Autor Wątek: Temat na prace licencjacką  (Przeczytany 2792 razy)

Offline REGi

  • mod team ^_^
  • Użytkownik
    • 2DEV

# Listopad 17, 2006, 10:56:18
Muszę się powoli zabrać za pisanie pracy na licencjat i wybrać w końcu jakiś temat. Mam co prawda kilka do wyboru, ale chce napisać coś swojego - jednym z pomysłów jest gra w 3D. Chce jednak zebrać wszystkie pomysły do kupy i określić co jestem w stanie zrobić w miare szybko i fajnie.

Ten temat może się przydać nie tylko mnie, bo przecież każdy z was może mieć problem tego typu w przyszłości.

Czekam na propozycje.

pozdr REGi

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline W0jciechZ

  • Użytkownik
    • WOJZAB Computers

# Listopad 17, 2006, 11:36:15
Ja pisałem na inżynierkę - "Sievciowy model rzeczywistości wirtualnej". Koledzy zajęli się dokumentacją a ja skodziłem programik.

Serwer+Klient+wsio w 3D.


Pamiętaj że praca nie może nie mieć sensu. Musisz w niej poruszyć pewien problem i go rozwiązać lub próbować rozwiązać. W naszej pracy była to optymalizacja komunikatów pomiędzy serwerem a klientem, porównaie TCP oraz UDP oraz optymalizacja grafiki. Pracka była ciekawe, troch ę niedokońćzona ale wystarczyło żeby dostać 5 (żem się pochwalił;-)

Ciekawe jest np przedstawienie ruchu w sieci w 3D. Czyli piszesz np programik który rejestruyje ruch na twojej sieciówce np a potem go przedstaqewia graficznie możesz podpiąć do 3D. Moi znajomi pisali (ale niedokończyli) symulację sieci jako relacyjną bazę danych i do tego miał być graficzny interfejs.

Możesz także spróbować programów rozproszonych np symulację ruchu ulicznego a jeden programik by to zbierał i pokazywał graficznie w 3D.

Jak widzisz problem musi być poruszony to nie może być program 3D bo to mija się z celem pracy licencjacko/inżynierskiej.
Problem - rozwiązanie. Innych prac powinni zabronić;-)

Powodzenia

Offline REGi

  • mod team ^_^
  • Użytkownik
    • 2DEV

# Listopad 17, 2006, 12:31:39
A masz gdzieś strone projektu albo coś takiego? Albo sam program  ;)?

Uważasz, że teamt gry nie jest ciekawy ? hm.... no ja właśnie nie wiem czy to też jest najlepszy pomysł, ale w ostateczności się za to zabiore. Mam w planach napisać system, który może by sie przydał na uczelni, ale daje sobie jeszcze troche czasu aby zdecydować się na coś konkretnie.

Offline W0jciechZ

  • Użytkownik
    • WOJZAB Computers

# Listopad 17, 2006, 12:43:47
Nie tego nie powiedziałem.
Gra może być ale temat pracy powinien wskazywać na jakiś problem.

Zrób grę ale oprzyj to np o problem wychwytywania kolizji (i zaimplementuj 2-3 sposoby). Albo np symulacja oświetlenia (i implemetacja różnych sposobow z dokladnym objasnieniem, wydajnoscia, algorytm) itd itp. A gra moze byc jak najbardziej.

My mielismy pamperki (model z quake;-) ktore chodzily w 3d. Screeny są gdzieś na www.max3d.pl -> codename: error;-) fajny tytul inzynierki;-) hehehe

Edit: Znalazłem linki:

http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=22751&d=1125145174
http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=22752&d=1125145183

W tle gg jak widać. Hehe co za niekompetencja grafika;-)



« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2006, 12:46:38 wysłana przez W0jciechZ »

Offline REGi

  • mod team ^_^
  • Użytkownik
    • 2DEV

# Listopad 17, 2006, 14:06:47
ooo ładnie to wygląda... nawet bardzo ładnie : D

długo takie coś pisaliście ? wo wspomniałeś, że było was kilku. ja będę pisać prace jako jednoosobowy zespół ; ) ale za to na programowanie zespołowe to już jest nas 5 - z czego tylko ja coś umiem programować...

może masz racje aby implementować różne algorytmy i to opisać, to nie jest zły pomysł. bym chciał napisać jakąś edukacyjną gre przygodową, ale najpierw to musze sobie rozrysować jak co ma wyglądać i na jakiej zasadzie ma działać. chociaż temat gry nie jest jeszcze potwierdzony na 100%

btw. w tym waszym projekcie chodzi się po jakiejś mapce tak ? jakieś istoty "żywe" też tam występują : )

Offline W0jciechZ

  • Użytkownik
    • WOJZAB Computers

# Listopad 17, 2006, 14:45:24
istot żywych nie ma, ale gra chodziła po sieci więc każdy mógł się dołączyć i pogadać;-)

Tak naprawdę pisaliśmy 3 tygodnie a 7 miesięcy uzgadnialiśmy co i jak i się opirniczaliśmy. Dokumentację pisaliśmy 3 miechy. Było nas 3;-)


Offline REGi

  • mod team ^_^
  • Użytkownik
    • 2DEV

# Listopad 17, 2006, 15:23:47
sluchaj a jest opcja abyś udostępnił dokumentację : > ? dostaliście 5 a dokumentacja to połowa dobrej pracy z tego co mówi wykładowca ; P

Offline W0jciechZ

  • Użytkownik
    • WOJZAB Computers

# Listopad 17, 2006, 15:47:56
Ok. To znaczy dostaniesz całą pracę.
Ale w PDF'ie ok?;-)
W poniedziałek jak nie zapomnę to udostępnię ją tutaj. Oczywiście niektóre działy jak OpenGL są moim zdaniem z błędami i trzeba by było pisać od nowa ale czas nas naglił.




Offline REGi

  • mod team ^_^
  • Użytkownik
    • 2DEV

# Listopad 17, 2006, 19:23:14
było by super bym miał wtedy na czym się oprzeć : D

Offline W0jciechZ

  • Użytkownik
    • WOJZAB Computers

# Listopad 21, 2006, 12:39:24
Przepraszam za zwłokę just one day left;-)
Spowodowane jest to natłokiem pracy.
Ale mam nadzieję że jutro wrzucę.
Musiałem też wymazać dwa nazwiska bo moi znajomi nie wyrazili zgody na umieszczenie ich nazwisk publicznie. Nie mam z nimi kontaktu.


Offline REGi

  • mod team ^_^
  • Użytkownik
    • 2DEV

# Listopad 21, 2006, 12:52:44
spoko :) dzięki, że w ogóle pamiętałeś o tym :)
możesz mi to mailem wysłać mrygielski@o2.pl


jak ostatnio trochę myślałem i doszedłem do wniosku, że jeśli nie zdecyduje się na pisanie gry na licencjat to ulepszę mojego CMS'a i oddam jako prace zaliczeniową. Swoją drogą grę i tak napiszę, bo mam już zbyt długą przerwę a ostatnią grę pisałem na compo, które było jakiś czas temu już... trzeba nadrobić zaległości, bo pomysłów mam mase :D