Autor Wątek: top - down shooter - strzał [SDL, C++]  (Przeczytany 1067 razy)

Offline molo1995

  • Użytkownik

# Marzec 23, 2011, 13:29:11
Wziąłem się w końcu za napisanie mojej pierwszej gry... zrobiłem edytor poziomów, kolizje. No i mam problem z napisaniem strzału tzn. aby wystrzelony pocisk leciał w kierunku wskazanym przez myszke. Jak to zrobić ? ;(

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline rzuf

  • Użytkownik

# Marzec 23, 2011, 13:36:59
Gogiel jest ekspertem w takich sprawach:
http://stackoverflow.com/questions/4848298/sfml-projectiles

Offline JasonVoorhees

  • Użytkownik
    • FotoGry

# Marzec 24, 2011, 00:23:04
Oprócz powyższego, można jeszcze użyć atan2 do wyznaczenia kąta między postacią, a myszką, a po wystrzeleniu użyć sin i cos wyznaczonego kąta, by obliczyć proporcje ruchu pocisku (czyli ile ma wynosić przemieszczenie na osi x i y, aby pocisk leciał w zadanym kierunku).