Autor Wątek: Portal dystrybucji gier PLAY  (Przeczytany 20680 razy)

Offline bemon

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2011, 12:13:04
Koszty prowadzenia spółki zoo nie są tak wysokie biorąc pod uwage wasze przewidywane przyszłe zyski, jeśli to taki słodki biznez nie powinno być problemem wyłożenie pieniędzy na start. Bez spółki lub jakiej kolwiek formy pisemnych umów któraś ze stron zostanie zrobiona na szaro - pewnie ta słabsza czyli "wolontariusze". Pełna księgowość i jasno określone zasady współpracy - bez tego raczej się nie obędzie.

Zapewne koszt zatrudnienia kilku osób na start jest "nie do zaakceptowania" i trzeb kogoś zatrudnić obiecując akcje spółki której nie ma za pomocą "umowy ustnej" której poźniej okaże się że nie było.

Dla mnie nie różni  to się zbytnio od masy postów "zróbcie mi grę, zyskami podzielimy się później jak będą" które tak zwalczacie i wyśmiewacie na tym forum.



Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 08, 2011, 12:29:34
Cytuj
Walne zebranie spółki i akcjonariusze decydują, ile przeznaczyć na dywidendy :P
Czyli marnie, bo na giełdzie najczęściej wygląda to tak:
- dywidendy nie są wypłacane (zarząd trzymający większość z reguły zarządza, że całe dywidendy idą na rozwój firmy),
- jedyne zyski akcjonariuszy biorą się ze spekulacji wahań kursu i kupna/sprzedaży akcji

Czyli równie dobrze można zagrać w pokera.

Cytuj
A. muszą to być osoby które same się utrzymają aż do pojawie nia się zysków, czyli albo już są ustawione, albo mają dodatkową prace
Poprawka: "aż portal urośnie na skalę światową". W założeniach powyżej przecież jasno było napisane, że developerzy nie będą jeść za zyski ze sprzedaży, tylko one idą w reklamę międzynarodową. A reklama (tym bardziej międzynarodowa) to studnia bez dna.

Cytuj
Tj, czy klient przyciągnięty ceną 0,01PLN będzie na pewno klientem docelowym?
Będzie. Jeżeli nie jest zainteresowany grą, nie będzie nawet za 0,01PLN chciało mu się przechodzić przez formatki bankowe, by ten grosz wpłacić i grę ściągnąć.

Cytuj
Pisałeś również o współpracy z osobami młodymi - rozumiem, że wziąłeś pod uwagę, że takie osoby nie zawsze mogą przeznaczyć odpowiednią ilość czasu na projekty?
Osoby młode mimo wszystko mogą więcej czasu przeznaczyć na projekt, niż osoby starsze (zwłaszcza jeżeli mają pracę i/lub rodzinę). W dodatku osoby młode najczęściej nie mają dużych oczekowań finansowych. 300 PLN/miesiąc to dla przeciętnego studenta wielka kasa, podczas gdy starszy developer ma większe potrzeby i żeby utrzymać rodzinę musiał by dołożyć przynajmniej jedno zero do tej kwoty.

Cytuj
Dla mnie nie różni  to się zbytnio od masy postów "zróbcie mi grę, zyskami podzielimy się później jak będą" które tak zwalczacie i wyśmiewacie na tym forum.
My thoughts exactly, tylko nie chciałem tego pisać w poprzednim poście, by nikogo tym nie dotknąć.


Bez urazy, ale niestety, coraz bardziej ta inicjatywa wygląda mi na próbę "wydojenia" amatorskich developerów-studentów, którzy wieczorami robią gry dla samej przyjemności robienia i którzy nie mają jeszcze świadomości, ile tak naprawdę za wykonaną pracę powinno im się uczciwie należeć.


Pytanie podstawowe wygląda tak: zakładając mały zespół (3 osoby), małą produkcję (3 miesiące pracy) i przeciętne zyski (3000 PLN brutto/miesiąc), za gotowy produkt wydawca musi zapłacić ~27000. Dodając do tego zyski, które portal planuje zebrać, czy jest realne, że każda z dodawanych tam gier wygeneruje przychody tego rzędu? Prosiłbym o szczerą odpowiedź.

