Autor Wątek: Portal dystrybucji gier PLAY  (Przeczytany 21241 razy)

Offline sanyol

  • Użytkownik

# Marzec 10, 2011, 12:33:23
niesamowita akcja - ogromna szansa na sukces :D Co do odwleklych korzysci majatkowych to z mojej strony powiem ze jest to logiczne - kazda osoba ktora chce rozkrecic swoj biznes nie patrzy na to ile zarobi po tygodniu ale ile moze zarobic po np. roku, tak naprawde czasem ludzie musza jeszcze dokladac zeby biznes ruszyl.

Ze swojej strony powiem ze widac ogromna chec ze strony pomyslodawcy aby zrealizowac ten projekt - a sa to zwykle linie tekstu na forum ;p

Oby kazdy w zespole mial tyle zapalu  - to bedzie kluczem do sukcesu :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline kabum

  • Użytkownik

# Marzec 10, 2011, 12:59:22
chcecie sprzedawać gry po groszu? :|

Offline Moriquendi

  • Użytkownik

# Marzec 10, 2011, 17:05:54
chcecie sprzedawać gry po groszu? :|

gash...ktoś rzucił 0,01, a wszyscy to będą teraz obgadywać. To było rzucone, chodziło o jakieś promocje żeby zrobić ruch na stronie. Może to być 1 zł, 5 zł czy ileś tam.
Albo tak jak zaproponowałem (uważam, że najlepsze rozwiązanie, bo zrobi to dużo szumu na forach o grach) - lepiej będzie zrobić "Płać ile chcesz".

I kilka razy up@
Nie można zrobić "Płać ile chcesz.....ale nie mniej niż 1$"
Większość osób i tak nie będzie aż tak skąpa, żeby wysyłać 1 grosz. Najczęściej to będą pewnie kwoty 1-5 zł.
Z pozoru i tak to się nie opłaca. Ale poszperałem w sieci i patrz:

(staty z sprzedaży World of Goo w czasie tej akcji)



Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 10, 2011, 20:12:22
Niesamowite - ze ludzie mogac placic ile chca - placili czasem i po 10 - 20
ciekawe jak by to wygladalo w Polsce?

Nie pamietam zeby powstal jakis portal sprzedazy na takich zasadach , ale moze zrobimy cos jako pierwsi?

Offline Xirdus

  • Redaktor

# Marzec 10, 2011, 20:17:44
Niesamowite - ze ludzie mogac placic ile chca - placili czasem i po 10 - 20
Bo linuksowcy chcą pokazać swoją wyjątkowość. Windowsowcy takich kompleksów nie mają.

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Marzec 10, 2011, 20:18:33
ciekawe jak by to wygladalo w Polsce?
;)

W Polsce jest inna mentalność niż w bogatszych krajach.

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Marzec 10, 2011, 20:38:31
Jeżeli gra będzie dobra, to z przyjemnością nagrodzę ją w postaci dodatkowego "napiwku". A jeżeli będzie to "polski dobry produkt" to tym bardziej, gdyż mamy dość dużą świadomość narodową i chętniej kupujemy polskie wyroby nawet jeżeli jest to trochę wyższa kwota. Nie demonizujmy więc aż tak bardzo polskiej mentalności.

Moim zdaniem dodanie jakiegoś symbolu "polska gra" zachęci rodaków do zainteresowania się tym, gdyż ilekroć słyszą o tym, że dana gierka robiona jest przez polską firmę zawsze wzbuda ona więcej emocji, coś w tym jest.

Offline aaaa

  • Użytkownik

# Marzec 10, 2011, 20:48:41
ciekawe jak by to wygladalo w Polsce?
;)

W Polsce jest inna mentalność niż w bogatszych krajach.
Dokładnie.
Osobiście dofinansowuje grupy tłumaczące z japońskiego/koreańskiego na angielski rocznie wydaje 100$.
Ale jestem ciekaw jak by Polacy zareagowali by na taką ofertę, jak zapłaci ktoś przysłowiowy grosz, a gra się spodoba to następnym razem może zapłacić 1 000 groszy.

Offline Snejk47

  • Użytkownik

# Marzec 10, 2011, 21:04:33
Myślę, że i w Polsce był by osoby, które zapłaciły by więcej za grę, która im się podoba i nie znudzi się szybko (wiem, że zagrają dopiero po kupieniu, ale przecież ktoś może polecić/recenzować).

