Autor Wątek: Portal dystrybucji gier PLAY  (Przeczytany 21433 razy)

Offline Snejk47

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2011, 00:06:13
Pan Krzysztof miał założyć jakieś osobne forum (albo "zlecić" to komuś).

@Vipa, wiem, że są alternatywy i nie mam zamiaru przekonywać do dotpay'a, po prostu to najszybciej przychodziło mi do głowy.

Co do własnej waluty to jestem za, ale imho takie pomysły powinny być proponowane na prywatnym forum, tutaj się to zaraz zgubi.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Vipa

  • Redaktor

# Marzec 11, 2011, 00:23:19
Spokojnie, to o czym piszę to nie jest jakaś wiedza tajemna. Nie potrzeba osobnego, zamkniętego forum, tylko spisu. Istnieją setki metod zachęcania. O wiele bardziej warte uwagi są opisy popełnianych błędów :). Krzysiek niech teraz zbiera pomysły bo potem, gdy trzeba będzie coś zacząć robić, będzie cała masa szukania i bezsensowna strata czasu. Potem na campach i innych zgromadzeniach słychać gorzkie żale dlaczego startup nie poszedł, podczas gdy najczęściej zapomniano o jakiejś błahostce.
Pomysłów można mieć tysiące, nawet dla dużych graczy. Np. niech Allegro pobiera dodatkowe 10 gr. za każdą dodatkową literkę w tytule aukcji ponad stan. Proste?

Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2011, 11:38:11
Forum powstanie w kwietniu.

Ale jeszcze czekam na uwagi - zeby rozpisac pare punktów regulaminu.
widze jednak ze na większość pytan udzieliłem odpowiedzi

teraz myśle - ze księgowość będzie musiała być szybko rozbudowana
ilość developerów , wpłat - rozliczeń ...będzie nad czym sie miała księgowa pochylić

Offline Liki

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2011, 11:59:40
Przykład promocji gry za 0.01 zł, został zastosowany w momencie startu Green Man Gaming.
Zrobili to pewnie tak, że kupili kilka gier bez płacenia % od sprzedaży developerowi. Co to dało?
Otóż większość portali growych na świecie o nich napisało i bardzo wiele użytkowników się zainteresowało.
Jaki jest sens sprzedawania gry po 0.01 zł? Otóż, aby kupić taką grę, trzeba założyć konto na stronie, a tym samym zgodzić się na newsletter. Ściągnąć Windowsowego klienta, a także przejść cały etap zapłaty, czyli powiązać paypala lub kartę kredytową z kontem sklepu, co w przyszłości umożliwi zakup po jednym kliknięciu.

Jeśli jeszcze nie widzicie ile zyskali sprzedając początkowo gry po 0.01 zł, to lepiej zmieńcie branżę.

Nikt nie będzie oczekiwał, żeby developerzy oddawali gry za darmo, oni od samego początku będą opłacani, żeby to miało jakikolwiek sens. Podział akcji dotyczy tylko osób pracujących nad samym przedsięwzięciem, przynajmniej według tego co było do tej pory napisane.

Zdobycie dobrych niezależnych gier na start nie powinno być trudne. Ponadto, gdyby udało się przekonać twórców takich gier do regionalnie ograniczonej sprzedaży zlokalizowanych wersji w polskich cenach, to sukces jest murowany.

Przykładowo taka Magicka jest dostępna za 40 zł na Steam, co jest dla wielu zbyt wysoką kwotą jak na małą grę, tym bardziej, że za 69-99 zł można kupić gry AAA w pudełku. Realna wartość takiej gry w złotówkach to ok. 15-20 zł.

W naszym kraju są popularne "serwisy", które za SMSa premium oferują dostęp do pirackich materiałów na serwerach hostingowych. Za same serwisy hostingowe też ludzie sporo płacą.
Wielu z nich piraci, bo nie ma taniej legalnej alternatywy.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 11, 2011, 12:14:11
Cytuj
Otóż, aby kupić taką grę, trzeba założyć konto na stronie, a tym samym zgodzić się na newsletter.
Z reguły newsletter jest osobną opcją, którą zawsze odznaczam.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Marzec 11, 2011, 12:31:40
Nie można zmusić użytkownika sklepu do otrzymywania newslettera. Możesz co najwyżej podczas przeprowadzania procesu rejestracji dać od razu zaznaczony checkbox ze zgodą na jego otrzymywanie. Dodatkowo każdy newsletter musi posiadać link do wypisania się z niego.

