Autor Wątek: jak podchodzicie do wymyślenia nowego pomysłu na grę?  (Przeczytany 12402 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 08, 2012, 14:34:14
Cytuj
i w 8/10 przypadków serwują Angry Birds, nie ma oczywiście znaczenia że jest to twist ze Scorched Earth, dla nich jest UNIKALNA i pozwoliła zarobić.
Scorched Earth to akurat było relatywnie mocno co innego (brak fizyki). Za to rok przed Angry Birds było prawie że identyczne Crush the Castle - polecam zapamietać tytuł co by ładnie spalić jakiekolwiek argumenty o "oryginalności" Angry Birdsów. ;) Jedyne, co AB zrobiło, to kolorowe ptaszki i zmiana katapulty w procę.

Unikalny to był World of Goo, Braid i Trine (chyba że czegoś nie wiem), ale AB to za cholercię nie. :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline havana99pl

  • Użytkownik

# Maj 08, 2012, 15:57:54
jak dla mnie numerem 1 jest "Flower" jeżeli mówimy o oryginalnym podejściu

pisząc o SE miałem na myśli że podobna forma - wybierasz kąt i siłę strzału i leeeeeeeeci

Offline koirat

  • Użytkownik

# Maj 08, 2012, 19:25:34
Po kilku rozmowach o pracę, w różnych częściach kraju słyszę w większości jedno i to samo - gra MUSI być UNIKALNA ! ...

Może po prostu delikatnie chcą ci powiedzieć abyś Pan spierd...ł. :)
Wychodzą z zasady biznesowej "Nigdy nie daj po sobie poznać co myślisz". Będą cię zwodzić a ty będziesz tylko tracił czas na zastanawianie się co było nie tak i wkurzał się na cały świat.

World of Goo <-- Bridge Builder + Lemings    "z tym że nudniejsze od obu"
Trine - przyznaje nie grałem ale z e screenów też nie wydaje się powalać unikalnością. Może mnie ktoś wyprostuje ?
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2012, 19:28:57 wysłana przez koirat »

Offline havana99pl

  • Użytkownik

# Maj 08, 2012, 22:14:25
Może po prostu delikatnie chcą ci powiedzieć abyś Pan spierd...ł. :)

Trine - przyznaje nie grałem ale z e screenów też nie wydaje się powalać unikalnością. Może mnie ktoś wyprostuje ?

Damn, nikt nie mówił że będzie lekko - do quiterów nie należę, dla mnie to kwestia czasu i się uda.
Nie od razu Rzym zbudowano.

Trine, twist z Lost Vikings - tam 3 wikingów, każdy umei co innego, tu 3 klasy i każda ma inne zdolności


Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 08, 2012, 22:56:09
Cytuj
World of Goo <-- Bridge Builder + Lemings    "z tym że nudniejsze od obu"
W sumie racja, tyle że bez Lemmingów (czyli po prostu Bridge Builder).

Cytuj
Trine, twist z Lost Vikings - tam 3 wikingów, każdy umei co innego, tu 3 klasy i każda ma inne zdolności
Z takim podejściem to wszystko da się sprowadzić do Ponga. ;)

Offline havana99pl

  • Użytkownik

# Maj 08, 2012, 23:56:00
Z takim podejściem to wszystko da się sprowadzić do Ponga. ;)

z chęcią podążę tą ścieżką, co ma wspólnego Quake2 i Anno 1701 ?

Lub w jaki sposób znajdujesz powiązanie między Tekken'em a Pac a Man'em ?


Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 09, 2012, 00:17:11
z chęcią podążę tą ścieżką, co ma wspólnego Quake2 i Anno 1701 ?

Lub w jaki sposób znajdujesz powiązanie między Tekken'em a Pac a Man'em ?
Wszystkie są grami?

Offline havana99pl

  • Użytkownik

# Maj 09, 2012, 01:16:28
@ Krzysiek K.

spodziewałem się odpowiedzi wyższych lotów po redaktorze.

Jeżeli uważasz że myliłem się co do powiązania co do Trine i Lost Vikings to konkretnie powiedz mi w czym się myliłem.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Maj 09, 2012, 02:30:15
Jeżeli uważasz że myliłem się co do powiązania co do Trine i Lost Vikings to konkretnie powiedz mi w czym się myliłem.
To są już takie niuanse, gdzie ciężko o odpowiedź binarną, ale fakt, że Lost Vikings biło pomysłowością na łeb na szyję. Chodziło mi o różnicę definitywnie na korzyść Lost Vikings. :)

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Maj 09, 2012, 09:00:25
Co do World of Goo - no bridge builder to moze w pierwszych 3 poziomach... jesli ktos tyle gral to moze odniesc takie wrazenie ( ale i tak niewielkie bo to zupelnie inne gry ), ale dalej? Tam bylo mnostwo nieznanych wczesniej pomyslow, wszystko oparte na prostej mechanice, okraszone niesamowita grafika i muzyka - czyli przepis na gre idealna, co zostalo potwierdzone sprzedaza ;) Poza tym - w dobrej grze jest 90% tego co znane i 10% nowosci... Ciezko zyc w roku 2010 i nie inspirowac sie 30 latami przemyslu growego, po prostu nawet jakby sie chcialo nie da sie stworzyc czegos innowacyjnego od samego zera.