Może zamiast ceny minimalnej można by zrobić dodatki? Tzn. możesz kupić grę za 0.01zł, ale jak kupisz za co najmniej 5zł to coś tam dostaniesz gratis (coś czego inaczej nie można kupić, np. więcej map/aut/cokolwiek).
Można by wprowadzić też preordery (gdy był by brak promocji "Płać ile chcesz"; odebrać grę gotową, zrobić tańszego preordera i w dniu "premiery" upublicznić w normalnej cenie). Można też samemu pisać zapowiedzi i recenzje, przecież ten portal nie musi być taki jak inne. Wydaję mi się, że takie coś mogło by zwiększyć ilość sprzedaży. Co wy na to?

Offline Vipa

  • Redaktor

# Marzec 10, 2011, 21:55:27
W Polsce niestety samym problemem jest nie cena ale sam fakt wykonania płatności. Jeżeli targetem są ludzie dorośli to problem ten znika bo ci są już przyzwyczajeni do określonych zachowań w necie. W innym przypadku lepszą formą płatności jest sms.
Płatność "ile chcesz" spowoduje małą ilość płatności z Polski ale nie będą to płatności po groszy tylko jak coś to po złociszu.

Gry "za grosz" spowodują wyłącznie uśmiech. I tak dojdzie do zakupów pakietowych - za złotówkę sto gier. Taki klient zagra w dwa - trzy tytuły max. Pytanie na czym będzie zależeć sprzedawcy. Statystyki będą w tym przypadku o kant tyłka rozbić, jedynym kryterium będzie tytuł i jego rozpoznawalność. Wyciąganie wniosków ze sprzedaży i planowanie kolejnych promocji - zero. No chyba, że będą to tylko tego typu promocje, co także spowoduje to, że klienci nie będą chcieli płacić, tylko czekać na promo. Ogólnie łapu - capu i potwierdzi to każda osoba, która cokolwiek w necie sprzedaje.


Z innej beczki, żeby sprzedawać, reklamować, budować społeczność użytkowników i robić buzz najlepszy jest SMM a raczej jego wirusowe podejście do tego tematu. Myśleliście coś o tym? Tylko coś konkretnego a nie raz w tygodniu wpis "Dzisiaj do kupienia..." albo "Jaka u was pogoda?". Może wtyczka sklepu np. na facebook?

Offline Moriquendi

  • Użytkownik

# Marzec 10, 2011, 22:12:20
up@
Wiele promocji nie jest czymś złym o ile są one mądrze prowadzone.
Jak portal będzie prowadzony bez promocji, to nie będzie miał jak przyciągnąć do siebie klientów.

Oczywiście taka promocja gra po 1 grosz jest bezsensu.
1) Dostaniemy od każdej sprzedanej sztuki 1 grosz, mimo, że wiele osób byłaby skłonna zapłacić 1 czy 5 zł.
2) Klient myśli, że rozdajemy zwykły szajs. Dlatego trzeba pisać "Wiemy jak bardzo kochacie naszą nową grę XXX. Jest świetna! Chcemy wam podziękować, dlatego dzisiaj za grę możecie płacić ile chcecie! Zapłać 1 centa, albo 100$. Twoja decyzja! Tutaj możesz kupić nasz ostatni hit: xxx"

Kilka zdań, a ludzie czują, że zaoszczędzili pieniądze i na dodatek kupili coś ekskluzywnego.
Świetna sprawa! Ale gdzie nasz zarobek? Skoro klient faktycznie zaoszczędził to gdzie my zyskaliśmy? A bo kilka osób napiszę na facebooku czy na forum posta, że dzisiaj jest taka świetna promocja. To nam sprowadzi mnóstwo klientów, którzy normalnie nie weszli by na stronę.

Absolutnie nie można promować tylko gier, które źle się sprzedają, bo chcemy trochę poprawić statystyki. Jak gra jest słaba to w czasie promocji też będzie słaba. Klient poczuje się oszukany.
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2011, 22:14:02 wysłana przez Moriquendi »

Offline Vipa

  • Redaktor

# Marzec 10, 2011, 22:40:18
Nowość za centa / grosz odpada w przedbiegach. Na niczym wtedy się nie zarobi bo nie uwierzę, że zarobi się tylko na grach będących w obrocie już parę miechów. Nie ma się co oszukiwać - hitów na początku nie będzie a jeżeli będą i da się je za grosz to sprawa jasna jak to się skończy.

