Autor Wątek: izometryczne dynamiczne cienie  (Przeczytany 1017 razy)

Offline Maciohaker

  • Użytkownik

# Kwiecień 21, 2011, 16:13:09
Mam dylemat. Pracuję właśnie nad grą w rzucie izometrycznym. Jest to strzelanka. Zastanawia mnie sprawa cieni w grze. Na początku myślałem nad zwykłymi cieniami w tilesecie ale później przypomniałem sobie o dynamicznych cieniach top-down takich jak miał Vx-x. Moje pytanie brzmi czy da się jakoś zaimplementować takie cienie tylko w rzucie izometryczny? czy będzie to dobrze wyglądać?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline WiecznyWem

  • Użytkownik
    • Blog

# Kwiecień 21, 2011, 17:09:02
Jeszcze czegoś takiego nie pisałem, ale przyszło mi na myśl coś takiego. Masz na przykład bitmapę, z przezroczystością. Robisz jej kopie, z tym, że przeźroczyste zostawiasz przeźroczyste, a całej reszcie zmieniasz kolor na czarny z jakąś tam alfą, żeby było ładniej. Następnie odpowiednio skalujesz i obracasz, tak aby było w miarę realistycznie. No i masz bitmapę z cieniem, którą wyświetlasz najlepiej pod pierwotną bitmapą.

Offline Maciohaker

  • Użytkownik

# Kwiecień 21, 2011, 21:10:30
no w sumie nie głupie by to było tylko mogło by się to źle skończyć. Ja rysuje mapke tak że najpierw rysuje warstwy pod graczem później warstwy na równi z graczem i gracza a na końcu warstwy nad graczem, także jakbym obliczał cienie to musiałbym to robić dla każdej warstwy osobno i mógłby wyjść z tego bajzel. Cóż Dzięki za pomoc i tak twój pomysł nie był taki głupi. Wpadłem za to na pomysł wyświetlania po prostu stałego cienia poprzez rysowanie jeszcze jednej warstwy z cieniami.