Autor Wątek: PGDA - Polish Game Developer Association .pl  (Przeczytany 5746 razy)

Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2011, 21:38:00
witam
tu PLAY - wasz ulububiony wydawca :)

juz nie PLAY.pl - ani PLAY.com.pl  ...teraz strona przeszla w rece operatora telefoni PLAY.
nasza glowna strona Developmentu - to play-publishing.com

Ostatnio rozmawiam z devami ktorzy dla mnie tworza gry , i zakladamy PGDA.pl ( Polish Game Developer Association .pl ) 
po kilku targach - gdzie wystawialy sie stowarzyszenia Devow z Wloch , Holandi , Iranu itp... pomyslalem - dlaczego nie wspieramy polskich devow?

oczywiscie - ze zawsze mozna latac po stoiskach z demowkami... ale pomyslalem sobie - ze kilku z was chcialo by miec wlasne miejsce - i przedstawic trailer na wiekszym monitorze itp

glowne cele PGDA.pl :
- wspolne wystawienie sie na targach - oznacza mniejsze koszta
- dev-y bez dzialanosci gospodarczej - beda mogly podpisac umowe ... za posrednictwem PGDA lub PLAY
fakture itp
- pomoc w sprzedazy licencji - posrednictwo itp
- finansowanie ciekawych projektow
- wspoltworzenie portalu - sprzedazy gier online.

na razie planuje to przedsiewziecie  i mysle jak do tego podejsc.
chetnie wyslucham waszych uwag .

jak by co to email do mnie      kris   @   play-publishing.com





Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2011, 21:40:57
I cos o mnie - jesli kogos to interesuje :

nazywam sie Krzysiek Kostowski . okolo 20 lat temu zaczalem biznes software... i tak do dzis sie tym bawie .
Mimo ze wielu wieszalo psy na moje firmie PLAY sp zoo- to zlecilem ponad 160 produkcji , dzieki czemu nie jeden developer , otworzyl sobie drzwi do wiekszych wydawców itp.
Faktem jest - ze nie placililem wielkich pieniedzy za produkcje - ale tez trzeba byc realista - co to za produkcje byly. Nie bralismy kodow zrodlowych ( mimo ze na tym forum wielu mi to zarzucalo )
Ponad 95% projektów - zostalo zaplaconych , i wydanych. Proces zlecenia - umowy z reguły trwał krótko i zwieźle. Czesto przymykalismy oko przy dopuszczaniu poszczegolnych milestone, i  akceptowalismy opoznienia terminów ( w realnym stopniu )

Obecnie wspolpracuje z 11 zespolami develoeprskimi - i tworzymy gry PC , Iphone, ipad. inne soon.

obecnie wydajemy miesieczniki z grami w Polsce Czechach na Slovacji ,( www.wkiosku.com)  wydajemy gry do hipermarketow , sklepow itp ( www.playsoftware.pl )  Prowadzimy hurtownie oprogramowania - dla sklepow , portali , sklepow z allegro itp ( www.playshop.pl ) . Nasze gry zostaly wydane w wielu krajach , i na licznych portalach online. ( www.play-publishing.com )
« Ostatnia zmiana: Marzec 05, 2011, 21:44:34 wysłana przez kriswawa »

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Marzec 05, 2011, 23:33:06
A czemu to potrzebuje nowego szyldu? Nie może to być podpięte pod Play Publishing?
Sorki, ale doskonale wiemy, że realnie nie będzie to Polish Game Developer Association, ale stowarzyszenie kilkunastu ludzi (tudzież małych grup) pracujących na zasadzie zlecenia od ciebie.
Zatem, jakie korzyści miałyby wynikać z nowego tworu de facto obsługującego ludzi powiązanych z Play Publishing? ;)

Offline hnb

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2011, 03:03:29
Moim zdaniem firmie Play brakuje dużej, solidnej, rozpoznawalnej gry z "tym czymś".

Jak wszyscy wiemy, stworzenie takowej proste nie jest ;).

Rozumiem, że małe produkcje są obarczone mniejszym ryzykiem i gwarantują znacznie krótszy czas produkcji i stabilny dochód, jednak jednocześnie w 99,9% zamykają drogę do nadzwyczajnego zysku i rozpoznawalności (tudzież nadzwyczajnej straty).

Cytuj
Faktem jest - ze nie placililem wielkich pieniedzy za produkcje - ale tez trzeba byc realista - co to za produkcje byly

=> wnioskuję i gdybam: w planach jest większy, lepszy projekt?

