Autor Wątek: Początek SDL  (Przeczytany 1052 razy)

Offline wladcaN

  • Użytkownik

# Kwiecień 24, 2011, 14:14:54
A więc tak, chcę się nauczyć SDL i już znalazłem sobie kurs ale mam problem z kodem :/ #include <SDL\SDL.h>

SDL_Surface * ekran = NULL;
SDL_Surface * obraz = NULL;

int main( int argc, char * args[] )
{
    SDL_Init( SDL_INIT_EVERYTHING );
    ekran = SDL_SetVideoMode( 1024, 768, 32, SDL_SWSURFACE );
    obraz = SDL_LoadBMP( "obraz.bmp" );
SDL_BlitSurface( obraz, NULL, ekran, NULL );
SDL_Flip( ekran );
    SDL_Delay( 5000 );
    SDL_Quit();
    SDL_FreeSurface( obraz );
return 0;
}
Dodałem do linkera to co powinienem dodać :P a folderze Debug jest ten obrazek w formacie .bmp i są też potrzebne pliki .dll ale po włączeniu programu wyświetla mi się tylko czarny obraz na 2 sekundy :(

EDIT

Nie wiem czemu ale klikając F5 dzieje się tak jak napisałem ale gdy wchodzę do tego folderu Debug i uruchamiam plik .exe to wszystko działa :/ jak to naprawić?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2011, 14:18:23 wysłana przez wladcaN »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Kwiecień 24, 2011, 14:29:33
Folder, w którym debugujesz to główny folder projektu - podałeś ścieżkę względną, wobec tego gra szuka pliku w "project_name", zamiast w "project_name/bin/debug". Ustaw sobie w opcjach working directory, albo np. zrób sobie folder content w folderze projektu i odpalaj tylko przez f5.

Offline wladcaN

  • Użytkownik

# Kwiecień 24, 2011, 14:52:13
A jak ustawić to working directory?

EDIT

Już mam i ustawiłem sobie że obrazek jest w folderze który jest obok pliku .exe czyli że w folderze Debug mam inny folder z obrazkiem ale czy teraz jak dam komuś ten program i folder też będzie przy pliku .exe to odczyta ten obrazek?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2011, 15:03:58 wysłana przez wladcaN »

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Kwiecień 24, 2011, 15:05:37
TAAAK

Offline wladcaN

  • Użytkownik

# Kwiecień 24, 2011, 19:02:15
Dzięki ;]