Autor Wątek: Jak zacząć?  (Przeczytany 9752 razy)

Offline setaneiro

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2011, 00:12:38
Myślałem nad pedagogiką, ale nad zarządzaniem również, dlaczego strata czasu?
Kierunek zarządzania uczy jedynie zarządzania i administracji płynów składowanych w lodówce. I kształci przyszłych magazynierów i kierowców wózków widłowych. Odradzam.
Ja też się interesuje projektowaniem, też niepotrzebnie grubo zawczasu myślałem o rozmaitych studiach... i poszedłem na elektronikę i telekomunikację. Bo dopiero w klasie maturalnej zrozumiałem, że to lubię (teleinformatyka/telekomunikacja), że studia dla gamedevu są ważne jak psu miotła i w końcu, że studia te powinienem traktować jako zabezpieczenie, gdyby w GD nie poszło.
Ty masz czas, serio, dotrzyj najpierw do klasy maturalnej i potem dopiero pomyśl. Cokolwiek teraz zaplanujesz i tak te plany w łeb strzelą, zapewniam.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Kwiecień 12, 2011, 00:23:14
Jak koledzy wyżej mówią, wybierz sobie ulubiony kierunek (poza gamedev) i swoją edukację licealną oraz dalszą prowadź w jego stronę. Jednocześnie w domu czytaj książki, artykuły (np. ten blog), rób gry we frameworkach i potraktuj to jako drugi kierunek studiów. Dzięki temu będziesz od razu trzaskał sobie solidne folio.

Offline Thyrid

  • Użytkownik

# Kwiecień 12, 2011, 23:23:23
 No no, z jednej strony aktorstwo z drugiej...gry komputerowe? :)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Kwiecień 12, 2011, 23:26:48
Chcesz robić gry to rób gry, chcesz studiować to studiuj. Oba cele są zupełnie niezależne (czy wręcz częściowo sprzeczne -- pod względem czasowym).

Offline really

  • Użytkownik

# Kwiecień 13, 2011, 17:28:19
Czytaj książki, nie tylko o game designie i nie tylko fantastykę. Liczę, że w końcu będą powstawały ciekawe światy bez orków i robotów;)

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 13, 2011, 18:35:11
Liczę, że w końcu będą powstawały ciekawe światy bez orków i robotów;)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2011, 19:06:35 wysłana przez świrus »

Offline Lerhes

  • Użytkownik

# Kwiecień 13, 2011, 20:16:52
Hahaha :D to Ci się udało :D
Edit: Aż mnie brzuch rozbolał :)
Lerhes
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2011, 20:20:50 wysłana przez Lerhes »

Offline s0d

  • Użytkownik

# Kwiecień 13, 2011, 20:34:28
Liczę, że w końcu będą powstawały ciekawe światy bez orków i robotów;)

i powinien dodać że bez orków, robotów(osobiście nie zgadzam się ;p) i zombie.
Zombie pełno w grach :/

Offline Thyrid

  • Użytkownik

# Kwiecień 13, 2011, 21:27:57
Czyli mogę zrobić tak - zaprojektować grę, np. prostą bitwe w statki(mieć GDD) i potem napisać temat w rekrutacja i współpraca, że poszukuje ludzi do zrealizowania tego pomysłu? Czy spotkam się z ,,Sorry, ale to jest prośba o zrobienie mi gry"..

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 13, 2011, 21:28:55
Jak nie zombie to:
Toaru majutstu no Index, dość fajny motyw tam jest.
Religia(skopany wątek)+magia vs esperowie+nauka.

Naprawdę pełno jest pomysłów do wykorzystania, wystarczy poszukać.
http://www.baka-tsuki.org/project/index.php?title=To_Aru_Majutsu_no_Index
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2011, 21:31:26 wysłana przez świrus »

# Kwiecień 13, 2011, 21:41:20
świrus: Ale on ma sam wymyśleć sobie grę, a nie skopiować motywy od Japońców/Koreańców.
Zresztą w Europie mamy inne motywy,i inną filozofię.

Czyli mogę zrobić tak - zaprojektować grę, np. prostą bitwe w statki(mieć GDD) i potem napisać temat w rekrutacja i współpraca, że poszukuje ludzi do zrealizowania tego pomysłu? Czy spotkam się z ,,Sorry, ale to jest prośba o zrobienie mi gry"..
Na tym forum możesz się spotkać ze wszystkim :P
Najważniejsze żeby się dystansować do nie zawsze słusznych opinii innych.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Kwiecień 13, 2011, 22:02:43
Cytuj
świrus: Ale on ma sam wymyśleć sobie grę, a nie skopiować motywy od Japońców/Koreańców
.
Dobre motywy się kopiuje. Jak myślisz dlaczego FPS'y są takie podobne? Całej gry nie wymyśli od skopiowania takiego motywu.

btw. Na Niemców mówisz "szwaby"?

Cytuj
Zresztą w Europie mamy inne motywy,i inną filozofię.
Spoko,  jeżeli Francuzi/Anglicy/Niemcy nie zaczną się mnożyć na potęgę to będziemy mieć tutaj motywy islamskie za twojego i mojego życia.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 13, 2011, 22:09:08 wysłana przez świrus »

Offline Thyrid

  • Użytkownik

# Kwiecień 13, 2011, 22:51:34
Odchodzac lekko od dyskusji - czy tylko ja odniosłem takie wrażenie? Często wydaje mi się, że niektórzy pracownicy na miejscach: programista/grafik, uznają że projektant nie robi nic. No bo co to za problem, napisać jak ma wyglądać gra, a nie zrobić ją?
Tylko ja odnosze takie wrażenie?(ostatnio próbowałem dostać się do projektu jako designer, to mi powiedziano, że nie szukają  pozycji, na których nic się nie robi)

Offline Rokuzo

  • Użytkownik
    • Masz na sprzedaż klucze do cs go?

# Kwiecień 13, 2011, 22:55:16
@Up
Może coś robi ale wymyślenie czegoś jest łatwiejsze od zrobienia czegoś. A na pewno w przypadku tworzenia gier.

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Kwiecień 13, 2011, 23:22:38
@Thyrid
Ludzie, którzy ci odpowiedzieli, że designer jest pozycją, "gdzie się nic nie robi" wyświadczyli ci przysługę nie przyjmując cię do teamu. Są wybitnie niekompetentni i o tworzeniu gier nie mają bladego pojęcia, zmarnowaliby tylko twój czas. Solidna dokumentacja to dziesiątki, a nawet setki stron, krzyż sprzed Pałacu im na drogę.

Nie zajmuj się tylko projektowaniem i czekaniem aż zgłosi się do ciebie team, rób sam gry, masz doskonałe narzędzia: Unity, UDK. Jako projektant i tak będziesz potrzebował wiedzy technicznej z przynajmniej podstaw programowania, technologii, itp.