Autor Wątek: Edytor map - SDL i ....  (Przeczytany 2180 razy)

Offline Gieromaniak24

  • Użytkownik

# Maj 06, 2011, 19:56:21
Witam.
Niedawno zacząłem jakże fascynującą i pełną niespodzianek(raczej tych złych) przygodę z biblioteką SDL( w C++ oczywiście).
A więc po wielu mniejszych zabawach i ćwiczeniach postanowiłem, że zrobię jakąś drobną platformówkę lub top-down shotera/RPG. Jednakowoż robienie mapy do takiej gry pisząc ją[oczywiście mapę] w pliku tekstowym lub [o zgrozo] w samej tablicy do najprzyjemniejszych nie należy, więc postanowiłem  napisać właśnie taki praktyczny i prosty w użyciu edytor map.

Chciałbym, aby taką mapę można było:
1. Zapisać do pliku
2. Obsługiwać buttony
3. Wczytać z pliku[z poziomu programu]
4. Wczytać do niej jakiś tileset(lub tilesety) jako obrazek[również z poziomu programu]
5. Wybierać z prostej obrazkowej lub tekstowej rozwijanej listy elementy do umieszczenia na planszy

O ile punkt 1. i 2. do najtrudniejszych nie należą, to mój problem pojawia się przy kolejnych punktach.
Poszukałem trochę rzeczy z pomocą pana Google i nic nie znalazłem(tak mi się wydaje;])...
Więc teraz kieruje do Was pytania:
1.   Czy jest sens robić taki edytor przy pomocy SDL?
1a.  Jeżeli przy pomocy SDL to z jaką dodatkową biblioteką do zabawy z kontrolkami?
1b.  Jeżeli nie z SDL, to z jaką inną biblioteką(oprócz Allegro i WinApi) oferującą obsługę obrazu, zdarzen i potrafiącą obsłużyć kontrolki?
2.   Czy polecacie jakąś ciekawą bibliotekę oferującą możliwości porównywalne do SDL i Allegro?
2a. A może zacząć zabawę z SMFL?

Bardzo prosiłbym o odpowiedź.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline czoper

  • Użytkownik
    • czoper.devlog

# Maj 06, 2011, 19:59:44
Napisz to w C#, będzie dużo szybciej i przyjemniej, wszystkie kontrolki masz OOTB.

Offline Gieromaniak24

  • Użytkownik

# Maj 06, 2011, 20:06:11
Właśnie z tym jest problem. Zabawę z C# chciałbym zacząć w przyszłości. Teraz chciałbym skoncentrować się na C++ i bibliotekach pod ten język.

Offline PsichiX (ΨΧΞ)

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Maj 06, 2011, 20:09:55
Ad. 2:
http://xenon.psichix.com - masz porównywalnie lepsze możliwości, a nawet GUI i edytor możesz zrobić, niedługo udostępnię nowy edytor silnika :)

Offline hfjh

  • Użytkownik

# Maj 06, 2011, 20:11:34
Z bibliotek GUI, to np. Guichan potrafi współpracować z SDL, chociaż na pewno jest takich narzędzi więcej. Z drugiej strony jeżeli potrzebujesz tylko podstawowych funkcjonalności to nie widzę przeciwwskazań do samodzielnego napisania jakiegoś prostego frameworka :)

Offline Will

  • Użytkownik

# Maj 06, 2011, 21:02:29
Pisz proste gui sam albo pobaw się np: qt czy wxWidgets. Jako, że się dopiero uczysz na pewno tylko zyskasz na takim rozwiązaniu. SDL jest ok i spokojnie Ci wystarczy do prostej gierki(możesz jeszcze zerknąć na sfml).

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Maj 06, 2011, 21:32:53
Sprawdz edytor Tiled, o ile nie interesuje cie robienie wlasnego jako "sztuka dla sztuki" i nauczenie sie czegos.

Ow Tiled obsluguje format .tmx ( bardzo prosty, oparty na XML ), ktory mozesz zaimplementowac w swojej grze, albo latwo stworzyc jakis skrypt co go bedzie w locie konwertowal...

Ale jezeli chcesz sobie pocwiczyc i edytor stworzyc samemu ( plusem bedzie np. integracja z gra -> latwiejsze testowanie poziomow ) to niepotrzebne ci zadne wypasione GUI, pare przyciskow prosto stworzysz i z pomoca samego SDL i wlasnej glowy :)

Offline Gieromaniak24

  • Użytkownik

# Maj 06, 2011, 22:23:53
Tak też zrobię;)

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Maj 07, 2011, 13:11:50
Do poczytania (i być może wykorzystania): http://ogmoeditor.com/