Newsletter jest pożyteczny i dla klienta i dla sklepu. Dla klienta dlatego, że automatycznie otrzymuje info o promocjach a jeden mail na dwa tygodnie - bez przesady, to nie spam. Warunek - musi to być klient, który kupuje w internecie a nie przypadkiem trafia, coś tam kupi i chce o sklepie zapomnieć. Ale na takich klientów sklep pracuje a w Polsce każdy tylko liczyć pieniądze się nauczył i wciskać ciemnotę ludziom.

Sens robienia promo za 0.01 zł jest, ale nie globalnie! Klient za przelew zapłaci więcej :). Przynajmniej taka jest mentalność. To tak jak z zakupami na Allegro - Kupiłem. Co? Ile wysyłka? ... :D

Odnośnie gry pay as much as you want (czy jak to tam) - to już lepiej w packach po 3. W przypadku tego typu promocji to żadna strata, a dodatkowa zachęta do wpłacenia większej kwoty.

Może coś na kształt one day - one deal? Każdego dnia promocja na odrębny jeden produkt. Zachęci to do odwiedzin.

Kolejny pomysł - losowane nagrody. Oczywiście nie jest to nowość; Kiedyś Megabajt miał promocję na kierownicę z grą od Play Syrenka Racer gratis. Nie znam układów jakie mieli z Play - ale można by zawrócić im tyłek o ponowną wspólną akcję. Można by jeszcze uderzyć do Platinet, Apollo, Emtec... Mają kasę, potrafią pomóc. Może telefonik do nich: - Mam nowy biznes na oku, jakieś wspólne promo?

Offline BadRay

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 11, 2011, 13:28:05
Ok, a jeżeli chodzi o samą dystrybucję. Będzie(cie/my) opierać to także o aplikację dekstopową, taką jak steam? Czy zostaje tylko dystrybucja przez www?

# Marzec 11, 2011, 13:36:57
Pomysł zaczyna mieć ręce i nogi, cool :)

Ad FAQ
Cytuj
3. Dla kogo akcje ?  do wspołpracy zapraszam
10% akcji trafi  dla: web designerow, php , pozycjonowanie , platnosci
20% akcji trafi  dla:  PRowcow - marketing szeptany , i inne akcje marketingowe
30% akcji trafi  dla:  portali , wspierajacych nasza dzialanosc
zapraszam tylko ludzi traktujacych to jako dodatkowe zajecie, biorac pod uwage , ze kasa moze pojawic sie za dlugi czas. nawet za 5 lat.
akcje przekazywane sa osoba za osiagniecia , oraz obietnice dzialan.
problemem bedzie jesli ktos dostanie akcje , i przestanie wspolpracowac. temat do rozpatrzenia
sprzedaz akcji - akcjonariusz moze sprzedac akcje dopiero po 2 latach od wejscia na NewConnect - co daje odległy termin . Prosze to wziasc pod uwage.
Bedzie mozna wziasc pod uwage - przeniesienie wewnetrzne akcji na inna osobe , jesli nowy akjonariusz bedzie pracowity. temat do przemyslenia
"Za obietnice działań" budzi mój niepokój, z uwagi na potencjalne nadużycia.
"Przeniesienie wewnętrzne akcji na inną osobę" - tzn odebranie komuś innemu (kto np. nie wywiązuje się z obietnic?) czy zmiana puli?
Raczej odradzam odbieranie akcji - ludzie mają tendencje bardzo się burzyć jeśli im się coś odbiera (opisał to m.in Robert Cialdini (amerykański psycholog) w swojej książce - "Wywieranie wpływu na ludzi"). Sugerowałbym raczej ostrożne wydawanie akcji (np. N akcji za każdy miesiąc pracy, or sth).

Ad podział - hmm, z 60%, 52.5% (pierwszy punkt pozwoliłem sobie podzielić na 4 równe części) z tego można określić słowem "marketing" (pozycjonowanie, PR, marketing szeptany & co, portale wspierające), 2.5% to płatności (? czyli co?), a 5% to webdesignerzy i php. Hmm... Rozumiem, że marketing jest ważny, ale chyba trochę przesadzony ten podział ;) Sugerowałbym zwiększenie puli dla webdesignerów i php, a zmniejszenie dla marketerów.

