Autor Wątek: Od czego .. ?  (Przeczytany 5647 razy)

Offline Jakubek

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2006, 01:42:56
Witam !

Mam pytanie czy może mi ktoś napisać czego po kolei mam się uczyć ?? aby zrobić grę taką jak np. Maluch racer (polskie :D ) czyli grę 3D

1. c++

...................

przepraszam jeśli naruszyłem jakiś punkt z regulaminu


POZDRAWIAM :D

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline zarius

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2006, 02:37:51
Wlasciwie to ciezko powiedziec, ja jak zaczynalem tez nie mialem pojecia od czego i co dalej (teraz wiem ale narazie duzo mi ta swiadomosc nie dala :D) wlasciwie to po C++ (jesli juz C++) dobrym rozwiazaniem sa podstawy WinAPI (chociaz czy to nie odchodzi do lamusa) nastepnie pozostaje juz tylko api graficzne: OpenGL, DirectX i co kto lubi. Problem w tym ze czas ktory nalezy spedzic na C++ jest na tyle dlugi ze wszystko pozniej samo jakos do Ciebie trafi (co dalej). Wlasciwie to sam nie wiem gdzie jest ta granica (chodzi o przejscie od C++ juz do konkretnego api graficznego) ja dosyc dlugo bawilem sie w C++ piszac aplikacje konsolowe kiedy niektorzy juz po kilku tygodniach zabierali sie za 3d i sam nie wiem jaka metoda jest lepsza... Zawsze uwazalem i dalej uwazam ze na wszystko przyjdzie pora dlatego sie nie spieszylem.

Moze tutaj ktos lepiej Ci powie co i jak, ale jesli chodzi o gry to po C++ nastepnym krokiem moglo by byc WinAPI a pozniej juz api 3d.

Offline Jakubek

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2006, 12:32:52
Dzięki Zarius

Jeszcze jedno pytanie mam...

Jakie książki są najlepsze i jak każdy wie, w odpowiedniej cenie :D.
Wczoraj byłem w empiku to widziałem
"perełke programowanie tom 3 " i więcej tam było napisane o projekcie, grupie, która będzie robić tą grę, ale o programowaniu było tam mało... Chyba, że się mylę


pozdrawiam

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier


Offline REGi

  • mod team ^_^
  • Użytkownik
    • 2DEV

# Styczeń 31, 2006, 13:41:00
Cytuj
Wczoraj byłem w empiku to widziałem
"perełke programowanie tom 3 " i więcej tam było napisane o projekcie, grupie, która będzie robić tą grę, ale o programowaniu było tam mało... Chyba, że się mylę

w tej książce było napisane o Maluch Racer ?? :P chyba nie hehe

---------------------------------------------------

Ale wracając do nauki, to nie radzę rzucać Ci się odrazu na głęboką wodę (chodzi mi o tą samochodówkę 3D). Trzeba próbować wszystkiego, ale powoli :) Jeśli w ogołe nie potrafisz jeszcze programować, to zajmij się C/C++ opanuj ten język abyś w miare wiedział do czego służy IF, ELSE, RETURN itp. Język to podstawa, póżniej jak zaruis napisał naucz się obsługiwać OPENGL albo DIRECTX. Z racji tego, że jesteś początkujący łatwiej będzie Ci się chyba nauczyć OPENGL'a ale nie mówię, że DIRECTX jest gorszy (w cale nie! :)).
Wiesz napisanie prostej sceny aby na niej pokazywał się samochód i tor to nie aż takie trudne. Gorsza sprawa jest już z zaprogramowaniem przeciwników, napisaniem fizyki jazdy + kolizji oraz wyświetlania całej tej sceny.

Jak będziesz zaczynał z OPENGL to polecam poszukanie jakiś tutoriali w internecie (google ;)). O wiele łatwiej jest się z nich czasem uczyć.

na forum mamy taki topic http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,77.0.html zajrzyj tam jest tam dużo przydatnych odnośników :)


//edit

no i tak jak napisał artpoz przeczytaj poniższy artykuł :)

Offline Jakubek

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2006, 13:56:13
Dzięki Artpoz, Regi...

Ale jeszcze nikt mi nie napisał dokładnie z jakich książek się uczyć ...  ;D


pozdrawiam  :D 

Offline macabre13

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2006, 14:06:43
Thining i C++
C++ dla kazdego
Teach yourself C++ in 21/24 days
......
i duzo innych ksiazkek do programowania, albo tutorial Xiona, jezeli przeczytasz ktoras z tych ksiazek, bedziesz wiedzial co to dziedziczenie, przeslanianie, virtualne funkcje, wskazniki, poli............ bla bla bla wtedy zajmij sie api graficznym jak bedziesz znal api graficzne to wtedy pomysl o perelkach gier, take jest moje zdanie.
Jezeli chcesz szybko pisac gry to jest taka ksiazka programowanie gier w Directx i druga programowanie gier w opengl. Kup/sciagnij czytaj i pisz.


