Autor Wątek: [Javascript/HTML5] Mibbu - mikroframework do szybkiego prototypowania  (Przeczytany 1156 razy)

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Maj 06, 2011, 20:58:04

Wczoraj światło dzienne ujrzała pierwsza wersja mojego mikroframeworka do szybkiego prototypowania gier w JS - Mibbu. Zajmuje on troszke ponad 4KB (wersja gzipped 1.8KB) i umożliwia takie bajery jak detekcja funkcjonalności przeglądarki (używa canvasa do wyświetlania, jeśli go nie znajdzie przechodzi w tryb DOM, który dodatkowo można jeszcze wymusić), animacje sprajtów, detekcję kolizji, zliczanie fpsów czy animację tła. Planuję w najbliższym czasie rozszerzyć jego funkcjonalność o dodatkowe pluginy. Przy pomocy frameworka stworzyłem dotychczas dwie gry - OpenOdyssey na konkurs Mozilli (zakwalifikowała się do top 35 z ponad 120) oraz Janpu w ramach pomocy po wypadku w Japonii. Źródła siedzą na Githubie a dokumentację można doczytać na stronie Mibbu

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Arthes

  • Użytkownik
    • Gromaniak

# Maj 06, 2011, 22:29:23
Fajny framework ;) Jest może gdzieś obsługa eventów? Bo nigdzie nie mogę znaleźć ;P

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Maj 06, 2011, 23:35:04
Nie ma, to maksymalny minimal. Ale pracuję nad rozszerzeniem tego wszystkeigo więc i na eventy się znajdzie miejsce.

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Maj 31, 2011, 10:51:48
Mibbu od jakiegoś czasu wspiera animacje CSS w webkicie, bajer o tyle fajny że nie obciąża interpretera JS tylko silnik CSS: [blogpost]