Cytuj
4. Co dla developerów ? Developerzy nie dostaja akcji , DDP sprzedaje gry ktore zaakceptuje.
Jesli developer ustali cene swoje gry na 10zl . to developer po sprzedazy dostaje 7zl , a DDP ma zys 3zl.
powiedzmy wstepnie 70% dla developer 30% dla portalu
DDP nie zamawia gier, nie zleca produkcji .
Zaleta w porownaniu do BigFish jest mniejsza biurokracja - i to wszystko
jesli chcesz stworzyc gre - i szukasz zleceniodawcy , mozesz napisac do mnie ( jako PLAY ) , ale to nie jest zwiazane z DDP
Cool :)
Hmm, to jest przykładowe 10zł+VAT czy 10zł z wliczonym VAT?

Cytuj
6. Ryzyko
Jest ryzyko ze ludzie nie widzac naplywow pieniedzy , beda rezygnowac .
jest ryzyko ze zyski beda przychodzily wolno - a debiut giełdowy odwlecze sie w czasie
jest ryzyko  ze stracisz czas na marne
jest ryzyko ze .... ( tu pesymista dopowie sobie swoje - a bedzie tego wiele )
Na temat etykietowania słowem "pesymista" już pisałem. Ryzyko jest zawsze. Należy je wskazać, skalkulować i podjąć decyzje, a nie nalepiać etykietki "pesymita" ludziom którzy wskazują potencjalne problemy. W końcu to ty przypisujesz wagę każdemu punktowi i decyzujesz czy go zignorować czy też podjąć odpowiednie kroki.

Cytuj
8.Plan prac
- przygotowanie strony wewnetrznej , z forum , regulaminem . terminarzem  spotkan.
1. ustalenie WEB team - przygotowanie strony
2. ustalenie adminów -dodanie  gier przez panel admina
3. wielu marketingowcow - piszacych ile sie da o stronie
4. namawianie developerow majacych gotowe gry - o wstawianie na nasz portal
3 <-- tylko nie przesadźcie :)

Cytuj
9. Wartosc firmy DDP SA. nie znam jej , ale mam nadzieje ze bedzie wysoka.
Trzeba pamiętać ze fundusze inwestycyjne , venture capital i inne - musza inwestowac w cos pieniadze . a DDP bedzie dobrym kaskiem . - to sa moje domysly i nadzieje.
Bardziej mi chodziło o sposób liczenia wartości przykładowych o których pisałeś, niż konkretne wielkość :)

Cytuj
11. Prezesa - i osobe odpowiedzlana za portal wybierze Zarzad.
Moge im byc na początku , ale z czasem  chce zostac tylko pracującym akcjonariuszem
w zyciu sie juz naprezesowałem
Ack.

Cytuj
14. Promocje
zaproponowale gry za 0,01zl , moze to byc 1zl , jak i inne promocje ustalone przez zarząd.
napewno będą musiały być , i to ciekawe  . najchętniej takie o których bedą pisać ludzie .
np. Zaproponuj swoją cene . dobre
Widziałem, że statsy z World of Goo już ktoś wkleił. Anyway, znajomy przeprowadzał podobną akcję w Polsce, i z tego co mi wiadomo, wynik był w granicy zasady Pareto (20% klientów zapewniło 80% zysków).
Sadzę, że to fajny pomysł, jednak narzuciłbym minimalną cenę większą od 0,01PLN (np. 2PLN).

Cytuj
16 GRY
gry do dystrybucji beda przygotowywane jak w BF. czyli wlasne instalatory , ktore pomagaja w instalacji .
systemy punktacji . i inne pomysly
To brzmi fajnie. Z przewidywanych problemów które będzie trzeba zaadresować:
- problemy z instalatorami (kompatybilność, różne katalogu w różnych wersjach językowych, rożne ustawienia praw, wersje libów, etc)
- problemy z abuse'em (cheaterzy)

Cytuj
17. Portal ustawiony bedzie na casuale - ale moze sie to zmienic
trzeba by przemyslec jak zrobic - zeby nie stracic klientow casuali - a sprzedawac rowniez gry nie-casualowe
w sumie wiekszosc produkcji PLAY jakie bedzie na poczatek dostepna - jest nie-casualowa
Hmm, może rozdzielić marki?

No nic, HF GL :)

Offline Moriquendi

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2011, 23:08:30
3 <-- tylko nie przesadźcie :)

Pozwolę się nie zgodzić z tym, że nie warto "przesadzać" z marketingiem.