Offline sobol

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2006, 14:25:02
Cytuj
Teach yourself C++ in 21/24 days

Ja osobiście odradzam takie frykasy, naucz się solidnie c++, to podstawa, czytaj książki - wspomniany Thinking Eckela le genial po prostu, no i pisz ciągle coś ;) Jak nauczysz się kodzić w miare nieźle, zaczniesz to kapować to masz wybór - albo nauka API tak jak mówili jeśli interesuje cię technologia grafiki 3d, natomiast jeśli twoim celem jest zrobienie po prostu jakiejś własnej gierki to najlepiej zacząć IMHO od jakiegoś silnika 3d i na nim napisać pierwszą grę - zaleta jest taka że silnik poznasz bardzo szybko, nie zniechęcisz się, a pisząc gierke zrozumiesz jak to wszystko działa, no a potem to już ofc nauka API.

Ja tak robiłem, ale ja tu tylko sprzątam ;p

Offline Jakubek

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2006, 14:33:57
Dzięki

Jak dobrze zrozumiałem to musze się nauczyć:
1. C++
2. API
3. Open GL
4. DIRECTX

i wtedy powinienem zrobić swoją gierkę:D

Wczoraj uczyłem się z książki zrobioną przez Komputer Świat "Programowanie w C++" i wszystko pamiętam, co tam jest, stałe, zmienne itd., Ale na razie to umiem robić program do obliczania czegoś np. powierzchni trójkąta i to do tego w „Wierszy poleceń”

A więc która książka jest najlepsza:

Ps. za około 1h idę do media markt lub empiku po książkę


Pozdr

Offline REGi

  • mod team ^_^
  • Użytkownik
    • 2DEV

# Styczeń 31, 2006, 14:55:46
Cytuj
(...)wszystko pamiętam, co tam jest, stałe, zmienne itd.(...)

może tylko to źle ujełeś, ale... nigdy nie ucz się programować na pamięć ;) musisz to robić ze zrozumieniem wiedząc co do czego sluży i co się w danym momencie stanie, ale to tylko taka mała podpowiedz  ;)

Offline Jakubek

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2006, 14:58:02
No dobra ostatni raz się pytam jaką książkę ... i idę do empiku lub media po nią :]

pozdr.

Offline REGi

  • mod team ^_^
  • Użytkownik
    • 2DEV

# Styczeń 31, 2006, 15:12:30
kupisz oczywiście co będziesz uważał najlepsze dla Ciebie ale co by tu Ci polecić hm...

~90 zł.  Jesse Liberty , C++. Księga eksperta
~45 zł.  Jerzy Grębosz, Pasja C++
~110 zł. Richard S. Wright Jr., Benjamin Lipchak. OpenGL. Księga eksperta

Offline exor

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2006, 15:34:25
Cytuj
~45 zł.  Jerzy Grębosz, Pasja C++
Pasja to jakby następna część symfonii, wiec zawiera raczej bardzej zaawansowane aspekty języka.
Kup sobie "Thinking in C++", a jeśli umiesz angielski i nie przeszkadza ci czytanie z monitora to możesz tą książke sciągnąć za darmo z internetu, trzeba tylko poszukac na googlach.

A jeszcze przypomniałem sobie że była kiedyś nawet niezła książka z heliona "C++ dla każdego", czy coś takiego.

Offline DarkJarek

  • Użytkownik
    • DarkJarek HomePage

# Styczeń 31, 2006, 16:48:37
najlepiej jeżeli sam dojdziesz do tego czego się najlepiej nauczyć bo inaczej będziesz miał wąskie spojrzenie na dany temat, jeżeli hodzi o grę 3D to na początek polecałbym raczej jakiś prosty silnik graficzy a dopiero puźniej wgłębiać się DX'a lub/i OGL'a

Offline Jakubek

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2006, 17:46:23
Już jestem ziomeczki :D :D

kupiłem książeczkę "C++ potęga języka" Andrew Koenig and Barbara E.Moo

książka wydaje mi się świetna ... zaczyna się od bardzo prostych  zadań (typu hello, world !) a kończy na bardzo trudnych
są opisy różnych bibliotek itd. (416 stron, 45 zł) ..

jak przeczytam to dam ocenę :D :D :D