Offline bemon

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2011, 12:58:53
Nie czepiałbym się gdyby podejście do tematu było by inne: słuchajcie chłopaki, mam know-how i kontakty, zakładam spółkę, niedługo przyklepie umowę z venture capital, chce zatrudnić kilka osób za małą wypłatę aby zbyt dużo nie wtopić gdyby pomysł nie wypalił, w ramach umowy dostajecie pakiet akcji, ale trzeba nieźle harować. Gdyby zamiast tylu postów o niczym sprawa była by tak postawiona - o wiele bardziej wiarygodnie by to wyglądało. Tylko że w takich wypadkach... o takim pomyśle nie mówi się na forum i na żywo dopisuje szczegóły.

Bodajże w kwietniu-maju jest nabór na dotacje unijne 8.1 - kto bardziej odważny powinien już szykować biznes plan pod ten projekt i startować jak rakieta, zapewne lepiej by na tym wyszedł.

@krzysiek k. - nie ma co patrzeć czy uraziło się kogoś czy nie - jeśli chodzi o kase i biznes coś takiego nie istnieje - raczej powinno się teraz wyjaśnić te drobne "nieścisłości" niż iść w zaparte.

Offline Lamer

  • Użytkownik
    • www.inwriter.wordpress.com

# Marzec 08, 2011, 19:20:00
Żądacie szczegółów co jest zrozumiałe, aczkolwiek pamiętajcie że to tylko koncepcja, która dopiero wyłania się z dyskusji. Dajmy sobie czas i poczekajmy co z tego wyniknie. Wszelkie umowy powinny być sporządzane pisemnie, to oczywiste w dzisiejszym świecie, ale jeżeli platforma ma być przejrzysta dla rodzimych devów to będzie działało na jej korzyść.

Kolejną sprawą jest ryzyko, które w przypadku takiego przedsięwzięcia jest spore dla obu stron. Musimy sobie jasno powiedzieć, że nie każdy zarobi, ja nie widzę tego jako organizacji charytatywnej rozdającej kasę za dobre chęci. Można zrobić tak, że dev po publikacji jego gry ma pełny wgląd w sprzedaż, a tym samym w zyski. Jeżeli ludzie nie będą chcieli tej gry, to sam będzie widział, że "towar nie schodzi", a co za tym idzie zyski będą słabe. Z drugiej jednak strony jeżeli gra będzie się sprzedawać, to dev będzie widział statystyki i rosnące zyski. Taki przejrzysty system byłby świetną zachętą, każdy widziałby co się dzieje ile zarabia/traci w czasie rzeczywistym. Do tego jeszcze umowa na piśmie jaki % się należy i sprawa byłaby czysta, jak ktoś miałby problemy to kalkulator w ręce i może sprawdzić co i jak. Jest to dobre rozwiązanie dla nowych teamów o dużym potencjale, dobra gra raczej zarobi na siebie.

Offline Moriquendi

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2011, 19:23:58
Cytuj
"wydojenia" amatorskich developerów-studentów,

Trzeba pamiętać, że Krzysiek też ryzykuję w tej sytuacji. Prawdopodobnie najwięcej, bo wykłada kasę podczas gry developer nic nie wkłada.
Krzysiek może w najgorszym razie stracić. Developer nie zyskać.

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2011, 19:54:29
Cytuj
"wydojenia" amatorskich developerów-studentów,

Trzeba pamiętać, że Krzysiek też ryzykuję w tej sytuacji. Prawdopodobnie najwięcej, bo wykłada kasę podczas gry developer nic nie wkłada.
Krzysiek może w najgorszym razie stracić. Developer nie zyskać.

Ryzyko musi być, pomysłodawca wykłada jakąś kasę w bardzo ostrożny sposób ( a zyskuje na pracy pozostałych) i najwięcej może zyskać. A to już jest dojenie jak to ktoś ładnie napisał. Dev-amator straci czas, czyli też w jakimś stopniu kasę, którą mógłby w tym czasie zarobić. A nawet jeśli się wszystko uda to zyska stosunkowo niewiele lub wyjdzie na zero ( w porównaniu do nakładu pracy bo po prostu może otrzyma za swoją pracę jakieś wynagrodzenie w jakiejś tam bliskiej lub dalszej przyszłości). Ale to już kwestia tego kto się na jakie warunki zgadza.

Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2011, 21:08:50
Wewnetrzy regulamin :
regulamin ustalamy razem . trzeba tak ustalic zeby posiadacz akcji , czul sie dobrze zabepieczony

NewConnect :
Pewnie wieje optymizmem kapitalizacja 100mln. ale czy Valve zakladajas Steam myslal ze bedzie platforma swiatowa przynoszaca milionowe zyski?
moze optymistyczne  - ale dobrze miec wyznaczony punkt i do niego dazyc

aby przyciagnac inwestorow - i trzymac kurs - akcje mialy by blokade okolo1-2 lata od wejscia.

Dywidendy
brak - przez pierwsze lata

Open Books
czyli pelny wglad w dzialania i ksiegowosc
Nie robie tego projektu dla kasy , i postaram sie byc podstawa projektu - gwarantujaca zalozenia

Zaciskanie pasa:
wspominam o tym od paczatku - zeby wyselekcjonowac wlasciwych ludzi
ja nie potrzebuje kasy , jeszcze potrzeba 30 osob ktore podchodzi do tematu jak ja ( a nie mowie ze to bedzie latwe )

Promocje 0,01zl
bez promocji - rynek nie rusza.
to samo pytanie mozna zadac marketowi...czemu robi promocje bulki - zeby potem klient nie kupil w normalnej cenie?

Poszukuje
osob ktore mlodo sie czuja ( nie musza byc mlode ) - oraz czuja wizje .
zarzad portalu - przyznawac bedzie akcje , w zaleznosci od poswieconego czasu - pomyslowosci itp

Pakiet kontrolny
nie planuje . mino ze wsadze jakas kase , to planuje rozdac okolo 30% dla ludzi wspolpracujacych oraz 30% dla portali .
Portal - bloger - itp ...bedacy wlascicielem akcji , ma mus reklamowac go. a pewnie bedzie mial to w sercu nawet - bo bedize czul ze zarabia dla siebie
Rozwodnienia akcji nie przewiduje zbytniego . musisz jedno zauwazyc.
przyklad . za rok - portal wypracowal wartosc 1mln zl , podchodzi inwestor co wsadza 1mln zl.
1% akcji Henka - wart jest 100tys .   po wejsciu inwestora henio ma juz 0,5% ale warte tez 100tys.
jaka jest roznica ?  a taka ze firma ma kase na inwestycje - i wartosc jej moze wzrosnac 2 krotnie - op samej informacji ze jest nowy inwestor ktory wsadzil kase.

Koszty prowadzenia spolki zoo - i mozliwosci przekretu
Jest to forma wstepna . nie ukrywam ze bez spolki zoo nie moze trwac zbyt dlugo.
warunki podane sa jasno - wstepuje tylko ten co czuje projekt
Jako zleceniodawca - nigdy nie zlecalem gier za darmo . i nie wiem czemu "bemon" mnie tu juz osadza

mozna powiedziec - ze mogl bym wziasc ludzi na pencje na 5 lat - i wsadzac w to kase
ale wymyslilem sobie projekt wspoldzialania - akcji - i chce pojsc ta droga

Krzysiek K - wydojenie developerow
niewieim o czym mowisz troche.
DD portal - nie zajmuje sie tworzeniem gier, ani szukaniem developerow.
ma byc lepszym okienkiem na swiat dla poslkich developerow , i doszedlem do tego po tym jak zaczelem swoje gry wpuszczac w portale i przechodzic przez miesieczne procedury

nie wiem o jakich produkcjach za 27tys mowisz- bo portal nie zleca gier
gry zlecam jako PLAY , i jesli bym dawal za slaba kase - to 11 zespolow- nie robilo by dzis gier. ( a jednak robia )

Dotacja 8.1
mozna i dotacje . ale mi raczej chodzilo o duza grupe ludzi z pasja - niz kase na webmastera,,,
projekt ma sens - jesli duza grupa akcjonariuszy - bedzie gonila z pomyslami do przodu. jeden stanie - a drugi biegnie

Forum
"bemon" mowi ze nie mowi sie o takich rzeczach na forum . hm ? przepraszam cie - nastepnym razem zwolam konferencje

