Autor Wątek: Portal dystrybucji gier PLAY  (Przeczytany 20803 razy)

Offline mosowski

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2011, 11:40:23
Popieram inicjatywę, to ma szansę się udać. Pomysł z akcjami jest w porządku, nie sprzedawanie ich przez jakiś czas zwiąże ludzi z projektem i zmotywuje do dbania o jakość prac. Chętnie wspomógłbym działania, lecz bardziej jako grafik, ponieważ programowanie nie jest moją mocną stroną.


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline BadRay

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 07, 2011, 11:54:58
Tak jak w korespondencji mail'owej.

Mogę zająć się administrowaniem serwera(unix/linux), a przede wszystkim napisanie strony w pythonie/php/ruby'm i podpięcie do tego płatności. Znam też osoby które na codzień zajmują się pozycjonowaniem i mam jednego grafika :).

EDIT: W niedługim czasie, także chciałbym zająć się produkcją gier.
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2011, 12:36:42 wysłana przez BadRay »

Offline Banhurt

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2011, 12:38:18
.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 04, 2016, 23:42:43 wysłana przez Banhurt »

Offline Liki

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2011, 13:00:03
Nie ma co się rzucać na głęboką wodę, rozbudowane funkcje społecznościowe, klient w tle jak w steam i kto wie co jeszcze. Na to trzeba wagony pieniędzy, a konkurencja jest duża. Skupmy się póki co na naszym lokalnym podwórku, jednocześnie nie zamykając sobie drogi na świat. Pomysł jest fajny, Krzysztof oferuje na początek sporo, dlaczego tego nie wykorzystać?

To nie jest szeroka woda. Przy AppStore działa sporo serwisów społecznościowych takich jak OpenFaint, plus+, PlayHaven, czy wreszcie niedawno powstały oficjalny GameCenter.
Z moich doświadczeń przy AppStore to korzystanie z takich serwisów, to być albo nie być w AppStore.
Dlatego myślę, że napisanie prostego framework'a dla developerów to w sumie obowiązek.

Wzorem OpenFeint, developer na stronie stworzy Leaderboards i Achievementy, a w kodzie gry będzie to po prostu jeden singleton zarządzający statusem gracza. Można dodatkowo wydzielić funkcjonalności do innych klas np. achievementy itd...
Wywołanie tego będzie przykładowo:

if( spełniono_warunki_achievementa) PFAchievements->UnlockAchievement( id_achievementa);

Wzorem GameCenter można dać prostą w użyciu klasę do zakładania gier multiplayer.
Taki framework powinien załatwiać wszystko związane z integracją z FB czy innymi funkcjami.

Ilość pracy nad tymi dodatkami nie będzie wcale większa od stworzenia strony www.
Lekki klient działający w tle, powinien mieć funkcjonalność komunikatora, żeby gracze mogli zapraszać do wspólnej gry znajomych.

Jedno jest pewne, tworzenie portalu powinno być zaplanowane w szerokiej perspektywie, żeby po roku czy po dwóch nie być zmuszonym do gruntownej i kosztownej przebudowy całej technologii.

EDIT: Może warto byłoby pomyśleć o własnym forum dotyczącym tego portalu? Można by przeprowadzić tam rekrutację wśród chętnych, którzy otrzymaliby dostęp do części prywatnej forum.
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2011, 13:01:35 wysłana przez Liki »

Offline BadRay

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 07, 2011, 13:04:18
EDIT: Może warto byłoby pomyśleć o własnym forum dotyczącym tego portalu? Można by przeprowadzić tam rekrutację wśród chętnych, którzy otrzymaliby dostęp do części prywatnej forum.

Dobrze by było mieć oddzielnego board'a. Założenie forum to chwila :).
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2011, 14:05:44 wysłana przez BadRay »

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Marzec 07, 2011, 16:34:00
A ktos bierze pod uwage ze Microsoft moze w przyszlej odslonie Windowsa dodac wlasny "sklep z aplikacjami" ? Czyli mowimy tu o ~1.5-2 latach

Moim zdaniem to bardzo realne, zwazywszy na to ze Apple juz to zrobil dla OS X, a MS zawsze stara sie ich nasladowac ;) Tym bardziej ze gdzieniegdzie w prezentacjach dotyczacych koncepcji dla Win8 pojawialo sie cos ala "Windows Marketplace" ;) Oczywiscie to byly tylko koncepcje, ale moim zdaniem bardzo prawdopodobne. Z drugiej jednak strony, MS moglby sie obawiac lawiny nowych posadzen o monopol ( nieistotne ze na OS X ktory ma w sobie i wlasna przegladarke a teraz nawet "sluszny" sklep z aplikacjami zadne komisje nawet uwagi nie zwroca ;) )

Zintegrowany z systemem sklep mialby ogromna przewage nad czymkolwiek innym. To by byla zla wiadomosc nie tylko dla malych portali, ale tez np. dla Steama...