Może najpierw mały cytacik na poparcie tezy...
Cytuj
(Call of Duty MW2) Na produkcję wydano od 40 do 50 milionów dolarów. Nie jest to bardzo wysoki budżet jak na grę wideo. Infinity Ward mówiło nawet, że Activision oferowało więcej pieniędzy, ale nie potrzebowali oni ich. Zupełnie inaczej jest z akcją promocyjną – wydano na nią 3 razy więcej pieniędzy niż na zrobienie FPS-a. Łącznie MW2 pochłonęło więc 200 milionów dolarów, co już jest bardzo dużą sumą. Porównywalną z popularnymi hollywoodzkimi filmami.

Powiem szczerze, że jak kiedyś to przeczytałem to nie mogłem wyjść z podziwu dlaczego oni tyle kasy wpuszczają w reklamę. Już wtedy Call of Duty było przecież bardzo rozpoznawalną grą. Po co więc pompują dziesiątki milionów w promocję? Wydawałoby się, że im bardziej jakiś produkt jest popularny, tym mniej trzeba go reklamować.

A tutaj widzimy jakąś sprzeczność. Produkcja gry wyniosła 50 mln, a jej promocja aż 150 MLN !! Tyle kasy wydane w coś "niematerialnego".

Ale te mózgi z Activision i  Infinity Ward dobrze wiedzą, że bez gigantycznej akcji marketingowej, nie pobiliby rekordów sprzedaży.
Zobaczcie jaka potężna rzecz:
Cytuj
As of January 18, 2010, it has taken over $1 billion in sales. (wikipedia)
Policzcie sobie ilu krotnie zwróciły im się te koszty...


Moja ocena może być trochę subiektywna, bo sam siedzę bardziej w marketingu (odbyłem kilka kursów,warsztatów,przeczytałem trochę książek) niż sprawach webowych. Nie mniej jednak ja widzę webowca jako osobę, która będzie pisała kod strony, programowała jej funkcję.
Ale będą potrzebni ludzie, którzy będą zarządzali newsami chociażby. I w tej roli bardziej widzę marketingowca niż webowca, bo on będzie miał większe pojęcie o tym jak zachęcić ludzi chociażby.

Zgodzę się żeby nie przesadzać. Ale też nie oszczędzać zbytnio w tym segmencie ;)

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2011, 23:20:35
Może najpierw mały cytacik na poparcie tezy...
Cytuj
(Call of Duty MW2) Na produkcję wydano od 40 do 50 milionów dolarów. Nie jest to bardzo wysoki budżet jak na grę wideo. Infinity Ward mówiło nawet, że Activision oferowało więcej pieniędzy, ale nie potrzebowali oni ich. Zupełnie inaczej jest z akcją promocyjną – wydano na nią 3 razy więcej pieniędzy niż na zrobienie FPS-a. Łącznie MW2 pochłonęło więc 200 milionów dolarów, co już jest bardzo dużą sumą. Porównywalną z popularnymi hollywoodzkimi filmami.

Powiem szczerze, że jak kiedyś to przeczytałem to nie mogłem wyjść z podziwu dlaczego oni tyle kasy wpuszczają w reklamę. Już wtedy Call of Duty było przecież bardzo rozpoznawalną grą. Po co więc pompują dziesiątki milionów w promocję? Wydawałoby się, że im bardziej jakiś produkt jest popularny, tym mniej trzeba go reklamować.

A tutaj widzimy jakąś sprzeczność. Produkcja gry wyniosła 50 mln, a jej promocja aż 150 MLN !! Tyle kasy wydane w coś "niematerialnego".

Ale te mózgi z Activision i  Infinity Ward dobrze wiedzą, że bez gigantycznej akcji marketingowej, nie pobiliby rekordów sprzedaży.
Zobaczcie jaka potężna rzecz:
Cytuj
As of January 18, 2010, it has taken over $1 billion in sales. (wikipedia)
Policzcie sobie ilu krotnie zwróciły im się te koszty...

Wydali 200 melonów, zarobili 1 mld$. 5 razy więcej niż wydali. Ale gdyby się na tym przejechali to by już był koniec i spokój z CoD.
A jak ktoś wyda na produkcję 1mln + reklamę 1mln a zarobi 20mln$ ? Ryzyko znacznie mniejsze a zysk proporcjonalnie większy.

