Autor Wątek: esenthel engine - problem z instalacją  (Przeczytany 1772 razy)

Offline Zeno3933

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2011, 20:26:20
Witam jestem tu nowy i mam problem . Otóż zainstalowałem  Microsoft Visual Studio 2008 i PhysX po czym przystąpiłem do instalacji silnika esenthel . Wszystko było sweet xD i byłem happy xD ale po skopiowaniu
EsenthelEngine do Microsoft Visual Studio\VC\include
EsenthelEngine.lib do Microsoft Visual Studio\VC\lib
EsenthelEngineDX10+.lib" do "Microsoft Visual Studio\VC\lib"
ale tu nagle zonk ! nie ma w Microsoft Visual Studio\VC\lib\ nie mam folderu amd64 i tym samym nie mam gdzie przydzielić EsenthelEngine64.lib . Próbowałem odpalać narzędzie takie jak Autoupdate i tu wyskakuje zasrane windowsowskie okno w którym pisze : Uruchomienie tej aplikacji nie powiodło się, ponieważ nie znaleziono d3dx9_40.dll . Ponowne zainstalowanie aplikacji może naprawić ten problem . I tu nasuwa się pytanie co zrobić ? Proszę o szybką odpowiedź .

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2011, 20:43:44
sciagnac z internetu ta dllke? Poza tym nie kopiuj do folderu tylko ustawiaj sciezki.

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Kwiecień 23, 2011, 20:46:27
ale tu nagle zonk ! nie ma w Microsoft Visual Studio\VC\lib\ nie mam folderu amd64 i tym samym nie mam gdzie przydzielić EsenthelEngine64.lib .
liby możesz wrzucać do każdego katalogu jeśli podasz do niego ścieżkę dostępu

Próbowałem odpalać narzędzie takie jak Autoupdate i tu wyskakuje zasrane windowsowskie okno w którym pisze : Uruchomienie tej aplikacji nie powiodło się, ponieważ nie znaleziono d3dx9_40.dll . Ponowne zainstalowanie aplikacji może naprawić ten problem .
Nie masz dll-ki d3dx9_40.dll, rozwiązaniem jest zainstalowanie odpowiedniej wersji DX-a

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2011, 20:49:16
pytałeś na forum esenthela?

Offline Zeno3933

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2011, 22:12:26
1. ok a teraz jak zrobić taką ścieżkę dostępu ( jestem trochę niemrawy i mówić do mnie językiem informatyka to jak mówić do mnie po chińsku :P )
2. a co do esenthela 2010 trzeba nieć directx 2010 ? :D

Offline hfjh

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2011, 22:17:33
1. Nagłówki/liby możesz trzymać gdzie Ci się podoba, wystarczy że powiesz swojemu środowisku gdzie tych plików szukać.
2. Przeczytałeś może post Avaja? ;)

Offline Zeno3933

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2011, 22:27:50
no wiesz ale czy ktoś powie mi jak zrobić te przypisy ... skoro nie mam jednego folderu ?

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Kwiecień 24, 2011, 09:53:04
1. ok a teraz jak zrobić taką ścieżkę dostępu ( jestem trochę niemrawy i mówić do mnie językiem informatyka to jak mówić do mnie po chińsku :P )  (ten tekst mnie dobił)
(...)
no wiesz ale czy ktoś powie mi jak zrobić te przypisy ... skoro nie mam jednego folderu ?
To czemu bierzesz się za pisanie gier, co wcale nie jest banalne (na pewno o wiele trudniejsze niż przypisanie ścieżki w środowisku)
Od niechcenia możesz użyć w pliku z rozszerzeniem *.h takie małe coś:
#pragma comment(lib, "tu jest cała ścieżka do pliku razem s plikiem") (działa tylko w VS) (nie pamiętam tylko czy przez 2 m czy przez 1 :) )
Oczywiście używasz tego na początku tego pliku i w ten sopub dodajesz każdy plik.
Przykład (dla jeszcze bardziej łopatologicznego wytłumaczenia):
Kod: (cpp) [Zaznacz]
#pragma comment(lib, "C:/folder1/folder2/libek1.lib")
#pragma comment(lib, "C:/folder1/folder2/libek2.lib")
#pragma comment(lib, "C:/folder1/folder3/libek3.lib")
#pragma comment(lib, "C:/folder1/folder3/libek4.lib")
W ten sposób dodane zostały 4 liby w folderach: folder1 i folder2.

PS. Jeszcze jedna rada: Jeśli chcesz się wziąć za pisanie gier/aplikacji użytkowych to najważniejszą rzeczą jest umiejętność posługiwania się środowiskiem/kompilatorem tak samo dobrze jak posługiwanie się widelcem czy nożem :) (poza tym znajomość języka programowania też jest ważna :P)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2011, 09:58:27 wysłana przez Adam7 »

Offline Zeno3933

  • Użytkownik

# Kwiecień 24, 2011, 12:25:50
eee ale mi nie chodzi o robienie gier tylko krótką zabawę z edytorem świata i grafiką :P

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Kwiecień 24, 2011, 14:39:54
eee ale mi nie chodzi o robienie gier tylko krótką zabawę z edytorem świata i grafiką :P
O ile wiem to nie trzeba kompilować źródeł esenthel aby na nim pracować (chyba nawet ich nie ma jak zdobyć za darmo). Choć nigdy na nim nie pracowałem więc do końca to nie wiem jak na nim jest to wszystko zrobione :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2011, 14:41:50 wysłana przez Adam7 »

Offline Zeno3933

  • Użytkownik

# Kwiecień 24, 2011, 21:56:05
nie chcę nic mówić ale zainstalowałem dx 11 i zadziałało xD ok temat do zamknięcia xD