Autor Wątek: wyrownanie glosnosci dzwiekow..  (Przeczytany 1978 razy)

Offline lukasyno

  • Użytkownik

# Maj 12, 2011, 13:41:57
mam kilkanascie sfx, ale naturalnie jedne sa glosniejsze inne mniej... teraz w programie zmieniam glosnosci poszczegolnych dzwiekow do jakiegos ustalonego poziomu ale to troche meczace i ciezko tez mi stwierdzic czy dzwiek A jest glosniejszy od dziwieku B jesli ta roznica nie jest juz taka duza...
istnieje jakis program ktory by automatycznie ustawil mi to?
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2011, 13:48:56 wysłana przez lukasyno »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ropuch

  • Użytkownik

# Maj 12, 2011, 13:47:00
Taka operacja wyrównania głośności nazywa się normalizacja i jest dostępna na przykład w audacity.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 12, 2011, 14:17:58
Cytuj
teraz w programie zmieniam glosnosci poszczegolnych dzwiekow do jakiegos ustalonego poziomu ale to troche meczace i ciezko tez mi stwierdzic czy dzwiek A jest glosniejszy od dziwieku B jesli ta roznica nie jest juz taka duza...
Zrób tak, żeby brzmiało dobrze. Jeżeli Ty nie jesteś w stanie stwierdzić, że coś nie leży, to użytkownikowi też będzie pięknie grało.

Taka operacja wyrównania głośności nazywa się normalizacja i jest dostępna na przykład w audacity.
Nie. Normalizacja to podbicie zakresu do maksymalnego zakresu sygnału. Nie ma to niczego wspólnego ze słyszalną głośnością dźwięku.

Offline ropuch

  • Użytkownik

# Maj 12, 2011, 14:31:20
Nie. Normalizacja to podbicie zakresu do maksymalnego zakresu sygnału. Nie ma to niczego wspólnego ze słyszalną głośnością dźwięku.

A to nie jest to samo? :P

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 12, 2011, 14:57:12
A to nie jest to samo? :P
Nie. Do celów normalizacji brane jest maksimum po próbkach (czyli wystarczy jedna próbka o maksymalnej amplitudzie żeby zablokować cały proces). Odczuwalną głośność sygnału ocenia się na zupełnie innych zasadach (np. licząc RMS), ale nawet tego nie można bezpośrednio porównywać, np. impulsy dźwięku będą miały znacznie niższą średnią głośność od jednostajnego dżwięku, a mimo to będą bardziej słyszalne.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 12, 2011, 18:11:52
ReplayGain?