Oczywiscie nie wykluczaloby to innych drog dystrybucji, ale wydaje mi sie ze szybko deweloperzy uznaliby za jedyne sensowne rozwiazanie wrzucanie aplikacji do "jedynie slusznego" sklepu...
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2011, 16:36:02 wysłana przez vashpan »

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

# Marzec 07, 2011, 17:17:52
Microsoft już jakiś czas temu zapowiedział sklep w ósemce.
Z tymże, jeśli dopuszczenie gry do sprzedaży tam będzie nadal wymagało certyfikacji GfWL, to portale (jak ten omawiany tutaj) nadal miałyby dobre życie :)

Offline psychob

  • Użytkownik
    • PsychoB SoftWare

# Marzec 07, 2011, 21:35:41
@vashpan
Nie martw się Komisja Europejska nie śpi ;)

Offline ArekBal

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2011, 22:09:47
Nie trzeba windows8 wystarczy porządny ServicePack... a nawet nie, wystarczy opcjonalna update-o instalacja z jakimś bonusem.

//i na tym koniec dyskusji o windowsach
ANtY
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2011, 01:40:56 wysłana przez ANtY »

Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2011, 08:09:17
dzieki za wszystkie - emaile i wypowiedzi
na emaile odpowiadam - ale preferuje rozmowe na forum

widze ze pare osob do WEB design , konceptow , pozycjonowania ...pomyslow - jest
i to dobrze

mysle teraz o sprzegnieciu PGDA ( polish game developer association ) i DD portal.
kazdy przystepujacy dev do PGDA mam zagwarantowane latwoejsze dojscie do wsadzenia gry ... bo bedzie znal czego oczekujemy - bedac  z nami w lepszym kontakcie
- ale to do ustalenia

myslae ze poszli bysmy w strone BigFish...zeby powalczyc w Polsce - europie na swiecie - a kobiety 40years.
one na casuale wydaja ogromna kase - o jest to nowa ich zabawa.

GRY
gry PLAYowe - zrobimi bysmy wybory oficjalne - i wybrali co sie nadaje do wydania a co nie.
ze 100 gier - odrzucimy pewnie polowe ..
a z polowy co zostanie bedziemy rotowac cenami itp

zasady:
zaczac z polski
kazda zlotowka zysku , idze w reklame zagranczna ( nie na przejedzenie przez zespol )
osoby wspolpracujace - beda musilay zaciskac pasa
kase niezbedna - bede ladowal ja - z prywatnej firmy ...nie polaczonej z PLAY

AKCJE:
to bedzie temat - o ktorym trzeba bedzie pomyslec
teoretycznie - powinno sie zalozyc spolke zoo lub SA za 5-10tys , i co miesiac placic 2-3tys za funkcjonowanie firmy ( bilanse roczne - sprawozdania itp )  ...ale nie chce wydawac kasy na to

zbierzemy sie wiec online - i ustalismy wspolny mini-regulamin wewnetrzny,
ktory zagwarantuje tym co robia - procenty akcji.
rozmawiam z funduszami Venture Capital - ktore zainteresowane sa wsparciem finansowym. Ale kasa jaka zdobede - zawsze pojdzie na rozwoj zagraniczny ... a nie na wyplaty zespolu.

CEL:
zaciskac pasa - i robic co sie da zeby dotrzec do klienta USA
nie wykluczam robienia gier Exclusive - tylko pod nasz portal . oczywiscie wtedy gra musi byc 1 gatunku - co ustalimy razem

PUNKTOWANIE
ktos wspominal o tworzeniu gier z naszym Framework.
czyli
1.kazdy dev daje nam wersje bez instalatora, sami wsadzamy info o nas - kup pelna wersje u nas.
( tak jak big fish )
2. ktos zrobi na naszym Framework - da mozliwosc dzielenia sie wynikami - zdobywania rabatow za inne gry - i 100 pomyslow

wazne ze pomysly musza byc jasne do zrozumienia

Devy beda korzystac z frameworka - ale dopiero jak bedizemy mieli renome . a na to duzo czasu przyjdzie czekac

jesli opracujemy temat w pare miesiecy - to juz na GAMESCOM mozna wystawic sie ...reklamowac...szukac zespolow


co do WINDOWS 8 .. bedzie sklep  --bedziemy myslec.
Jako DD portal - bedzie nam latwoej wprowadzac content do portali innych - majac lepsza sile przebica niz 1 developer

niedlugo pomysle o stronce i forum ...ale to dobre miejsce zeby zaczac temat

Offline Pitru

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2011, 08:39:31
nigdzie nie mogę nic znaleźć o tym waszym frameworku? jakiegoś linka może zarzucisz czy coś?:P

# Marzec 08, 2011, 11:31:50
Cześć,

Po pierwsze - bardzo fajna inicjatywa. Szczególnie podoba mi się pomysł ułatwienia papierkologii dla twórców gier (księgowość w Polsce to PITA).

Natomiast zastanawiam się nad paroma rzeczami - bardziej z pozycji potencjalnego inwestora (wspomniałeś o newconnect) niż osoby zainteresowanej tworzeniem gier.

