Autor Wątek: Prosty silnik 3D  (Przeczytany 5549 razy)

Offline Arthes

  • Użytkownik
    • Gromaniak

# Kwiecień 17, 2011, 11:59:48
Witam ;)
Poszukuję jakiegoś prostego silnika 3D, który miałby:
-wczytywanie obiektów,
-wyświetlanie tekstu,
-obsługę eventów (klawiatura, itd),
-dźwięki,
-proste funkcje itd

Chciałbym go wykorzystać do prostej gry, i zależy mi na jego prostocie. Język to najlepiej Python, ale C++ też nie pogardzę ;) Więc jeśli ktoś znałby taki prościutki silniczek, to prosiłbym o napisanie tutaj o nim.

Pozdrawiam, i z góry dziękuję :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzych

  • Użytkownik

# Kwiecień 17, 2011, 12:14:04
Może Panda3D? (http://www.panda3d.org) Jest w miarę prosty, można pisać zarówno w języku C++ jak i Python.

Offline Arthes

  • Użytkownik
    • Gromaniak

# Kwiecień 17, 2011, 12:19:27
Widziałem już to, ale jak dla mnie, to zbyt duży kombajn ;/ Ale dzięki za propozycję ;)

Offline Bantu

  • Użytkownik

# Kwiecień 17, 2011, 12:50:47
Może Irrlicht Cie zainteresuje co prawda nie jest on w obsługiwany przez Pythona, ale przez C++ tak. Ten silnik graficzny jest moim zdaniem dość prosty, a tutoriale na stronie twórców pozwalają dość szybko sobie go przyswoić. Co prawda nie obsługuje on dźwięku, ale dla niego jest osoba biblioteka IrrKlang.

Strona projektu: http://irrlicht.sourceforge.net/

Jeszcze kiedyś próbowałem moich sił w Ogre3D. Ale moim zdaniem jest już to potężny kombajn, dlatego go jakoś nie polecam. Ale jeżeli jesteś zainteresowany to możesz śmiało przejrzeć stronę projektu: http://www.ogre3d.org/

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Kwiecień 17, 2011, 12:51:00
Irrlicht. W 30 minut od instalacji po przejrzeniu przykładów byłem w stanie robić na nim gry.

Offline Arthes

  • Użytkownik
    • Gromaniak

# Kwiecień 17, 2011, 13:03:20
Dzięki za propozycje :) Znacie może jakiegoś fajnego tutoriala, najlepiej po Polsku?

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Kwiecień 17, 2011, 13:17:38
Po polsku nie znajdziesz prawie nic. Przyzwyczajaj się ;)

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Kwiecień 17, 2011, 13:50:19
Do Irrlichta swego czasy był fajny tutorial w czasopiśmie Ekspert :)

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Kwiecień 17, 2011, 14:02:01
Irrlicht. W 30 minut od instalacji po przejrzeniu przykładów byłem w stanie robić na nim gry.
Cóż, obawiam się że nie jesteś miarodajny ;) Różnica o ileśtam(dziesiąt) klas :)

Offline Bantu

  • Użytkownik

# Kwiecień 17, 2011, 14:22:28
Tutaj: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-Irrlicht-C++/20 masz do Irrlichta coś po polsku, ale jednak nie ma nic lepszego niż oficjalne tutoriale, a przynajmniej ja nigdy nie znalazłem nic sensownego po polsku.

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

# Kwiecień 17, 2011, 14:45:16
Widziałem już to, ale jak dla mnie, to zbyt duży kombajn ;/ Ale dzięki za propozycję ;)
W sensie, że nie ogarniasz? Czy martwisz się o dystrybucję? Bo jeśli o to się martwisz to nie musisz dołączać całego sdk. Możesz wygenerować plik p3d z całą aplikacją, a użytkownikowi wystarczy, że ma zainstalowany runtime (dużo mniejszy niż SDK :) ) i może odpalać pliki p3d. Jak chcesz się zapoznać z Pandą 3D, to kiedyś napisałem prezentację i niedawno ją wrzuciłem - http://warsztat.gd/articles.php?x=view&id=412 - no i jest po Polsku :D

Pandę łatwo zainstalować pod Ubuntu i od razu jest gotowa do użycia w swoich projektach.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2011, 14:48:19 wysłana przez JasonVoorhees »