160 opłaconych produkcji robi wrażenie. Jednak czy nie boisz się, że tworząc większą grę z większym rozmachem (czy nowe przedsięwzięcie), będziesz postrzegany przez pryzmat tych 160 produkcji (zapewne różnej, lepszej jak i gorszej jakości) i nie zostanie przyjęta serio/kąśliwie albo że nie zagubi się w tej masie?

Nie miałem do czynienia na dłuższą metę z firmą Play jednak kojarzy mi się (i nie tylko mi) z małymi grami wydawanymi co miesiąc. Dałeś szansę wielu nowym w gamedev (co dla mnie jest pozytywem), czego nie robi większość firm zajmujących się wydawaniem/dystrybucją , jednak niesie to ze sobą niestety pewne konsekwencje, w tym masę złośliwości (głównie wśród twórców gamedev - nie wiem jak jest Play odbierany przez graczy - jednak ofertę kierujesz do gamedeveloperów).

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Marzec 06, 2011, 03:44:30
Proponuję pogadać z developerami raz jeszcze i wykombinować jakiś ciekawy projekt, który stanie się wizytówką PGDA. Potrzebujecie czegoś takiego, dobra gra będzie najlepszą reklamą, która na pewno nie pozostanie obojętna dla graczy ani pozostałych developerów. Tylko że musi to być coś naprawdę oryginalnego, kolejne symulatory czy desktopowe konwersje browserowych farmówek raczej odpadają. Wbrew pozorom rynek PC nadal ma wiele nisz, którymi wydawcy się nie interesują bo wolą walić w pewniaki. Jednakże chcecie się pokazać, zróbcie więc coś, czego nie zrobił nikt.

Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2011, 09:00:01
ja jestem otwarty na uwagi  odnosnie PGDA

robienie tego pod szyldem PLAY , bedzie odbierane dziwnie.
raczej chce aby byla to nowa - zewnetrzna inicjatywa

glownym celem jest wystawianie sie na targach - i pomoc w sprzedazy - finansowaniu produkcji

co do gier. bede zakladal pewnie taki nowy Label w tym roku , i postaram sie zrobic pare ciekawszych produkcji

problemem jest tu moj targent .  klienci w kioskach lubia gry - male , nieskomplikowane. - jesli by nie lubili - rynek zweryfikowal by moje myslenie , i nie wydawal bym 27-iu miesiecznikow w samej Polsce



Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Marzec 06, 2011, 16:48:15
Doskonale rozumiem sprawę, istnieje pewien popyt, który PLAY z powodzeniem zaspokaja. Trzaskacie proste produkcje, które znajdują odbiorców. Problem polega na tym, że PGDA chce wyjść poza ten schemat. Nie jestem nieomylny, ale moim zdaniem myślisz o PGDA wciąż przez pryzmat PLAYa, mimo iż tym razem celujesz swoją rzutką w inną tarczę.

PLAY to jedno, PGDA to coś innego, w przeciwnym razie ta inicjatywa byłaby pozbawiona sensu. Zrób tak, żeby PGDA było postrzegane inaczej, a jedynym wyjściem jest tworzenie gier wychodzących poza ten schemat. Na PC nadal nie ma porządnej gry o farmie, a da się bo udowodniły to konsole. Popyt jest skoro tyle ludzie gra w farmówki online i w formie prostych ekonomii. Może dajcie graczom na tym polu coś czego nie ma.

Offline hnb

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2011, 17:08:15
robienie tego pod szyldem PLAY , bedzie odbierane dziwnie.
raczej chce aby byla to nowa - zewnetrzna inicjatywa

IMO, dobre posunięcie !

glownym celem jest wystawianie sie na targach - i pomoc w sprzedazy - finansowaniu produkcji

co do gier. bede zakladal pewnie taki nowy Label w tym roku , i postaram sie zrobic pare ciekawszych produkcji

Pomoc w sprzedaży dotyczy rozmów z ewentualnymi wydawcami, czy w sprzedaży za Twoim pośrednictwem i planowanej strony?

Finansowanie produkcji? Masz już jakąś wizję na jakich warunkach by to się odbywało? Jakie projekty planujesz kwalifikować pod takie finansowanie (ile gra musi mieć contentu, gameplayu, doświadczenie twórców)? Co z wielkością zespołu? Miesięczny koszt w przypadku finansowania teamu 3-6 osobowego przez powiedzmy rok czasu to całkiem spora suma, bierzesz na siebie spore ryzyko, zapewne nie za darmo :)?

Trzymam kciuki za powodzenie całej inicjatywy, bardzo dobrze, że w końcu ktoś coś ruszy w tej materii - faktycznie w Polsce nie ma realnego wsparcia dla nowych gamedevów (czy jakiegokolwiek biznesu... kultura wspierania startupów czy nawet samych pomysłów w Polsce, dopiero raczkuje...).

Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2011, 19:03:14
PGDA - nie laczymy z PLAY.
PLAY moze byc tam jako jeden z devow....jest to moj prywatny projekt

Wieksze gry - bedziemy robic. na razie najwieksza przeszkoda - to klieci ktorzy chca fajowa gre - za 8,90zl - i jeszcze 2 gry gratis.

Finansowanie produkcji . to temat do rozmow.
napewno nie wyglada to tak :  Czesc - jest nas 5 chlopakow , bedziemy robic gre przez 2 lata . daj po 50tys miesiecznie , a potem zobaczymy czy sie zarobi ...jak nie to trudno.
Tu przechodzilo by to czesciowo przez zewnetrzny fundusz Venture Capital. - ale od razu mowie - nie jest to temat latwy - ani finasowany w 100%.
Jesli mial by byc w 100% - to po prostu - zlecili bysmy gotowy projekt - prosciel - szybciej i latwiej


Posrednictwo - tu moge pomoc przy sprzedazy za granice ...ale nie jest to moja podstawa dzialanosci.






Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2011, 21:07:41
Baaaardzo mi się to podoba... jako domowy gamedevowiec, a zawodowo ktoś zupełnie inny, jestem zainteresowany zebraniem kupki pewnych siebie i bezpiecznych finansowo ludzi którzy się nie tylko mentalnie, ale także fizycznie zbiorą i wiedzą co z czym sie je i są gotowi ryzyko wziąc częściowo na siebie.
No nic, będę śledził ta inicjatywę.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 07, 2011, 12:16:16
Cytuj
Wieksze gry - bedziemy robic. na razie najwieksza przeszkoda - to klieci ktorzy chca fajowa gre - za 8,90zl - i jeszcze 2 gry gratis.
Jeżeli gra ma być sprzedawana w kioskach, to tak, ale w przypadku gier o wyższym potencjale można przecież chyba próbować jeszcze drogą "marketową" gier pudełkowych, w których proste i grywalne, ale dopracowane gry chodzą za 20-40 PLN.

Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2011, 08:11:53
To wszystko nie jest takie latwe - jak sie z boku wydaje.
Market chce aby wstawiac nowe produkty co jakis czas - odswierzc cale pulki
zebym wymienil polke - samych Hitow - to musl bym ja stworzyc za kupe kasy - a po 2 miesiacach wymiana

podstawa to DD portal ... wtedy nie trzeba wymieniac polki - a gra zyje duzo dluzej - jesli jest dobra

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2011, 09:47:06
To wszystko nie jest takie latwe - jak sie z boku wydaje.
Market chce aby wstawiac nowe produkty co jakis czas - odswierzc cale pulki
zebym wymienil polke - samych Hitow - to musl bym ja stworzyc za kupe kasy - a po 2 miesiacach wymiana

podstawa to DD portal ... wtedy nie trzeba wymieniac polki - a gra zyje duzo dluzej - jesli jest dobra

Od tego są periodyki mi się wydaje... kolejne części są tańsze w produkcji, a przede wszystkim bezpieczniejsze, bo tu raczej już nie ma co spieprzyć. Jak ktoś przekombinuje to revert do ostatniego dobrego pomyslu i jedziemy dalej.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 08, 2011, 11:07:04
Cytuj
To wszystko nie jest takie latwe - jak sie z boku wydaje.
Market chce aby wstawiac nowe produkty co jakis czas - odswierzc cale pulki
zebym wymienil polke - samych Hitow - to musl bym ja stworzyc za kupe kasy - a po 2 miesiacach wymiana

podstawa to DD portal ... wtedy nie trzeba wymieniac polki - a gra zyje duzo dluzej - jesli jest dobra
Z reguły jak się widzi, to produkty w marketach stoją na półkach kwartałami. OK, są też "półki hitów od jednego wydawcy", które zmieniają się co 2 miesiące, ale są to refreshe refreshów typu Diablo 1+2 gold platinum extended refreshed edition za 40 zł, które wydawca rzeczywiście może odświeżać co 2 miesiące ("bo w następnym miesiącu przepakujemy Diablo z serii 'złote gry' do serii do 'klasyka klasyki' i dodamy plakat").

Mi chodziło bardziej o wydania bardziej opportunistyczne - jak znajdzie się gra, która ma potencjał, to wrzucamy w sposób bardziej niezależny (czyli ścieżka jaką na półki trafiła Penumbra, World of Goo, czy Machinarium).

Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2011, 21:12:53
ok - ale odchodzimy od tematu
pewnie za malo gier w zyciu sprzedalem zeby tu sie wymadrzac - wiec zostańmy przy PGDA