Offline Moriquendi

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2011, 23:37:33
Cytuj
A jak ktoś wyda na produkcję 1mln + reklamę 1mln a zarobi 20mln$ ? Ryzyko znacznie mniejsze a zysk proporcjonalnie większy.

Jeżeli sądzisz, że taka zależność zajdzie, to powodzenia w branży.
Tu nie można sobie w miejsce X, Y, Z wstawiać dowolnych liczb. Nie ma czegoś takiego, że ryzyko małe, a potencjalny zysk ogromny.
I słowo "proporcjonalny"...Tfu! Fuj! Nie ma czegoś takiego. To nie jest liniówka, że można z wzoru zyski obliczyć. Możesz wyłożyć $100 mln i odzyskać raptem połowę. Ale możesz też wydać $10 mln, ale lepiej tymi pieniędzmy zarządzać i na koncie pojawia ci się 10x więcej $$.

To o czym ja mówię to nie jest jakaś bajka; coś co sobie wymyśliłem w 5 minut. Wystarczy poczytać jakikolwiek artykuł, książkę itd. żeby zrozumieć jaką wartość ma skuteczna reklama w obecnym świecie.

Down@
Jasne, że pewne zyski można przewidzieć.
Ale twoja powiedź sugeruje, że Activision zrobiło słaby interes, bo zarobiło tylko 5x więcej, podczas gdy można wydać na zrobienie gry 2$ mln i zarobić 10x więcej.
Nie twierdzę, że ta druga opcja jest nie możliwa to spełnienia, ale tego nie można liczyć 'na kolanie' ;P

Oczywiście zgadzam się, że wpomowanie ogromnej kasy w reklamę nie oznacza gwarantowanego sukcesu. (Wspomniałem o tym w pewnym sensie apropo tej "proporcjonalności"). Tym bardziej trzeba ludzi, którzy przy minimalnych nakładach osiągną maksymalny efekt
« Ostatnia zmiana: Marzec 11, 2011, 23:58:34 wysłana przez Moriquendi »

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Marzec 11, 2011, 23:52:09
Cytuj
Jeżeli sądzisz, że taka zależność zajdzie, to powodzenia w branży.

Niejednokrotnie już zachodziła.
Cytuj
Tu nie można sobie w miejsce X, Y, Z wstawiać dowolnych liczb. Nie ma czegoś takiego, że ryzyko małe, a potencjalny zysk ogromny.
Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem ale ze zrozumieniem ;)
Cytuj
I słowo "proporcjonalny"...Tfu! Fuj! Nie ma czegoś takiego. To nie jest liniówka, że można z wzoru zyski obliczyć. Możesz wyłożyć $100 mln i odzyskać raptem połowę. Ale możesz też wydać $10 mln, ale lepiej tymi pieniędzmy zarządzać i na koncie pojawia ci się 10x więcej $$.
Są przeprowadzane badania rynku ile kasy trzeba włożyć żeby osiągnąć konkretne zyski. Myślisz, że ludzie z Activision czy IW po prostu sobie wymyślili: 'wpompujemy 200 mln i zobaczymy ile z tego będzie' ?
Cytuj
To o czym ja mówię to nie jest jakaś bajka; coś co sobie wymyśliłem w 5 minut. Wystarczy poczytać jakikolwiek artykuł, książkę itd. żeby zrozumieć jaką wartość ma skuteczna reklama w obecnym świecie.

Rynek konkretnej branży ma pewną ograniczoną pulę kasy do zgarnięcia której nie przeskoczysz, obojętnie ile wydasz na reklamę. Także więcej wstrzemięźliwości w żonglowaniu cyferkami i $.

Ale skończmy OT bo to nie miejsce na takie mało związane z tematem dyskusje ;)

# Marzec 12, 2011, 01:52:06
3 <-- tylko nie przesadźcie :)

Pozwolę się nie zgodzić z tym, że nie warto "przesadzać" z marketingiem.
Pozwolę sobie doprecyzować:
Nie przesadźcie z nachalnością marketingu szeptanego i tego typu inicjatyw, ponieważ może mieć to odwrotne skutki niż planowane. :)

Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 12, 2011, 17:44:32
18. promocje
rozne mozna robic - i napewno bedzie mase pomyslow na nie
ja proponuje np. ze kod ze znizka 80% otrzymuje gazeta. pl - za to musi puscic newsletter - ze w tym tyg - tylko dla gazeta.pl ...80% znizki w DDP .. ( gazeta.pl jest tu tylko przykladem )

