Autor Wątek: Portal dystrybucji gier PLAY  (Przeczytany 20611 razy)

Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2011, 20:58:02
Witam

tak sobie patrze - ze w polsce nie ma dobrego portalu dystrybucji gier online...
znaczy - pewnie sa - ale jakos nie widac reklamy - nie widac efektow itp

proponuje - zalozenie portalu dystrybucji online

co daje:
103 gry z PLAY + umowy na inne znajomych firm ze swiata
reklame - co miesiac 200tys gazet z PLAY reklamowac bedzie portal ( www.wkiosku.com )
1-2 nowosci co miesiac gwarantowane.

szukam:
ludzi do wspolpracy , webmasterow, PRowcow, dev-ow.

oferuje:
udzial w zyskach, dla kazdego kto bedzie w projekcie
np. dzielimy portal na 100 akcji.
glowny web - dostaje 10 akcji  itp.

kasy nie ma. ... ale zycie czaem pokazuje - ze lepiej jest miec 1% akcji microsoftu niz 1000usd w kieszeni

napewno bedzie trzeba podlaczyc pod to wiele osob. zrobic PR szeptany
reklame w moich miesiecznikach gwarantuje . 27 miesiecznikow w kioskach - okolo 200tys miesiecznie wali do skioskow - z reklama portalu

kazdy nowy Dev bedzie mile widziany .
portal bedzie wspieral Devow - ktorzy nie chca otwierac firmy ( kasa , niepelnoletnosc itp )
oraz innych devow. 

jesli portal okaze sie sukcesem ... wyprowadze go do oddzielnej firmy - i wprowadzimy na NewConnect.
wtedy kazdy % akcji - bedzie wartosciowy .


prosze o uwagi
chetnych do wspolpracy - zapraszam kris   @   play-publishing.com









Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Vipa

  • Redaktor

# Marzec 05, 2011, 21:10:24
A o jakie gry konkretnie chodzi? Będziesz wspierał młodych devów czy skupisz się na własnej + zaprzyjaźnionej produkcji? Produkcje niezależne - wpuszczane za ewentualny %? Jakby w tym wypadku wypadały kryteria?

Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2011, 22:05:05
moje gry sa dobre na poczatek ... gwarantuja ze otwiera sie portal - i juz 100 gier jest.
reklama w gazetach - to tez koszty ...a tu daje

kazda z plyt PLAY w kiosku - moze miec banner linkujacy do strony.
i inne pomysly

projekt mozna otworzyc na nowa firme, lub zostac w strukturze PLAY sp zoo - i potem wydzielic do nowej firmy

nie chce tu budowac wszystkiego na grach PLAY , bo bym zrobil to sobie sam.
chce zrobic cos - gdzie bedzie wspoldzialalo mase osob , majacych w tym udzial

Dev dostawal by 80% , tak zeby gier zostalo dopisanych masa
serwery pokrywam ja - na poczatku...bo wiadomo ze poczaki zawsze sa ciezkie

zamysl jest prosty :
ludzie lacza sie - buduja strukture . jesli sie uda to wchodzimy na new connect. kto robil przy projekcie - dostaje akcje.  a ile warte sa akcje firm z rynku gier - prosze sprawdzic samemu

akcji nie mozna sprzedac przez 2 lata. - a wszystkie pozyskane pieniadze - z emisji akcji ida na inwestycje.

szczegoly do obgadania - bo wszytkich rozumow nie pozjadalem


Offline kuba

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2011, 22:22:00
Kryteria na gry od devów jakieś są? Na jakiej zasadzie będzie wyglądała współpraca Ty - dev? Każdy dev może liczyć na ,,wydanie" swojej gry?

Offline Moriquendi

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2011, 22:49:22
A o jakie gry konkretnie chodzi?

Zgaduję, że docelowo celem by też było wejścia pomału na rynek zagraniczny jak już faktycznie to będzie działać.
A więc trzeba produkować gry, które są obecnie na topie. Wchodzimy na bigfish'a i mamy gotową listę gier.
Hiddeny, match 3, dinner dash (jaki to gatunek?) itp.
Czyli typowe casuale. Chociaż jak dodamy gry PLAY'a to dojdzie nam nowa kategoria gier, bardziej 'hardcore'

Offline Liki

  • Użytkownik

# Marzec 05, 2011, 23:08:36
Ograniczać się tylko do polskiego rynku nie ma sensu. Wersja angielska i obsługa kart kredytowych i paypal to minimum.
Z myślą o naszym rynku można pomyśleć o płatności SMS premium, gdyż jest to w naszym internecie chyba najpopularniejsza forma opłat. Wadą tego rozwiązania jest to, że prowizja to 50% dla operatora GSM.

Druga kwestia, to odpowiednia promocja. Green Man gaming w momencie startu oferował kilka ciekawych, choć mniej znanych gier po 0.01$.

