Autor Wątek: Platform Game test  (Przeczytany 2644 razy)

Offline C'mons

  • Użytkownik

# Marzec 18, 2011, 22:52:36
Przedstawiam i zapraszam do testów gry platformowej nad którą obecnie pracuję wraz z dwoma pozostałymi udziałowcami. Gra w założeniu ma być wymagającą, dość krwawą platformówką. Oto garstka technicznych informacji:

Język C++, Allegro 5.0, autorski AL_DATA script, oraz FG2D - silnik fizyki do gier platformowych również mojego autorstwa, oferuje symulację ciał będących stałymi elementami mapy z elementami dynamicznymi, w formie prostokątów. Można zrobić windę. :O

Zrzut ekranu:



Sterowanie:

Strzałki lewo/prawo - ruch lewo/prawo
Strzałki góra/dół - skok/kucanie
Z - bieg
Q - techniczne podejrzenie ciał
1,2,3,4 - Do not touch : )

Najnowsza wersja 0.7h http://db.tt/9auoJEB
Link do pobrania pod Windows: http://db.tt/iH6B6VO

Podzielcie się tą tajemną wiedzą jak to u was działa, bądź postanowiło nie. Informacje na jakim sprzęcie odpalane mile widziane. Jeśli ktoś ma Frapsa to i z FPS'ami niech się podzieli.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2011, 13:20:37 wysłana przez C'mons »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline raver

  • Użytkownik
    • Moja strona domowa.

# Marzec 19, 2011, 01:04:50
Na nie najnowszym już laptopie:
Cytuj
Procesor: Intel Core 2 Duo T5250 1,5 GHz FSB 667 MHz
Pamięć operacyjna: 1024 MB DDR2
Karta graficzna: ATI Mobility Radeon HD2300 256MB
Delta była trochę ponad 0.001. Ogólnie spoko wszystko działa.

Zobaczyłem odruchowo do folderu data i nie mogę znaleźć gdzie masz te skrypty (czy to plik lev, czy obj? jeśli któryś z tych dwóch to język możliwościami nie powala :D).
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2011, 11:12:14 wysłana przez raver »

Offline mar-ek1

  • Użytkownik
    • Wiejskie życie

# Marzec 19, 2011, 10:07:21
~740FPS na takim oto złomie:
Cytuj
- AMD Athlon XP 1,9Ghz
- 1GB DDR1
- GeForce 7300GT 256MB
- Windows XP SP3

Podoba mi się działanie fizyki, takie platformowe :D
« Ostatnia zmiana: Marzec 27, 2014, 16:03:36 wysłana przez mar-ek1 »

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Marzec 19, 2011, 10:37:10
Od siebie dodam, że dobrym pomysłem byłoby dodanie parallaxa w pionie, bo dla mnie to dziwnie wygląda, jak na boki się przesuwa a w pionie nie.

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Marzec 19, 2011, 11:54:00
Delta 0.0008

Ogolnie gra wyglada niepozornie na screenach, no ale to zrozumiale, to przeciez testy. Fizyka jest bardzo dobra, nie zostaje chyba nic jak zabierac sie do pracy nad gra ;)

Intel E5200 2.5Ghz
4GB RAM
GF 9600GSO
Windows 7 Pro 64bit

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Marzec 19, 2011, 12:59:47
dt 0.001
na

Athlon 4600+ (2,4Ghz)
3GB RAM
Radeon HD 5670
win 7 x86

Offline C'mons

  • Użytkownik

# Marzec 21, 2011, 20:33:30
Pod tym linkiem znaleźć można nowszą wersję, w której przy okazji prezentuję pełne możliwości FG2D tj. fizyki gry. Jakby kto chciał się pobawić. ;D

Na mapie można znaleźć statek powietrzny, i windy pionowe, oraz standardowo zwykłe elementy mapy.

http://db.tt/iH6B6VO

Offline C'mons

  • Użytkownik

# Kwiecień 09, 2011, 13:19:20
Oto następna wersja gry. :D Oznaczona już numerkiem 0.7h. Co się zmieniło?

-Zoptymalizowany silnik fizyki.
-Dodane nowe typy obiektów. (Piniążki, srężyny, pozioma winda i parę innych)
-Nowa grafika zapożyczona póki co z new super mario bros, oraz all stars mario. Parę innych grafik autorstwa teamu.
-Dźwięk :D (Odtwarzanie dźwięków typu Bubble, i TitleSound)
-Nowa mapa.
-Wrogowie! Można deptać mimo iż jeże.
-Pozioma winda wiedzie przez mapę do celu gdzie po drodze czekają przeszkody, system wyświetla o nich ostrzeżenia. A na końcu czeka mini nagroda.
-I wiele innych.

Screen:


Link:
http://db.tt/9auoJEB

Oceniajcie postępy.

Offline bartekm

  • Użytkownik
    • Wordpress Blog

# Kwiecień 09, 2011, 13:29:06
Wygląda bardzo fajnie i gra też się bardzo fajnie. Aż mnie korci, żeby odpocząć trochę od 3D i napisać coś podobnego. W zasadzie nie ma się czego przyczepić, czekam na dalszy rozwój.

Offline C'mons

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2011, 22:27:23
Następna wersja. Tym razem proszę o test gameplay'u! :D Fizyka dostrojona tak by wymagała nieco zręczności, tak samo jak i mapa która została na nowo przygotowana, specjalnie na te testy.

Podzielcie się swoimi wrażeniami i opiniami nt. gameplayu.

Sterowanie:
WSAD - skok, kucanie, lewo, prawo

Jeśli przytrzymasz kucanie w momencie kiedy osiągniesz najwyższą wysokość przy skoku, polecisz jak torpeda w dół. Tak rozwala się mury od góry.

W pliku data/config.cfg ustawić można między innymi fullscreen.

Pobrać można tu:
http://db.tt/HPjUYgZ

Od pewnego czasu rozwój gry można śledzić na moim profilu warsztat.gd, tam też można zobaczyć najnowsze screeny:
http://warsztat.gd/projects.php?x=view&id=2011

Have fun :)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2011, 22:29:12 wysłana przez C'mons »

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Kwiecień 23, 2011, 22:53:45
Gierka bardzo przyjemna ;) Fizyka jest dobrze dopasowana, rzeczywiście wymaga zręczności żeby zatrzymać się na samotnym klocku w powietrzu i nie spaść. Grafika też w porządku. Ogólnie - ładnie, życzę powodzenia w projekcie :)

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Kwiecień 24, 2011, 15:08:58
Fajna gierca, tylko przydałyby się alternatywne controlsy. I jak w powietrzu dam strzałkę w dół to nie za każdym razem "łapie" i nie przebija klocków.

Offline Pavolvo

  • Użytkownik

# Kwiecień 25, 2011, 17:07:15
Ja niestety ściągnąłem wersję 0.5b z warsztatu i wytopiłem swoje uwagi w opisie projektu. Tutaj download przynajmniej u mnie nie działa, wrzuc jakiś inny, na innego serwera, ok?

Offline C'mons

  • Użytkownik

# Kwiecień 26, 2011, 13:36:07
Nie wiem czy ten plik nie wygaśnie po tygodniu, ale tu jest link: :)
http://www.speedyshare.com/files/28151892/platform_game_next_beta_release.zip

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Kwiecień 26, 2011, 13:57:26
Może jakiś changelog? Nie zauważyłem żadnych zmian.