Promocja 0,01 czy tez inna. faktycznie ma na celu - zalozenie konta - 1 platnosc. newsletter. i info jesli zrobimy cos wiekszego
wstepnie bedzie dotyczyc gier z PLAY, bo inni dev. moga nie zgodzic sie na taka cene.

samo to ze bedzie to przedsiewziecie oparte na pracy wielu ludzi - ktorzy sie zebrali - bo chceili stworzyc cos duzego. samo opisane tej kwesti moglo by dac jaki oddzwiek. Moze napisac ze zakladamy kapitalizacje 100mln zl za 4 lata i GPW - wtedy bedzie dym , zazdrosc, niedowierzanie - i moze rozglos!

19. dystrybucja - tu raczej pomyslal bym o pomysle z BigFish. ale kwestia do uzgodnien
ceny gier beda musialby byc bardziej atrakcyjne- niz konkurencji .
bedziemy lokalizowac gry - ile sie da, i klasc na to nacisk

20. Przeniesienie akcji
przyklad . Arek robil pol roku , jednak - wyjezdza za granice i nie bedzie zajmowal sie juz tym portalem . Wie ze jesli nie bedzie pracowal - to zarzad DDP bedzie smutny. Arek tez nie chce stracic wkladu jaki juz ma w DDP. Postanawia wiec - ze znjadzie kogos kto przejmnie od niego ( odplatnie lub nie ) jego udzial - i bedzie dalej pracowal . DDP bedzie musialo zaakceptowac nowego czlonka zespolu - sprawdzając jego doświadczenie.

21. podział udziałów
moim zdaniem WEB team powienien dostac 10%.  bedzie on mial poczatkowo duzo pracy - ale z czasem bedzie tego duzo mniej.
za to PRowcy , marketing szeptany , porale wspolpracujace - to niekoncząca sie praca.

22. jesli developer ustali cene 10zl za gre , lub 10zl +vat ... to caly czas wstepna propozycja wychodzi od developera. a DDP moze ja zaakceptowac - lub uznac na zla oferte dla swoich klientow

23. kapitalizacja firmy - o ktorej wspominalem kiedys , moze osiagnąć wartość XXXX.  kapitalizacja to wartosc wszystkich akcji - moim zdaniem
jesli dzis kapitalizacja City INTER to okolo 300mln zl , a wskaznik cena do Wartosc Ksiegowa to 10 -  oznacza ze firma jest warta 30mln , a rynek wycenia ja na 300mln.  Wycena pochodzi z popytu i podazy na akcje.

przyklad - moze sie okazac ze DDP bedzie warte 3mln zl , ale rynek oceni ze akcje sa warte 45mln zl , co bedzie oznaczalo ze C/WK jest 15

sa to przyklady , a cyfry sa rzucone ogolnie .

24 marketing - nachalnosc
to zarzad ustala nachalnosc , moc, sile  promocji - reklamy.
jest to rzecz - ktora mozna dogadac szczegolow w 2 fazie - zawiazywania dzialania.

prosze o pytania - uwagi.
zbliza sie czas odpalenia forum - bo chyba powoli bedziemy przechodzili z fazy projektu , do realizacji ( plany szczegolowe, regulamin , dokladny podzial procentow akcji )

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 12, 2011, 21:02:51
Cytuj
20. Przeniesienie akcji
przyklad . Arek robil pol roku , jednak - wyjezdza za granice i nie bedzie zajmowal sie juz tym portalem . Wie ze jesli nie bedzie pracowal - to zarzad DDP bedzie smutny. Arek tez nie chce stracic wkladu jaki juz ma w DDP. Postanawia wiec - ze znjadzie kogos kto przejmnie od niego ( odplatnie lub nie ) jego udzial - i bedzie dalej pracowal . DDP bedzie musialo zaakceptowac nowego czlonka zespolu - sprawdzając jego doświadczenie.
To nie działa tak w praktyce. Skoro dostajesz akcje, to je masz. Nikt nie ma prawa odebrać Ci akcji, a Ty masz pełne prawo robić cokolwiek, z całkowitym obijaniem się na Hawajach włącznie.

Z punktu widzenia firmy - po prostu nie dawać tego, co będziecie chcieli w przyszłości odebrać, bo jeżeli to będą faktyczne akcje, to odebrać się nie da.