Po trzecie, funkcje społecznościowe, wzorować się na STEAM, a do tego dodać nienachalną integrację z facebookiem.
Klient natywny działający w tle jak np. capsule od GMG czy Steam, albo przynajmniej bardzo funkcjonalna WWW.

Po czwarte framework w C/C++ umożliwiający integrację z serwisem, zapisywanie save'ów na serwerze, leaderboards, achievementy i funkcje społecznościowe. Coś na wzór GameCenter od Apple, XBox Live od Microsoftu, czy wreszcie Steam Cloud (czy jakoś tak).

W obecnych czasach bez rozbudowanych funkcji społecznościowych można zapomnieć o sukcesie na polu elektronicznej rozrywki. Serwis powinien pozwalać graczom na ocenianie gier, a także polecać im gry według ocen jakie wystawili zakupionym grom.

Co do ilości gier, to myślę, że lepiej dać 25 dopracowanych dobrych tytułów niż 100 byle jakich. Oczywiście do tego sensowny plan rozwoju np. raz w tygodniu wydawać min. 1 nową grę.

Dobrym przykładem jest start Steam na MacOS. Mimo, że pod Windowsem mają setki gier, to w momencie startu na Mac OS X zaoferowali zaledwie kilka, ale dobrych tytułów. Do tego co środę wrzucali coś nowego na MacOS X.

W kwestii wydawania gier, należy przygotować jakieś procedury testowe, tak aby tylko sprawnie działające i dopracowane gry umieszczać w sklepie. Co więcej, procedury te powinny być jak najbardziej jasne dla developerów.

Pozostaje jeszcze kwestia DRM. Moim zdaniem nie ma sensu wprowadzać ochrony przed piraceniem jako takiej, bo denerwuje legalnych odbiorców, a piraci szybko się z nią uporają. Najlepszym wyjściem jest korzystanie z funkcji społecznościowych. Osoba, która kupi oryginał będzie miała dostęp do leaderboards, achievementów, trybu multi itd... Co więcej te funkcje w grach casual na jakie ten portal będzie głównie nastawiony są bardzo istotne.

Aby odnieść sukces na tym polu, trzeba dopracować wiele elementów. Sama technologia nie stanowi większego problemu. Gorzej będzie z samymi developerami, jak również z przyciągnięciem odpowiedniej bazy użytkowników.

Aha, stawka 80% dla developera jest zbyt wysoka i mówię to jako developer. Lepiej zaoferować 70%, a te dodatkowe 10% przeznaczyć na lepsze funkcjonowanie sklepu. W końcu dla developera lepiej jest dostać 70% z 1000 sprzedanych egzemplarzy niż 80% ze 100.

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Marzec 05, 2011, 23:27:38
Po pierwsze ustalcie w czym to będzie lepsze od steama?

Offline Liki

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2011, 00:27:11
Po pierwsze ustalcie w czym to będzie lepsze od steama?

1. Trzeba spełniać spore wymagania, żeby wydać grę na Steam.
2. Steam celuje w graczy bardziej hardcore niż casual. W dodatku jest głównie skupiony na starej UE i USA.
i jeszcze kilka innych drobnych rzeczy.

Nie ma sensu konkurować ze Steamem, raczej trzeba uderzyć w te obszary, gdzie konkurencja jest jeszcze mała.

Offline kuba

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2011, 00:39:46
Cytuj
1. Trzeba spełniać spore wymagania, żeby wydać grę na Steam.
Dzisiaj z ciekawości przeszukałem forum odnośnie steama:

Cytuj
Tak jak napisalem - STEAM - no problem - mozesz byc bez dzialalnosci.
A jak to wygląda w praktyce, podali Ci może jakieś informacje jak przebiega cała procedura ?
Wysylasz demo + DD - oni okreslaja sie czy sa zainteresowani czy nie - jesli tak to wysylaja Ci umowe do podpisanie - odsylasz - jazda

Cytat: Daro (RDG)
Napisali mi ze moge byc osoba fizyczna i wcale nie musze miec zarejestrowanej dzialanosci - oni przygotowuja tak umowe aby wszystko bylo OK.

Druga sprawa to taka ze gra musi sie spodobac a byle czego na steam raczej nie wstawiaja.
Takze zanim bedziemy sie wgryzac w temat jaki to typ umowy - proponuje zrobic DOBR¡ gre.
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2011, 00:41:36 wysłana przez kuba »

Offline kriswawa

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2011, 09:12:57
ja widze to tak :
jesli zbierze sie masa osob do projektu - to kazdy bedzie dostawa wynagrodzenie w akcjach.
akcje bede wirtualne - ale przy sukcesie - nabiora wymiernego ksztaltu ( $$$ )

mase osob - to info u kazdego na facebook, marketing szeptany m sterta pomyslow itp

