Drugi zestaw klocków zdecydowanie za ciemny. I zmieniłbym dźwięki. Co jakiś czas słychać taki przykry dźwięk, że miałem wrażenie, że gra mnie kara za coś co źle zrobiłem, choć nic nie zrobiłem :) Może przydałaby się jakaś tablica highscore, bo w sumie nie wiem ile miałem najwięcej punktów. Może tryby easy/medium/hard z mniejszymi rozmiarami klocków. Tło mogłoby płynnie zmieniać kolor.  To takie luźne sugestie jakie przyszły mi do głowy, gdybyś chciał rozwijać projekt. Ale ogólnie jest super.

Pozdrawiam
artpoz

PS. I dodaj pod jakimś klawiszem wyłączanie muzyki i dźwięków ;) Dość ciężki klimat. Nie każdemu przypadnie do gustu.

Offline Haxy.M

  • Użytkownik

# Maj 20, 2011, 01:33:07
Gra wciąga :)

Dobiłem do prawie 800 punktów. Osobiście dałbym trochę inne sterowanie. Podpowiedzi komputera często bywają pod 'h'. Idąc za ciosem opuszczanie bloków dałbym pod stacją, żeby nie musieć odrywać ręki :)

Raz czy dwa gra była dla mnie perfidna i dała mi zestaw chyba sześciu samych pełnych bloków. Miło by było, gdyby algorytm losowania gwarantował, że zawsze jest przynajmniej jeden mały albo pusty.

Aha i przez te nagłe i nieoczekiwane ataki gry na moją skromną osobę, mało zawału nie dostałem :P

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Maj 20, 2011, 01:41:06
A jednak nie porzuciłeś GD. Fajna gra.

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Maj 20, 2011, 02:00:15
Jeszcze mam dwie uwagi.

1. Znalazłem buga. Gdy zrobiłem fuzię w rogu to czerwony zrobił się mały klocek, zaś jeden duży pozostał zielony.
2. Przydałoby się odbicie lustrzane pod jakimś klawiszem, może pod C ?

Pozdrawiam
artpoz

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Maj 20, 2011, 04:59:32
Nie mogłem grać - nie wytrzymałem nawet 1 minuty?

Muli na Acer Aspire 7540. Można by to minimalnie jeszcze pooptymalizaować.

Ten noize to nie wiem co to ma być gdzieś bufor się wypełnia brudem.
Po co wavy skoro ogg używasz(a może nie)?
Muzyka to jakieś straszne zawodzenie. Jakbyś chciał powspółpracować w tej dziedzinie... czy to audio contentu czy dsp, to daj znać.

brak full screenu, menu czy ingame helpa to mam nadzieję tylko efekty tego że to prototyp jakiś. :)

Przesuwanie czy obracanie klocków mogło by byc okraszone jakąś banalną animacją.
Przydało by się nadanie tłu jakiejś głębi. By oddzielić tło od samej gry.

Samej gry nie zrozumiałem. PO prostu za mało czasu temu poświęciłem, odrzuciło mnie. :)

Lepiej grę robić łatwą i potem podkręcić, niż robić trudną i potem ułatwiać.



Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 20, 2011, 07:52:50
Dzięki za wszystkie uwagi.
Oczywiście postaram się jak najwięcej rad uwzględnić.

Te ataki na gracza to pozostałość po wcześniejszym prototypie. Gracz miał układać elektroniczne "wszczepy" a sama plansza była mózgiem z podłączoną elektroniką. Jak występowało spięcie... To dało się to odczuć :). Stąd też tytuł. Jednakże samo układanie okazało się kolosalnie trudne bo brać trzeba było pod uwagę masę czynników (doszły tam jeszcze sloty i wtyczki na niektórych klockach a potem natężenie elektryczne, zmienne od ilości klocków w obwodzie i "klocka zasilacza"). No. Dlatego też powstała wersja bardziej uproszczona :D.

Mój rekord to 1292.

Offline Haxy.M

  • Użytkownik

# Maj 20, 2011, 11:38:13
Mój rekord to 1292.

Przyznaj się, grałeś na kodach :P

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 20, 2011, 13:17:26
Nie, ale po wykasowaniu tych elektrycznych połączeń gra się zdecydowanie łatwiej a człek już przecież przyzwyczaił się do utrudnień :).

Z update - wywaliłem spięcia i ich dźwięk, zrobiłem odbicie lustrzane klocka (osz... niezła masakra z tym była) oraz dodałem stopnie trudności tak jak to opisał artpoz. Działa to całkiem fajnie.

