Autor Wątek: Puzzle Masters  (Przeczytany 1563 razy)

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Maj 05, 2011, 03:09:30
08.05.2011:
http://www.mediafire.com/file/r3typc81m3c3qr3/Puzzle%20Masters.rar

Tak więc od miesiąca pracuję nad tą grą i chciałbym wiedzieć, czy zmierzam w dobrym kierunku.
W grze toczymy pojedynki między potężnymi bohaterami za pomocą układania 3 lub więcej takich samych kryształków obok siebie u używania czarów / umiejętności.
Na razie tylko 2 tryby gry działają prawidłowo, Quick battle jest mocno dopracowany, a Classic prawie w ogóle. W tym drugim chodzi o zdobycie jak największej ilości punktów w ciągu 2 minut, w tym trybie są dodatkowe specjalne kryształki (na razie tylko jeden - bomba).
Jest jeszcze tryb multiplayer po necie, ale do niego nie zaglądałem od dawna i póki co nie działa.

Screen shots:



Jeśli chcecie wiedzieć jakie kryształki najlepiej zbijać przeciwko danemu przeciwnikowi to zaznaczcie sobie w opcjach "Show tutorial", można tam również ustawić głośność muzyki i dźwięków.
6 postaci jest w grze, ale w tej wersji można grać tylko dwoma, ze względu na to, że dla reszty jeszcze nie zdążyłem zakodzić skilli i AI. Jeśli chcecie wiedzieć co dany skill robi wystarczy najechać na niego kursorem i powinien pokazać się tool-tip.

W trybie Classic zamieniamy miejscami ze sobą dwa kryształki jak to bywa w typowych grach match-3, w Quick Battle przesuwamy całe rzędy i kolumny.

Autorzy:
Programowanie - Ja
Muzyka i dźwięki - csinnott90
Grafika:
GUI i interfejs poza ramką w głównym menu - Ja
Tła - Ranivius
Awatary, ikonki czarów - opengameart.org
Strzałki naokoło mapy - Markuz
Cała reszta - Ja

Dzięki za feedback. Mam nadzieję, że podrzucicie mi kilka pomysłów jak można poprawić grę, co dodać, co wywalić. Głównie zależy mi na trybie Classic, co prawda nie jest on jeszcze skończony ale wszystkie propozycje z chęcią przeczytam. Powiedźcie jak wam się podoba muzyka i dźwięki :)
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2011, 23:36:54 wysłana przez ANtY »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline shoter

  • Użytkownik

# Maj 05, 2011, 12:02:28
Pograłem 50 sec i zarzuce ci kilka pomysłow
  • Pierwsze co rzuca się w oczy to czułość myszy,jest taka dziwna :/.Przydałaby się zmiana jej czułości
  • Jeśli dołączamy się do jakiejś gry sieciowej to powinno być jakieś okienko do przerwania dołączania się do niej
  • Kulki/kryształki na mapie powinny spadać grupowo nie pojedynczo,szybciej by im to zeszło
  • ustawiłem kryształki tak że miałem naraz 3 i 4 w rzędzie,gra powinna wybrać ten rząd w którym jest więcej kryształków,wybrała inny
  • próba wyłączenia gry(guzkiem w menu ofc) - http://screenshooter.net/0944380/ecnpdco

@ANtY
no i git :).Gra bedzie dzieki temu grywalniejsza.
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2011, 12:35:25 wysłana przez shoter »

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Maj 05, 2011, 12:21:35
A u mnie w konsoli wyświetla się:
Unsupported number of channels (6)
i komunikat (w załączniku) uniemożliwiający uruchomienie gry :/

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Maj 05, 2011, 12:29:28
@Adam27: instalowałeś OpenAL.exe?

@shoter:
-co do myszki do dodam chyba tą czułość
-multi zostawiam na koniec ale dzięki za radę
-reworkne chyba ten cały system spadania i napiszę, żeby w grupach spadały
-ok
-to już zauważyłem, ale nie mam pojęcia czemu wywala mi po wyłączeniu gry na jakimś pliku "resource.inl" o.O

Offline Chester2000

  • Użytkownik

# Maj 05, 2011, 12:47:59
Chwilkę zagrałem i oto co rzuciło się w oczy:
  • - grupowe opadanie kryształków (obecnie opadają pojedyńczo)- po zbiciu w pionie 5 trochę trwa zanim się dobiorą.
  • - losowanie początkowe układu kryształków - zdarza się, że po starcie gry następuje kilka "bić".
  • - można zmieniać położenie dowolnie sąsiadujacych kryształków - powinna być możliwość zamiany pozycji tylko tych które po zmianie dadzą układ do zbicia.
  • - logika "bić" - gdy ułożymy układ z jednego koloru który ma w pionie 4 a w poziomie 3 to gra losuje który usunąć - powinny zostać usunięte oba.
  • - złe naliczanie combo - jeżeli w tym samym czasie zbite zostaną 4 linie kryształków zaliczane jest jako 1 combo
  • - po najechaniu myszką na kryształ jest obwoluta dokładnie taka sama jak po zaznaczeniu - przydało by się to wyróżnić bo obecnie nie wiadomo czy dany kryształ jest przez nas kliknięty
« Ostatnia zmiana: Maj 05, 2011, 12:49:45 wysłana przez Chester2000 »

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Maj 05, 2011, 12:59:03
Cytuj
@Adam27: instalowałeś OpenAL.exe?

Dziwna sprawa, najpierw krzyczało że nie ma openal32.dll, a jak skopiowałem z innego miejsca, to pojawiał się tamten błąd. Uruchomiłem OpenAL.exe, powiedziało, że installation complete, ale błąd nadal się pojawiał. Dopiero jak usunąłem openal32.dll to zadziałało ;)

Co do samej rozgrywki to jest w porządku, gra jest dynamiczna i ładnie wygląda ;) Ale też jestem za tym, żeby klocki spadały grupowo i potwierdzam crash przy wyłączaniu.

Pozdrawiam.

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Maj 08, 2011, 23:33:30
http://www.mediafire.com/file/r3typc81m3c3qr3/Puzzle%20Masters.rar

Starałem się większość z tego co zgłaszano poprawić, no i dodałem 2 nowe postacie - Priest (leczy się głównie) i Knight (stunuje przeciwnika na turę, jest wytrzymały). Poprawiłem też AI i wiele innych rzeczy, nie ma już crasha po wyłączeniu.