Autor Wątek: Taphoo (Android)  (Przeczytany 1983 razy)

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Maj 02, 2011, 21:05:21

^^ link do fb - lajkujcie ;-)

Taphoo to prosta gra logiczna polegająca na pokonywaniu kolejnych etapów złożonych z wielu prostokątnych pól. Aby zaliczyć jeden etap, należy przejść od pola Start do Goal stąpając po drodze na każdym polu – czasem więcej niż raz. W dalszych etapach można też spotkać urozmaicenia w rodzaju teleportów oraz drzwi i przełączników.

Grę tę napisałem kilka lat temu pod Windows - jest ona do ściągnięcia chociażby tutaj. Obecnie natomiast przymierzam się do wypuszczenia jej portu na platformę mobilną Android - i w związku z tym potrzebuję ochotniczych szeregów testerów :)

Wymagania: urządzenie z systemem Android 2.0+.
Link (plik .apk): >> Download <<
QR-Code: dołączony do posta (poniżej)

(Przypominam, że aby zainstalować aplikację spoza Marketu należy w ustawieniach urządzenia włączyć opcję Aplikacje > Nieznane źródła).

Byłbym wdzięczny za umieszczenie modelu telefonu i wersji systemu w opiniach/raportach o błędach.

Miłej zabawy :)


Update - poprawione błędy:

* Przewijanie etapów powinno już działać poprawnie
* Na ekranach o niższych rozdzielczościach grafiki nie powinny być już tak duże jak wcześniej
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2011, 13:57:40 wysłana przez Xion »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Pastan

  • Użytkownik
    • BaseWeb.pl

# Maj 02, 2011, 21:21:50
Na xpiera x10 mini pro gra nie działa poprawnie. Pierwsza plansza na easy wyświetla mi u góry te strzałki, na dole pole start i 4 czerwone pola. Nic więcej, reszty planszy nie widać.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Maj 02, 2011, 21:31:08
Na xpiera x10 mini pro gra nie działa poprawnie. Pierwsza plansza na easy wyświetla mi u góry te strzałki, na dole pole start i 4 czerwone pola. Nic więcej, reszty planszy nie widać.
Zdaje się, że na niższych rozdzielczościach ekranu grafika nie jest poprawnie skalowana. Dzięki, zajmę się tym :)

Offline Kurak

  • Użytkownik

# Maj 02, 2011, 21:53:46
Na easy fajnie byłoby mieć możliwość cofnięcia ruchu zamiast restartowania levelu i dobrze by było dać na starcie więcej informacji dla gracza co ma robić, mało kto przecież czyta instrukcje. Wielki napis ze gra sie juz zaczela też uczyniłby grę bardziej idiot-friendly, potrzebowałem niemal minuty żeby zorientować się że to co widzę na ekranie to właściwa gra a nie menu ;)

Technicznie bez zarzutu.

Offline shoter

  • Użytkownik

# Maj 03, 2011, 00:38:04
Mobilne taphoo...ah chciałbym mieć coś małego z systemem android.Życze powodzenia w portowaniu na przenośne urzadzenia.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Maj 03, 2011, 14:00:11
Błąd ze scrollowaniem i zbyt dużymi grafikami powinien już być poprawiony.

Cytuj
Na easy fajnie byłoby mieć możliwość cofnięcia ruchu zamiast restartowania levelu i dobrze by było dać na starcie więcej informacji dla gracza co ma robić, mało kto przecież czyta instrukcje. Wielki napis ze gra sie juz zaczela też uczyniłby grę bardziej idiot-friendly, potrzebowałem niemal minuty żeby zorientować się że to co widzę na ekranie to właściwa gra a nie menu ;)
Do cofania ruchów miałem wcześniej trochę specjalniejsze plany. Może jeszcze zostaną zrealizowane ;) A jeśli chodzi jakieś podpowiedzi, to myślałem albo o jednym czy dwóch toastach wyświetlanych przy okazji pierwszego etapu, albo po prostu o krótkim ekranie z obrazkowym wyjaśnieniem zasad przed uruchomieniem dowolnego etapu po raz pierwszy.

