Autor Wątek: UDK - import modelu w formacie .fbx  (Przeczytany 4236 razy)

Offline mentor

  • Użytkownik

# Maj 07, 2011, 11:28:28
Cześć,

Wczoraj próbowałem się pobawić własnymi modelami w UDK. Kilka modeli wyciągnąłem z GTA IV. Importowałem pierwszy i "działało" - czyli mogłem go wykorzystać w edytorze, mogłem nałożyć kolizje itd. Importowałem drugi i tutaj zaczęły się już problemy. W Content Browser obiekt wyświetlał mi się poprawnie, ale kiedy próbowałem go przeciągnąć do pola z widokiem 3D pokazywało mi się... No, nic. Coś takiego (kliknijcie, aby powiększyć):



I tak już z każdym innym modelem, który próbowałem importować. O co tutaj chodzi? W Content Browser niby wszystko jest, więc dlaczego obiekt się nie wyświetla w polu?

Pozdrawiam

EDIT:
Ach, zapomniałem dodać, że każdy model, jaki wyciągam z GTA IV jest w formacie .wdr. Ten format konwertuję za pomocą ZModelera do formatu .3ds, a z .3ds w Blenderze do .fbx.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline voytech

  • Użytkownik

# Maj 07, 2011, 13:24:16
Alt-2

przełączysz w tryb Wireframe i będziesz mógł więcej zobaczyć, bo na razie to jest coś czarnego lub nieoświetlonego lub bardzo małego na czarnym tle i guzik widać. Sprawdź na dolnej belce Edytora UDK edytowalne 4 pola wyświetlające skalowanie. Może któryś z nich ma zbyt małą wartość.

Offline mentor

  • Użytkownik

# Maj 07, 2011, 14:17:05
Nic to nie daje. Jak pisałem - w Content Browser obiekt wyświetla się jak najbardziej poprawnie, ale kiedy go przeciągam na widok 3D, aby dodać model do sceny, po prostu nic się nie pokazuje. Na screenie chyba wszystko widać.

http://www.freeimagehosting.net/uploads/46fb13330f.png

EDIT:
No tak, nie widać, strona zmniejszyła obrazek... Na razie i tak skasowałem tę wersję UDK, którą miałem (była ze stycznia) i ściągam kwietniową. Zobaczyłem, że każdy Static Mesh się nie wyświetlał - obojętne czy importowany czy któryś z tych dołączonych przez twórców.
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2011, 14:19:10 wysłana przez mentor »

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Maj 07, 2011, 14:50:38
'W' włącza/wyłącza renderowanie StaticMesh'y

Offline iniside

  • Użytkownik

# Maj 07, 2011, 16:04:12
Odpuść sobie uzywanie FBX.
Ten format to wielka kobyła, która potrafi wszystko i nic.
Static meshe najlepiej eksportowac do ASE, a Skeletal przy uzyciu ActorX.

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Maj 07, 2011, 16:30:02
a Skeletal przy uzyciu ActorX.
Chyba, że się używa Blendera :)

Offline mentor

  • Użytkownik

# Maj 07, 2011, 20:35:45
Dzięki za drogocenne rady, iniside, może z nich skorzystam... Chociaż na razie .fbx działa dobrze (kwietniowa wersja UDK "naprawiła" mój problem) i nie chce mi się bawić w eksportowanie do .ase, tym bardziej, że takiej możliwości nie mam.