UMOWY
to jest koncept . wszystko mozna spisac - notariuszy - radcow - prawnikow itp... ale przed tym trzeba ustalic zasady - ktore beda akceptowalne

POLSKA
Jest pomysl - zaraz pojawia sie 10 pesymistow...na szczesie jest tez wielu optymistow , i jak spojrzec na swiat - to glownie optymisci doszli do kasy  - wizjonerzy

kiedys mialem taka firme konkurencyjna - mowila 10 lat temu - ze sprzedajac tanie gry padniemy za rok....
goscia nie widzialem od 9 lat... odpadl z branzy ... malkontent za duzo mysla - za malo robil

wiekosc uwag powinna brzmiec " zrobmy to tak - bedzie dobrze dla wszystkich"  - " proponuje takie akcje , i umowy "
niestety wiekszosc to   " eeee - pewnie oszuka... "  , "aaa - szuka jelenia "
no comment

DEV - GRY
duzo poswiecacie w postach na gry jakie beda i rozliczenia.
to ustali rynek. Dev dostanie tyle zeby byl zadowolony - a portal zarobil
kusi mnie podejscie do portalu - ze zawsze widac ile autor zarobil na grze , ile sie jej sprzedalo
zawsze mnie to ciekawilo - ile danej aplikacji zeszlo w appstore - czy bigfish


Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2011, 21:22:04
Sorka - za bledy . troche za szybko pisze - i wychodzi to czasem slabo

Jesli ktos chce wpasc i pogadac ( bo jest w okolicy ) - to zapraszam do siebie
Czosnów koło Warszawy - Firmowa 6a
zawsze chetnie pogadam z optymistami . Niestety nie zapraszam pesymistow .

Tu wiecej info gdzie sie znajdujemy
http://www.play-publishing.com/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=40

Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2011, 21:29:53
OFFtopic
W odpowiedzi na emaile odnosnie PLAY.pl - informuje:

NIE udzielam informacji na temat sprzedazy domeny PLAY.pl do operatora sieci  PLAY
na niecie  napisaneo juz tyle spekulacji , ze nie mam nic do dodania
najbardziej natarczywych -  odsylam do rzecznika P4 - PLAY


Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Marzec 08, 2011, 21:34:24
Ten pomysł wydaje się z każdym twym postem bardziej zawiłym.
Czyli ostatecznie developer który wystawiłby grę dostaje te wirtualne akcje tak?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Marzec 08, 2011, 21:53:54
Cytuj
Krzysiek K - wydojenie developerow
niewieim o czym mowisz troche.
DD portal - nie zajmuje sie tworzeniem gier, ani szukaniem developerow.
ma byc lepszym okienkiem na swiat dla poslkich developerow , i doszedlem do tego po tym jak zaczelem swoje gry wpuszczac w portale i przechodzic przez miesieczne procedury

nie wiem o jakich produkcjach za 27tys mowisz- bo portal nie zleca gier
gry zlecam jako PLAY , i jesli bym dawal za slaba kase - to 11 zespolow- nie robilo by dzis gier. ( a jednak robia )
Nie zakładałem, że zleca.

Załóżmy, że developer przychodzi do portalu z gotowym produktem, który jest gotowy opublikować na portalu jako "exclusive". Developer robił wszystko po własnych kosztach, więc teraz chciałby te koszty odzyskać z nawiązką (zyskiem).

Pytanie jest proste: po uruchomieniu sprzedaży, co developer zyska (zakładając, że gra się sprzedaje).
Z dotychczasowych opisów wnioskuję, że dostanie proporcjonalnie do zysków akcje, których:
- nie może sprzedać przez 1-2 lata,
- od których początkowo nie ma dywidend

Czyli zyski ma tylko formalnie, bo pieniądze są zamrożone na 1-2 lata.
Czyli z punktu developera, są to przepracowane przy grze miesiące, za które wypłatę dostanie z co najmniej rocznym opóźnieniem.

Czy dobrze rozumiem?

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Marzec 08, 2011, 22:13:07
Nie wiem czemu używasz myślników zamiast przecinków - ale przez to twoje posty są bardzo nieczytelne (pomijam literówki skoro się spieszyłeś).