Cytuj
Technicznie bez zarzutu.
A jaki telefon i wersja systemu?

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Maj 03, 2011, 14:20:08
wyciagnałem moje androidy z szafy (dawno nic na zadnym nie pisałem) i efekt jest taki:

Samsung galaxy and2.1 - nie uruchamia się (ale to chyba nie wina appki - często coś mi się tam nie uruchamia)

Samsung galaxy S and2.2 - super

ZTE Blade and 2.2 - super

motorola droid (w europie chyba to sie nazywało milestone) - piekielnie dlugo sie ladowalo i ostatecznie jest grywalne ale czasem jakies randomowe problemy z kolorami są

Ogolnie spoko, tylko męczy to ze trzeba co ruch zrobić gesture, fajnie by było jkabyśmy mogli przejechac palcem całą ścieżkę od początku do końca i klocek by po prostu podążał za naszym ruchem.

Offline SiwyEd

  • Użytkownik

# Maj 03, 2011, 14:56:01
X10 custom rom 2.2 działa. Sterowanie trochę nie wygodne - gestykulacja męczy, a tapnięcia nie zawsze chcą działać. Ja bym dodał po prostu jakieś przyciski na ekranie albo coś w stylu joysticka. Przydałaby się też pewnie możliwość konfiguracji klawiszy dla telefonów z klawiaturą.

Poza tym przyczepiłbym się trochę do stylu graficznego, nie jest źle ale w komputerowym taphoo był fajniejszy. Może chociaż dodaj jakieś efekty (rozbłyski przy teleportacji czy coś).

Offline maVes

  • Użytkownik

# Maj 04, 2011, 13:35:34
Samsung i5700 Froyo - jak na razie wszystko w porządku, ale brakuje sterowania DPADem.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Maj 04, 2011, 16:09:29
Samsung i5700 Froyo - jak na razie wszystko w porządku, ale brakuje sterowania DPADem.
Jest sterowanie dpadem, a przynajmniej powinno być :) No cóż, zobaczę...

Co do innych pomysłów na sterowanie, to póki co idea MichalaBe mi się podoba, ale byłaby cokolwiek nietrywialna do zaimplementowania więc nie wiem czy wpadnie jeszcze do tej wersji :)

Mam jeszcze jedno specyficzne pytanko odnośnie oceny, czy etapy są dobrze poukładane względem stopnia trudności.

Offline maVes

  • Użytkownik

# Maj 04, 2011, 18:37:21
Samsung i5700 Froyo - jak na razie wszystko w porządku, ale brakuje sterowania DPADem.
Jest sterowanie dpadem, a przynajmniej powinno być :) No cóż, zobaczę...

Sprawdziłem jeszcze raz - w menu mogę sterować dpadem, jednak nie widać który element jest zaznaczony. Natomiast podczas samej gry brak jest jakiejkolwiek reakcji na naciśnięcia.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Maj 04, 2011, 21:04:31
szłamsung galaxy i5800, 2.1 - śmiga ładnie, wszystkie plansze mieszczą się mimo niestandardowego rozmiaru wyświetlacza, a 12 jest na całą szerokość ekranu (tak ma być?).

Undo zostawiasz na płatną wersję? :P

Brakuje mi, by poziomy "hard" były faktycznie trudne, a nie po prostu długie. ;) Choć zaznaczę że grałem w oryginalnego Taphoo kilka lat temu, więc może dlatego gra wydaje mi się bardzo łatwa.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Maj 10, 2011, 12:00:06
"Undo" zostawiam na przyszłą wersję, z taką ideą żeby wprowadzić do etapów coś więcej niż tylko boolowskie przejdzięty/nieprzejdzięty. Coś w rodzaju rankingu gwiazdkowego jak w Angry Birds / Cut the Rope / bazilionie innych gier, który byłby oparty na liczbie użyć opcji Undo.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Maj 30, 2011, 00:38:15
Gra jest już dostępna w markecie:

https://market.android.com/details?id=pl.org.xion.taphoo

Miłej zabawy :)