Cytuj
Dlatego trzeba pisać "Wiemy jak bardzo kochacie naszą nową grę XXX. Jest świetna! Chcemy wam podziękować, dlatego dzisiaj za grę możecie płacić ile chcecie! Zapłać 1 centa, albo 100$. Twoja decyzja! Tutaj możesz kupić nasz ostatni hit: xxx"
To, że zacznie się zasypywać ludzi tonami tekstu reklamowego, wzięło się stąd, że tak się dobrze sprzedaje w real contact. W przypadku handlu przez net nie sprawdza się to w ogóle. Jedno - dwa krzykliwe hasła zwracające uwagę i dzięki. Reszta w linku "kliknij by poznać szczegóły". Tony tekstu to regulamin i polityka prywatności, których nikt nie czyta "bo są długie". Ale o czym mowa - ludzie treści aukcji na Allegro nie czytają tylko kupują ze zdjęcia. Mało tego, ludzie kupujący przez net potem starają się negocjować cenę, płacą za miesiąc jak im się przypomni, chcą zupełnie innego towaru niż oferowany argumentując to "a myślałem/am..." i robią łaskę wykonując każdą dodatkową akcję jak rejestracja u wybranego PRZEZ SIEBIE przewoźnika (Paczkomaty) !.
Dlaczego? Właśnie przez bałagan informacyjny.

Do tego: chyba nie uważasz, że tego typu informacja będzie w opisie? Jeżeli tak, to potrzeba armii dronów by zmieniała setki opisów przy zmianie promocji. Takie akcje załatwia się robiąc szybkie promo np. na facebook:

"Kochani, tylko dzisiaj gra ... za złocisza dla pierwszych 100 osób! Czas start!"

I tłumaczenie:
- kochani - od razu budujesz więź z kupującym. Niech wie, że po drugiej stronie jest człowiek! To ON lub ONA stara się dla ciebie, info dostałeś u SIEBIE na TWOIM wallu!
- tylko dzisiaj - oczywiście! Zachęca do sprawdzania co słychać. Ludzie potrafią się logować do serwisów po to by sprawdzić aktualne info z jednego fanpage'a.
- złocisz - złotóweczka, stówka, dziesiątak - toć to znacznie mniej niż - złotówka, sto złotych, dycha.
- 100 osób - z tym ostrożnie. Jeżeli posiadamy znikomy popyt lepiej tego nie pisać. Jeżeli walą do nas oknami to jak najbardziej!
- czas start - tak! Cyferki na zegarku, za przeproszeniem, zapierdalają i się nie cofną. Ludzie potrafią zrezygnować z imprezy bo licytacja na aukcji na Allego kończy się o 21:00.

Offline Snejk47

  • Użytkownik

# Marzec 10, 2011, 23:03:48
W Polsce niestety samym problemem jest nie cena ale sam fakt wykonania płatności. Jeżeli targetem są ludzie dorośli to problem ten znika bo ci są już przyzwyczajeni do określonych zachowań w necie. W innym przypadku lepszą formą płatności jest sms.

Przecież istnieją serwisy oferujące takie usługi. Na przykład taki dotpay.pl, wszystkie banki (więc przelew jest natychmiastowy), można płacić kartą, SMSem i jak gdzieś wyczytałem różnymi walutami (np. z zagranicy).

Offline Vipa

  • Redaktor

# Marzec 10, 2011, 23:25:44
DotPay z zagranicy przekazuje tylko transakcję z PayPal. A na PayPal można kręcić takie wały, że głowa mała. Co i rusz jakieś transakcje ze skradzionych kart czy inne wały. Towar wysłałeś a tu blokada na środki na koncie. Ehhh... Materiał na dobrej długości referat. Co do samego DotPay to są alternatywy jak np. płatności.pl i inne. Tutaj fajny jest fakt, że wydasz kasę i grę możesz uruchomić od ręki.
Bardziej chodzi o sam fakt ruszenia dupska przez kupującego. Z tym co prawda lepiej z roku na rok ale do ideału dalej daleko. Pocieszmy się - 5 lat temu było gorzej :).

Jeszcze odnośnie samych gier - co zrobić by portal nie popadł w casualizację, z reguły są to gry pod DX only, porty, locale itd. Oferując gry w dość specyficzny tor (np. PC only + OGL) będzie skłonność do zwrotów i reklamacji. Raczej nie ma sensu zwracać kasy, może jakaś waluta sklepowa? Jakiś odpowiednik blue coins. Łatwiej wtedy o promo czy preorder bez zjazdu z ceny. Np. kupując grę setka coinów gratis, gdzie setka odpowiada wydanemu np. 1 zł. Fajnie takie promo robi się wśród społeczności - konkurs na temat jednej z gier, co podsyca jej sprzedaż, ruch na forum a nie dajemy nic oprócz wirtualnej kasy.

Offline BadRay

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Marzec 10, 2011, 23:36:24
To jak z organizacją, jakieś priv forum :)?