@up: dostanie o ile akcja nie padnie
« Ostatnia zmiana: Marzec 08, 2011, 22:14:44 wysłana przez ANtY »

Offline Moriquendi

  • Użytkownik

# Marzec 08, 2011, 23:59:37
Nie każdy developer, który zrobi grę i wstawi ją do tego serwisu dostanie akcje...I guess....
Dla 90% developerów to będzie taki sam serwis jak BigFish czy AppStore. Strona gdzie można sprzedać swoją grę.

Nie wiem za to, ile Krzysiek masz zamiar zaangażować developerów, którym dałbyś akcje, a oni tworzyli by gry bardziej exclusive, dostosowane specjalnie do formy portalu itp.
Ale dalej - ci developerzy pewnie będą musieli angażować się nie tylko w klepanie kodu, ale też w rozwijanie technologii, tworzenie chociażby klientów odpowiedzialnych za komunikacją gracz <-> strona, rzucanie pomysłów odnośnie produkowanych gier, ich promocji itd.


Ja to widzę tak, że większość chciałaby dostać akcje, ale jednocześnie dostawać $$.
Czyli rozwinąć biznes bez wkładu własnych środków.
To nie ten świat panowie. Albo inwestujemy i podejmujemy ryzyko, albo stoimy.
Polska mentalność jest taka, że chciałby każdy nachapać się milionów w 1 rok, a najlepiej jeszcze krócej.
A czemu w USA jest tylko bogatych ludzi? Bo oni mają szacunek do pracy i wiedzą, że tyle ile wypracują, tyle dostaną.
Taki biznes można stawiać 5 lat i nie zyskać ani jednego grosza. Ale za to w 6 roku dostajemy wynagrodzenie za 20 lat. Oczywiście to jest optymistyczny scenariusz. Może być też tak, że po 5 latach dojdziemy do wniosku, że to wszystko było na nic.
Ale nie wiem jak wy, ja chcę mieć ten optymistyczny pogląd na przyszłość :) (Część powie, że to okłamywanie samego siebie - ja wolę myśleć, ze mam odwagę wyjść poza schemat)

« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2011, 00:02:29 wysłana przez Moriquendi »

# Marzec 09, 2011, 00:07:30
@kriswawa

Zanim odniosę się do merytorycznych odpowiedzi, chciałbym porozmawiać o poniższym (być może nie było to adresowane konkretnie do mnie, niemniej jednak nie wskazałeś konkretnego odbiorcy, więc pozwole sobie założyć, że rzeczy rzucone w eter były również skierowane do mnie):

POLSKA
Jest pomysl - zaraz pojawia sie 10 pesymistow...na szczesie jest tez wielu optymistow , i jak spojrzec na swiat - to glownie optymisci doszli do kasy  - wizjonerzy
Cytuj
zawsze chetnie pogadam z optymistami . Niestety nie zapraszam pesymistow
Mianowicie, nie podoba mi się, że przyklejasz etykietkę "pesymista" osobom które mają uwagi do Twojego pomysłu. Z całym szacunkiem, ale to zakrawa o religijno-dogmatyczne podejście, w którym dzielisz ludzi na tych co "wierzą" - "optymistów", oraz tych co "zajadą trudne pytania" - "pesymistów".
Dla dobra Twojego projektu, mam nadzieje, że nie jest to Twoje normalne biznesowe podejście.

kiedys mialem taka firme konkurencyjna - mowila 10 lat temu - ze sprzedajac tanie gry padniemy za rok....
goscia nie widzialem od 9 lat... odpadl z branzy ... malkontent za duzo mysla - za malo robil
Nie jest to żaden argument w dyskusji którą prowadzimy i nie widzę sensu przywoływać historii (których pewnie sporo osób na forum ma na pęczki) innych ludzi i innych firm którzy byli optymistyczni/pesymistyczni i padli/nie padli. Sugeruje nie kontynuować tego wątku.

wiekosc uwag powinna brzmiec " zrobmy to tak - bedzie dobrze dla wszystkich"  - " proponuje takie akcje , i umowy "
niestety wiekszosc to   " eeee - pewnie oszuka... "  , "aaa - szuka jelenia "
Jest to Twój pomysł i Twoja inicjatywa, więc na razie pytam o Twoje poglądy na te sprawy. Gdy rzucisz jakieś konkrety, np. schematem umowy, chętnie dorzuce (w miarę możliwości) swoje uwagi.