A to czy "nudne" czy nie, to kwestia osobista... Mnie nudza praktycznie wszystkie nowe gry AAA...

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 09, 2012, 23:18:47
Trine wyróżniają przepiękne, niezwykle szczegółowo malowane poziomy. A każdy kolejny poziom ma inny wystrój.
Połącz to z komfortowych gameplayem - śmierć oznacza automatyczne przełączenie na inną postać, a płynne przełączanie się między 3 klasami postaci sprawia, że praktycznie nigdy nie utykasz. Bardzo klasyczne rodzaje postaci - mag, wojownik, złodziejka - są łatw do zrozumienia.

Unikalność współczesnych gier nie polega na wykorzystaniu zupełnie nowych rzeczy. Wystarczy skonfigurować elementy znane od lat tak jak nie połączył to nikt wcześniej.

@Havana
Co ma wspólnego Quake 2 i Anno 1701? Tak bez większego zastanowienia...
Dzielą rozgrywkę na stosunkowo małe porcje, które łatwo łykasz.
Mają GUI, które przekazuje ci informacje o grze i daje narzędzia do sterowania nią.
Spełniają potrzeby określonych grup odbiorców.
Zostawiają miejsce na podnoszenie skilla.
Nacisk na gameplay - nie tam wielkiej fabuły czy zachęty do rozkminek filozoficznych.

I tak dalej. Jedną z pierwszych rzeczy, którą musisz wchłonąć jest to, że gra nie ma być unikalna, świeża. Gra ma dawać nam przyjemność z wykonywania powtarzalnych czynności w wirtualnym świecie. Z psychologicznego punktu widzenia wszystkie gry są bardzo podobne. Choć realizują nieco inne "zachcianki".

Pomysły nie są od tego by były "unikalne". Pomysły są po to, by realizować określone cele. Jeśli cel da się zrealizować nie wymyślając absolutnie nic nowego - jest to jak najbardziej OK.
Gra wcale nie musi odróżniać się od konkurencji, by się podobać i sprzedać. Developerzy kopiujący sprawdzone schematy też mają się dobrze. To, czy ty chcesz robić coś świeżego - inna sprawa. Co człowiek, to inne podejście ;)

Offline havana99pl

  • Użytkownik

# Maj 10, 2012, 14:02:05

I tak dalej. Jedną z pierwszych rzeczy, którą musisz wchłonąć jest to, że gra nie ma być unikalna, świeża. Gra ma dawać nam przyjemność z wykonywania powtarzalnych czynności w wirtualnym świecie. Z psychologicznego punktu widzenia wszystkie gry są bardzo podobne. Choć realizują nieco inne "zachcianki".


Jeżeli kiedykolwiek się spotkamy, masz u mnie duży BROWAR ! Jest to całkowicie moje podejście do tematu.
Czasami zamiast rzucać się na głęboką wodę, można chwilę posiedzieć na sprawdzonych patentach i powoli, powolutku dodawać coś od siebie do tych gier. Gry określane mianem "klasycznych" przecież kiedyś klasyczne nie były a większość z nich reprezentowała ten sam gatunek.

i jeszcze jedno wielkie "dziękuje" za wyjaśnienie sprawy z Q2 i Anno - przyznaję że na to nie patrzyłem z tej strony. 

powoli uruchamiam strone ze swoim (jeżeli można tak szalenie to nazwać) portfolio. wrzucam tam high concepty i części gdd do poczytania. Uruchomię to dam znać i poproszę o feedback.

Offline mechaniczny_s...

  • Użytkownik

# Maj 10, 2012, 17:00:20
Ach, nie zapominajmy miary jaką mierzymy gry. Bo możemy patrzeć po recenzjach i ocenach, a możemy patrzeć po wynikach sprzedaży. Jeśli patrzymy na to drugie to pomysł ma dużą wagę i są pomysły, którym wystarczy marketing, a wykonanie może być dowolnie spartolone. Przykładem z naszego podwórka jest chociażby Maluch Racer. Prosty pomysł: "wyścigi maluchów" i się udało mimo zerowej grywalności. Play nigdzie się nie chwalił wynikami sprzedaży, ale musiały być duże skoro każdy o tej grze słyszał, prawie wszyscy w nią grali, a znam sporo osób co ją kupiło.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Maj 10, 2012, 23:41:28
To się nazywa dobre core fantasy :D

@havana
You're welcome :)
Ale mam jedną prośbą. Przestań proszę produkować bezużyteczne (bo niesprawdzone) koncepty tylko zaimplementuj grę na podstawie jednego z nich ;]

Offline havana99pl

  • Użytkownik

# Maj 11, 2012, 12:14:32
@MadBonsai

Praca w toku, kwestia ma się wyjaśnić w przeciągu miesiąca (podobno)

moim zdaniem nie ma bezużytecznych konceptów, są tylko te źle rozpisane i te źle sprzedane