Pozostało mi zrobić animację klocków w ten sposób, by dało się równocześnie obracać i odbijać lustrzanie przy zachowaniu cieni (teraz gdy obracamy klocek nie ma cienia).
Jak powywalam resztki elektryczności to gra na pewno przyspieszy. Dodam też regulację ilości detali w grze. Złośliwiec ma rację - na słabym sprzęcie widać resztki i artefakty po próbach rysowania trybu high.

Całość razem z kodem postaram się wrzucić jeszcze dzisiaj.
Kod jest w miarę przejrzysty i na pewno krótki. Powstał na bazie Tetris więc można pościągać pewne rozwiązania jak ktoś ma problem z tym. Do kompilacji trzeba będzie wywalić obsługę Milkshape bo tę mam wpiętą dość ostro w Win. Zwykła podmianka funkcji na wyświetlanie jakiegoś .obj i jak ktoś chce to będzie mógł powalczyć z projektem sam. Niezła jazda :).

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 20, 2011, 21:25:51
Pograłem sobie trochę i z opinii:
- Bzzt! :D Już wyjaśnione (ale pojęcia nie mam, jaki musisz mieć bałagan w kodzie, że załącza Ci się w losowych momentach). Myślałem, że to był taki wczesny attempt ku proceduralnej muzyce. Swoją drogą, przez totalną nieprzewidywalność tego dźwięku gra staje się wyzwaniem "wytrzymaj nerwowo zastanawianie się nad grą logiczną w warunkach totalnego zgrzytu". :D
- Solidne problemy z oknem z grą. Łapie kursor bardzo agresywnie, nie można go nawet przesunąć w inne miejsce na ekranie.
- Mój rekord- coś ponad 1800 :)
- Reguły gry wydawały mi się z początku przekomplikowane, ale nie są takie złe. Kluczem jest opanowanie tych dziabągów w rogach.
- Ciemny ekran jest super.
- Sterowanie jakby odrobinę niewygodne? Wydaje mi się, że nie zawsze zachodzi relacja 1 puk w strzałkę/obrót = 1 przesunięcie.
- Myślałem długo,
- Oznaczenie czerwienią jest niejednoznaczne: oznacza zarówno klocek którego nie można postawić, jak i klocek który już leży i zaraz zniknie. To drugie zmieniłbym na miganie albo trzęsienie się albo coś... Ot, opcja. Widok jest z góry, więc ta zbieżność rani czytelność.
- Klocki aktualnie przesuwanego kawałka, które będą się fuzjować po opuszczeniu, też mogłyby się kolorować (żeby było od razu widać, że będzie fuzja).


Offline KeeL

  • Użytkownik

# Maj 20, 2011, 21:41:01
Gra niestety sama się mi wyłącza. Na każdym stopniu trudności i detalach. Po włączeniu menu działa normalnie, a po naciśnięciu start ekran gry dziwnie skaka, a za chwile się wyłącza gra.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Maj 20, 2011, 21:48:03
Dzięki Kos za ciekawe uwagi. Postaram się o zmiany jak najszybciej. Czytelność tego wszystkiego faktycznie mogłaby być lepsza. Aha, te bzzz po wykasowaniu elektryczności były specjalnie losowo, chciałem ich potem użyć do zmiany scenerii ale w sumie nie miałem pomysłu jak miało by to się stawać. Po jakim ruchu.

Na razie poszedł update:
- bzzz zniknęło :)
- poprawiony błąd z błędnym zaznaczaniem klocków, które mają zniknąć. Napisałem od nowa w sumie.
- dodany stopień trudności do wyboru w/g zasady podanej przez artpoza (ilość klocków w elemencie)
- dodany wybór jakości gfx (na GF GT440 mam: low 500-600 fps na high ~100 i na tuniingowanych sterach do Mobile Intel 965 Express analogicznie 45 i 25 fps (oba bez vbo)).
- poprawione "odbicia" na małych klockach
- dodane odbicie lustrzane klocka - klawisz C
- u mnie na słabszym kompie już artefaktów grafiki nie ma

Pobierz grę

Dodałem kod ale bez zbudowanego projektu, pełen projekt dam jak go przebuduję pod coś cywilizowanego, pewnie CodeBlocks. Całość gry praktycznie w main.cpp. Około 1K linii.

@KeeL: co podaje stdout.txt?

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 20, 2011, 21:50:46
O, wiem czego nie napisałem: Że gra łapie kursor, jeśli okno nie jest aktywne. (Jak to zrobiłeś na SDL-u? :D) Przeszkadza to bardzo w alt+tabowaniu.