Ad meritum:
Cytuj
Wewnetrzy regulamin :
regulamin ustalamy razem . trzeba tak ustalic zeby posiadacz akcji , czul sie dobrze zabepieczony
Yep, trzeba. Propozycje?

Cytuj
NewConnect :
Pewnie wieje optymizmem kapitalizacja 100mln. ale czy Valve zakladajas Steam myslal ze bedzie platforma swiatowa przynoszaca milionowe zyski?
moze optymistyczne  - ale dobrze miec wyznaczony punkt i do niego dazyc
Róznica jest taka, że Steam oferował dość nowatorskie podejście do problemu jak i dobrze zrobioną platformę dla różnego rodzaju gier. Również afair nie było wtedy za dużo podobnych (w sensie pomysłu i jakości) projektów.
Teraz Steam ma ugruntowaną pozycję, więc sprawa jest trudniejsza (tym bardziej jeśli miałaby być zrealizowana po kosztach).
Ad 100mln - więc tak, punkt jest OK wyznaczony jako CEL. Natomiast nie powinien być używany jako przykład przy obliczeniach robionych przez potencjalnych udziałowców imho.

Cytuj
aby przyciagnac inwestorow - i trzymac kurs - akcje mialy by blokade okolo1-2 lata od wejscia.
Tak, to słuszny pomysł, a jednocześnie bardzo ważna wiadomość dla potencjalnych udziałowców.

Cytuj
Dywidendy
brak - przez pierwsze lata
Zrozumiałe.

Cytuj
Open Books
czyli pelny wglad w dzialania i ksiegowosc
Nie robie tego projektu dla kasy , i postaram sie byc podstawa projektu - gwarantujaca zalozenia
Brzmi sensownie.

Cytuj
Zaciskanie pasa:
wspominam o tym od paczatku - zeby wyselekcjonowac wlasciwych ludzi
ja nie potrzebuje kasy , jeszcze potrzeba 30 osob ktore podchodzi do tematu jak ja ( a nie mowie ze to bedzie latwe )
Z jednej strony rozumiem, że starałeś się sprawę uczciwie postawić. Z drugiej strony, pewnie zauważyłeś jakie uwagi zostały podniesione przy tym sformułowaniu.
Zgadzam się tutaj z Krzyskiem K., że takie założenie w projekcie jest realizowalne jeśli się ma zgrany zespół ustawionych finansowo ludzi.
Oczywiście, nie twierdze, że proponowany przez Ciebie model się nie powiedzie, po prostu wrzuciłbym w równanie w tym miejscu mniejszy (niezerowy) współczynnik prawdopodobieństwa.

Cytuj
Promocje 0,01zl
bez promocji - rynek nie rusza.
to samo pytanie mozna zadac marketowi...czemu robi promocje bulki - zeby potem klient nie kupil w normalnej cenie?
Uważam, że zadane przez Ciebie pytanie jest nie do końca prawidłowe. Tzn nie jest to przeniesienie sytuacji 1:1.
Ad sam pomysł z 0,01zł... z jednej strony, jest to platforma netowa, więc samo przekonanie klienta, żeby raz z tego skorzystał i przeszedł cały proces, jest już sukcesem samo w sobie (bardzo zwiększa prawdopodobieństwo imo że klient wróci po inny produkt). Z drugiej strony, zastanawiam się na ile faktycznie ta promocja przyciągnie klientów których chcesz.
Natomiast pomysł nie jest zły. Pytanie brzmi, czy nie ma lepszego (tj. bardziej efektywnego).