Po pierwsze, wspominasz cały czas o wewnętrznym regulaminie, wirtualnych akcjach, etc. Czy na te rzeczy przewidujesz normalne papierowe umowy między stronami, czy będzie się to odbywać "na słowo honoru" (czyli umowy ustne)?

Po drugie - pomysł z new connect jest fajny, chociaż przykładowa kapitalizacja na wysokości 100mln jest imo grubo przesadzona. Przyznaje, że trochę również boje się o to czy faktycznie aktywność którą opisałeś uzasadni kilkunasto-kilkudziesięcio milionową kapitalizację.
O ile dla mnie są to rozmowy "na potem" (tj. przy IPO), to domyślam się że udziałowcy którym od początku obiecuje się (wirtualne?) akcje powinni o tym pomyśleć przy nawiązywaniu współpracy (chociaż sprzedaż akcji po IPO dla udziałowca i tak powinna być zyskowna... byłby to też niezły sygnał dla rynku ;p).

Niemniej jednak z ciekawością będę obserwował rozwój projektu i życzę sukcesów :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 08, 2011, 11:46:28
Cytuj
kazda zlotowka zysku , idze w reklame zagranczna ( nie na przejedzenie przez zespol )
osoby wspolpracujace - beda musilay zaciskac pasa
Tyle że zespół by robić, też musi coś jeść.

Jak rozumiem, schemat miałby byc taki:
1. Developer robi grę na portal w zamian za "akcje".
2. Zyski z gry idą na reklamę portalu.
3. Jak portal się rozrośnie, to akcje developera są spłacane.

Czyli w skrócie, developer zaciska pasa (albo przez pewien czas robi za darmo), żeby dać portalowi nieoprocentowany/niskooprocentowany kredyt. Dobrze rozumiem? Osobiście nie mam nic przeciwko projektom finansowanym w 100% przez developera (czyli bierze na siebie koszty i przekazuje gotowy produkt wydawcy), ale w momencie, gdy gra zaczyna zarabiać, powinien on chyba mimo wszystko "coś" dostawać z zysków.

Offline Liosan

  • Moderator

# Marzec 08, 2011, 11:52:11
Walne zebranie spółki i akcjonariusze decydują, ile przeznaczyć na dywidendy :P

Liosan

# Marzec 08, 2011, 12:06:18
Hmm, jeszcze mi przyszło kilka rzeczy do głowy.

1. Czy udziałowcy/współpracownicy/whateveruwannacallthem będą mieli pełny wgląd w księgowość? Tj. czy będą wiedzieć jaki jest przychód, jakie są koszty, z czego bierze się przychód, na co jest wydawany, jakie są dodatkowe źródła finansowania i jakiej wysokości?
2. Cały czas mnie martwi to "zaciskanie pasa". Mianowicie, daje ono pewien wymóg co do osób wspołpracujących, tj.:
A. muszą to być osoby które same się utrzymają aż do pojawie nia się zysków, czyli albo już są ustawione, albo mają dodatkową prace
B. lub osoby które ktoś utrzyma (mąż/żona/rodzice?)
To trochę zawęża pole manewru i w zasadzie nasuwa pytanie, czy jakość gier będzie mimo wszystko odpowiednio wysoka.
3. Pisałeś o sprzedaży promocyjnej gier po 0,01PLN, etc na początku. Czy nie uważasz, że klienci którzy kupią gry po takiej cenie nie kupią gier po normalnej cenie? Albo np. uznają "skoro gra jest warta 0.01pln, to czemu mam za nią płacić 10pln?". Tj, czy klient przyciągnięty ceną 0,01PLN będzie na pewno klientem docelowym?
4. Pisałeś również o współpracy z osobami młodymi - rozumiem, że wziąłeś pod uwagę, że takie osoby nie zawsze mogą przeznaczyć odpowiednią ilość czasu na projekty?
5. Zrobiłem kilka kalkulacji odnośnie wielkości potencjalnego IPO i ilości akcji przypadających per pracownik... Szczerze to imho będzie trudno, aby któraś ze współpracujących osób dostała akcji na przykładowy 1mln. Tj. nawet jeśli teraz ktoś dostanie 1% akcji (co jest bardzo dużą liczbą), to przy 30 osobach będzie to 30%, a domyślam się że ty chcesz pakiet kontrolny lub większościowy (w końcu wykładasz kasę "rozruchową"). Nie zostawia to dużego pola do manewru jeśli chodzi o zaoferowanie akcji inwestorom przy IPO, więc pewnie będzie trzeba "stworzyć więcej akcji", a więc z 1% zrobi się np 0.01% (oczywiście z prawem pierwokupu, na który sobie raczej nikt nie będzie mógł pozwolić - patrz "zaciskanie pasa"). Etc... tzn dąze do tego ile faktycznie potencjalny udziałowiec mógłby na tym zarobić (ale jak pisałem, to raczej problem do rozważenia przez potencjalnych udziałowców - chciałem tylko zwrócić na niego uwagę).
(przyznaje, że drugiego Microsoftu czy Google się raczej nie spodziewam, szczególnie że nisza na rynku ma już niezłą konkurencje).

Ot takie random thoughts :)