Autor Wątek: Kamera przy pomocy kątów eulera.  (Przeczytany 3062 razy)

Offline DoS

  • Użytkownik
    • Projekt ORC

# Marzec 12, 2011, 15:16:48
O ile się nie mylę, to gimbal lock polega na tym, że mamy osie obrotu w układzie świata a nie kamery, przez co np. w fpsie jak spojrzymy w górę to bardzo ogranicza się nam możliwość obrotu i kręcimy się "dziwnie".

Nie, moim zdaniem gimbal lock jest naturalne w świecie rzeczywistym jeśli chodzi o widok "z oczu" (lol) i nie jest to dziwne.
Wystarczy stanąć na czymś obrotowym, hmmm nie wiem... możemy przyjąć, że na talerzu w mikrofalówce. Teraz patrzymy się w przód i jest wszystko ok, ale jak spojrzymy pionowo do góry to zobaczymy to samo co z kamery napisanej za pomocą kątów eulera. To zjawisko jest jak najbardziej naturalne i kamera zachowuje się tak samo w CSie czy BF2 ... nie wiem w jakie gry ja jeszcze gram, ale pewnie we wszystkich z widokiem FPP.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Marzec 12, 2011, 15:31:23
@Dab: gimbal lock to chyba występuje przy rotacjach opartych o kątach eulera, np. jak posługujemy się trzeba kątami obrotu, to taki kod:

Tzn. gluLookAt sam z siebie nie powoduje gimbal locka. Ale używanie gluLookAt na podstawie 2 kątów owszem.

Offline voytech

  • Użytkownik

# Marzec 13, 2011, 13:28:30
http://www.youtube.com/watch?v=zc8b2Jo7mno

polecam powyższy filmik, pokazuje na czym polega gimbal lock