Cytuj
Pakiet kontrolny
nie planuje . mino ze wsadze jakas kase , to planuje rozdac okolo 30% dla ludzi wspolpracujacych oraz 30% dla portali .
Portal - bloger - itp ...bedacy wlascicielem akcji , ma mus reklamowac go. a pewnie bedzie mial to w sercu nawet - bo bedize czul ze zarabia dla siebie
Rozwodnienia akcji nie przewiduje zbytniego . musisz jedno zauwazyc.
przyklad . za rok - portal wypracowal wartosc 1mln zl , podchodzi inwestor co wsadza 1mln zl.
1% akcji Henka - wart jest 100tys .   po wejsciu inwestora henio ma juz 0,5% ale warte tez 100tys.
jaka jest roznica ?  a taka ze firma ma kase na inwestycje - i wartosc jej moze wzrosnac 2 krotnie - op samej informacji ze jest nowy inwestor ktory wsadzil kase.
Ad pakiet kontrolny - mhm, ciekawa informacja (chociaż spodziewałem się takiego postawienia sprawy). Ma to pewien sens.
Ad akcje dla reklamujących - ciekawy pomysł, jestem bardzo ciekaw jak wyjdzie.
Ad "portal wypracował wartość 1mln"
Tzn chodzi Ci, że jest wart 1mln wg. czyjejś wyceny potencjalnej wartości (rozwojowej etc), czy np. faktycznie ma 1mln kapitału (oszczędności, IP, etc)?

Cytuj
Koszty prowadzenia spolki zoo - i mozliwosci przekretu
Jest to forma wstepna . nie ukrywam ze bez spolki zoo nie moze trwac zbyt dlugo.
warunki podane sa jasno - wstepuje tylko ten co czuje projekt
Domyślam się, że Ty byłbyś prezesem zarządu? Sądzę, że to by była najkorzystniejsza sytuacja dla udziałowców.
Niestety, nie moge się z Tobą zgodzić co do "warunki są podane jasno" - chociaż pracujemy nad tym.

Cytuj
mozna powiedziec - ze mogl bym wziasc ludzi na pencje na 5 lat - i wsadzac w to kase
ale wymyslilem sobie projekt wspoldzialania - akcji - i chce pojsc ta droga
Cool, z ciekawością będę obserwował projekt. I jak pisałem wyżej, może się spotkamy przy IPO.

Cytuj
Forum
"bemon" mowi ze nie mowi sie o takich rzeczach na forum . hm ? przepraszam cie - nastepnym razem zwolam konferencje
Osobiście podoba mi się możliwość podyskutowania o projekcie na forum. Sądzę, że ma to również pewne walory edukacyjne.

Cytuj
kusi mnie podejscie do portalu - ze zawsze widac ile autor zarobil na grze , ile sie jej sprzedalo
zawsze mnie to ciekawilo - ile danej aplikacji zeszlo w appstore - czy bigfish
Zgadzam się, fajny pomysł. Martwi mnie tutaj kwestia prywatności (chociaż jest imo rozwiązywalna).

Cytuj
DEV - GRY
duzo poswiecacie w postach na gry jakie beda i rozliczenia.
to ustali rynek. Dev dostanie tyle zeby byl zadowolony - a portal zarobil
Czy nie dążymy czasem do przejrzystości zasad?
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2011, 00:59:57 wysłana przez Gynvael Coldwind »

Offline banan

  • Użytkownik

# Marzec 09, 2011, 00:22:31
Kriswawa tak czytam wątek od poczatku i twopje wypowiedzi bardzo przypominają wypowiedzi napaleńsów chcących stworzyć mmorpg. Mają super pomysł lepszy od innych wyszystko poukaładane w głowach ale ich problemem jest to że niewiele dają od siebie generalnie "zróbcie mi gre".

Tak jak napisał Krzysiek K. i inni developer to nie maszyna musi coś jeść a nawet jak bedzie jadł suchy chleb i tworzył te gry na twoj portal to nie pod to żeby mieć nadzieje że kiedys moze cos z tego bedzie miał.

Bądzmy realistami jeśli chcesz sprzedawać nasze gry to musimy dostawać zyski na bierząco. Jesli chcesz pakować kase w reklame super, rób to z własnych pieniędzy. Im więcej osób kupi grę tym więcej zarobi developer i ty.

Generalnie większosć osób z tego portalu to programiści i nie trzeba im mówić co to logiczne myślenie.

Cytuj
nie wiem o jakich produkcjach za 27tys mowisz- bo portal nie zleca gier
gry zlecam jako PLAY , i jesli bym dawal za slaba kase - to 11 zespolow- nie robilo by dzis gier. ( a jednak robia )

Robią za grosze a ty na nich doisz bo zawsze się znajdzie poczatkujacy developer, który chciałby wydac swoją gre i cos z tego miec.

Sam projekt śmierdzi z daleka i nie ma nic wspólnego z profesionalizmem.