Autor Wątek: Silnik Główny  (Przeczytany 4487 razy)

Offline Turgon

  • Użytkownik

# Styczeń 30, 2006, 19:26:47
Chyba wiadomo co to jest, ale ja trochę nie rozumiem idei działania tego  ::) z tego powodu. Poprosiłbym o jakiś przykład, który mi to jakoś łatwo zilustruje.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Styczeń 30, 2006, 19:52:03
Silnik główny (gry) kontroluje chyba pracę innych silników, graficznego, fizycznego, logicznego, skryptowego itd... to jak go zorganizujesz, zależy od ciebie.

Prosty Przykład:
Jak w silniku głównym tworzysz postać (lub entity), to on zajmuje się tym, aby postać istniała w innych silnikach, np w graficznym miała swój mesh buffer, w fizycznym ciało, podporządkowane skrypty AI, wydawane odgłosu itd. Dobrze zaprojektowany silnik głowny powinien ładnie "maskować" wszystkie skomplikowane obliczenia, wywołania funkcji sil. graficznego, uruchamianie skryptów, np. Każesz ludkowi skręcić, to silnik główny dba o to by animacja się obruciła, by odpowiednie siły obrotu na niego zadziałały, by wydał odpowiedzni dźwięk, by odpowiedznio zareagowały na to inne postacie i wogule...

Offline macabre13

  • Użytkownik

# Styczeń 30, 2006, 20:05:48
Można rzec ze silnik główny to dyrektor, a reszta to kierownicy działów. Dyrektor każe coś zrobić a kierownicy robią to, choć i tak po swojemu i w dodatku dużo lepiej. Dyrektor nie musi sie znać, on każe załaduj te tekstury, a kierownik każe swoim robolom: no już wysyłać pismo do kadr, kacelari czy gdzie trzeba, chce wiedzieć jak się nazywają te tekstury, dostaje dokument że tak i tak, to je załaduje, a jak sie nie dowie, to składa skarge do dyrektora i jest FATAL ERROR :)
To chyba tyle, rozumiesz?  ;D

nadult

  • Gość
# Styczeń 30, 2006, 20:25:35
there is no silnik glowny

Offline Koshmaar

  • Użytkownik
    • Homepage

# Styczeń 30, 2006, 20:55:56
Chuck Norris walnął Googla z półobrotu, który to wyrzucił tego linka: http://www.gamedev.net/reference/programming/features/enginuity1/

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 30, 2006, 21:14:30
Koshmaar: Nie strasz już tym linkiem. ;) Przecież jak ktoś to przeczyta i spróbuje wprowadzić w życie, to nigdy swojego silnika nie skończy (chyba że pracuje w sporym dobrze zorganizowanym teamie, co jest mało prawdopodobne). :)

Offline SauRooN

  • Użytkownik

# Styczeń 30, 2006, 21:34:13
Krzysiek K: hmmm nie za bardzo rozumiem co masz na myśli. Chodzi Ci o V rozdział? Przecież wiadomo, że nikt nie będzie tego przepisywał jak leci, tylko napisze po swojemu, bo te kody są tylko przykładowe, żeby zobrazować ideę. Trzeba trochę z dystansem czytać ten artykuł, bo w żadnym porządniejszym silniku nie znalazłbyś tak badziewnych konstrukcji, ale ogólnie jak ktoś się bierze za pisanie silnika to warto, żeby przeczytał i pomyślał o tych aspektach przy projektowaniu. Potem będzie dużo łatwiej.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 31, 2006, 00:14:35
Chodzi mi o to, że proste silniki pisze się zupełnie inaczej - nie muszą być rozszerzalne, ani najlepiej napisane, mają po prostu sensownie działać. Gdy ktoś zacznie pisać samemu zbyt "wypasiony" engine, to najprawdopodobniej straci motywację przed osiągnięciem sensownych rezultatów. Enginuity wydaje się pod tym względem przesadzone, gdyż skupia się na detalach silnika i pojedyncza osoba pisząca silnik w wolnym czasie i próbująca wcielić te wszystkie pomysły w życie najprawdopodobniej straci motywację, zanim cokolwiek pojawi się na ekranie.


EDIT: Nie mówię oczywiście, że w profesjonalnych silnikach podejście z Enginuity jest złe. Po prostu myślę, że w małych silnikach to się nie sprawdzi. :)

Offline Koshmaar

  • Użytkownik
    • Homepage

# Styczeń 31, 2006, 14:04:11
Krzysiek: nie wrzuciłem linka do Enginuity V, ani IV, ani III, ani nawet II, tylko do I, tzn. tej częsci, w której zostało łopatologicznie wyjaśnione co to jest silnik, na co to komu itd. Chciałbym zauważyć, że pytanie brzmiało:

Cytuj
Chyba wiadomo co to jest, ale ja trochę nie rozumiem idei działania tego  Roll Eyes z tego powodu. Poprosiłbym o jakiś przykład, który mi to jakoś łatwo zilustruje.

Więc IMHO tamten link dość dobrze pasował :-)


------------


Tak btw, ja nie pracuję w żadnym dużym zorganizowanym teamie, ale sporą część pomysłów wykorzystałem w swoim silniku, i muszę przyznać, że wyszło mu to (w większości przypadków...) na dobre.

Offline Jakubek

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2006, 14:10:07
Czyli jak dobrze zrozumiałem to silnik (engine) jest to coś takiego jak: CSS... (Tworzenie stron) ??

pozdr.  :D

nadult

  • Gość
# Styczeń 31, 2006, 14:17:45
Czyli jak dobrze zrozumiałem to silnik (engine) jest to coś takiego jak: CSS... (Tworzenie stron) ??
Wywnioskowałeś to z postów powyżej? lol
To jakaś prowokacja, czy co? ;D

Offline Jakubek

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2006, 14:50:36
Można rzec ze silnik główny to dyrektor, a reszta to kierownicy działów. Dyrektor każe coś zrobić a kierownicy robią to, choć i tak po swojemu i w dodatku dużo lepiej.

Stąd wywnioskowałem, że to jest podobne, do CSS .. bo

CSS też wszystkim rządzi na stronie, jaka czcionka, styl, rozmiar, kolor itd.

Jestem początkujący i też nie wiem, co i jak  :D
« Ostatnia zmiana: Styczeń 31, 2006, 14:53:40 wysłana przez Jakubek »

Offline really

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2006, 18:31:20
Heh, Jakubek fantazję to ty masz :D

Silnik to zbiór funkcji, klas itp., które mają odpowiadać za renderowanie grafiki, oddziaływania fizyczne itd., to zależy o jakim silniku mówisz, bo z czymś takim jak silnik główny się jeszcze nie spotkałem, ale domyślam się, że  kontroluje on pracę innych silników.

Offline Jakubek

  • Użytkownik

# Styczeń 31, 2006, 20:36:26
CSS odpowiada za
- czcionke
- ramki itd.

Silnik odpowiada za (chyba :D )
- grafikę
- muzyczkę
- i te inne dodatki


A więc podobne :D :D :D

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 31, 2006, 21:11:54
Porównanie silnika z CSS jest zupełnie chybione (jedyne, co mają wspólnego, to to, że oba za coś "odpowiadają"). Jeżeli już by to porównywać do WWW, to silnik jest serwerem i przeglądarką, a HTML i inne to reszta gry (skrypty, grafika, muzyka, itp). Silnik nie opisuje, jak coś zrobić - on to po prostu robi. :)