% dla deva - wszystko do dagadania
na poczatek - wybierali bysmy starsza gre z PLA - i dawali po 0,01zl ..jako promo
co tydzien nowe promo... i nie taki jak ja chce - a takie jak uzgodnimy
przy pracy przez pare lat ( bo nie bedzie to 2 dni ) - mozna dojsc do liczacej platformy sprzedazy.

napewno bede to musial trzymac ja w reku . finansowac na poczatku za swoje - reklamowac - dawac gry...
ale podtsawa bedzie tu wspoldzialanie wielu osob... bardzo wielu.

widzac np zaangazowanie HENKA - grupa ustala ze nalezy mu sie 1% akcji.  heniek dalej robi - daje pomysly itp

jesli okazuje sie ze we spolpracy bedzie 50 osob... to mamy sile jak taran
po wejsciu na NewConnect , rynek wycenia firme na konkretna kase... a gra idzie dalej
po paru latach - okazuje sie ze platforma warta jest 100mln w kapitalizacji

wtedy ten 1% - to juz jest cos... 1mln
jesli myslisz ze to bajka - to dziekujemy
jesli chcesz w to wejsc - to zapraszam

zycie mnie nauczylo - ze czasem uparta wieloletnia praca - daje bonusy finansowe
w tym temacie dla mnie personalnie nie jest kasa na 1 miejscu - a fajne przedsiewziecie - ktore ma szanse

STEAM - ma gry drogo . mozemy znacznie nizej zejsc z cenami
mozna wymyslac inne promocje , inne platformy itp




Offline Moriquendi

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2011, 21:35:49
Ja to widzę tak, że jeżeli ktoś ma coś takiego stworzyć w Polsce i wychodzić na zagraniczny rynek to jest to PLAY, bo ma on możliwości.
Zawsze jest to jakaś promocja w gazetach, mamy dużo gier na starcie. Oczywiście i tak trzeba będzie pompować duże sumy w reklamę - bannery,art sponsorowane, recenzje itd. i to regularnie przez kilka lat nawet.

Play ma te 100 gierek, co prawda bardzo prostych, ale to może okazać się plusem, bo można sprzedać je tanio. To stworzy większy ruch na stronie, bo ludzie zobaczą reklamę "gra za 1 zł".


Myślę, że trzeba by było pisać również do developerów z ekskluzywnymi grami na koncie i zachęcić ich do wstawienia na portal także ich gier.

To nie jest projekt na 5 osób. Tak jak Krzysiek mówi, tu trzeba mnóstwo rąk do pracy.
Przede wszystkim trzeba znaleźć naprawdę dobrego webowca, który napisze stronę, ale nie taką, która będzie przypominać 100 innych.
Kilka zespołów do produkcji gier etc.


Ja osobiście jestem pozytywnie do tego nastawiony. Tutaj na forum dużo osób marudzi i marudzi...są realistami.
"Because the people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do."
Ja jestem na TAK ;P

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Marzec 06, 2011, 21:40:07
Jak zaczniecie to bym miał grę do wydania, nie mam żadnych innych skilli chyba do pracy nad takim projektem więc inaczej pomóc nie mogę.
Mam tylko nadzieję, że za bardzo z tymi cenami nie zejdziecie.

Offline Snejk47

  • Użytkownik

# Marzec 06, 2011, 22:16:36
Ja napisałem maila zgłaszając się jako programista Django, ale wątpię, że zostanę "jednym z wybranych." (chociaż chciałbym dostać jakąś odpowiedź, raczej się nie obrażę) Z drugiej strony, kto mający już wielkie doświadczenie oferował by się dla akcji? ;)

@down, na razie nie skomentuję tego..
« Ostatnia zmiana: Marzec 07, 2011, 00:46:52 wysłana przez Snejk47 »

Offline lmmilewski

  • Użytkownik
    • Łukasz Milewski - devblog

# Marzec 07, 2011, 00:22:50
Z drugiej strony, kto mający już wielkie doświadczenie oferował by się dla akcji? ;)
Np. ktoś kto wierzy w sukces tego co robi?

Offline dario

  • Użytkownik

# Marzec 07, 2011, 10:48:33
Najbardziej brakuje mi tutaj jakiejś specjalizacji co do gatunków gier. Z tego co widzę, ma to być miks wszystkiego, od FPSów z najwyższej półki do casuali poprzez indie. Nie wiem czy jest to trafiony pomysł.

Ograniczać się tylko do polskiego rynku nie ma sensu.

Owszem. Trzeba myśleć globalnie. Na początek będzie dobrze zrobić stronę w przynajmniej dwóch językach. Angielskim i polskim, jako że obszar działania firmy PLAY nie jest globalny (chyba że się mylę) i będziemy mieli reklamy głównie w Polsce. Nie ma też co się zamykać na cały świat stąd wersja angielska. Oczywiście płatności z zagranicy również muszą być na starcie.

Jeżeli chodzi o funkcje społecznościowe, klienta działającego w tle itp. to nie widzę sensu dopóki nie sprzedaje się gier z najwyższej półki które mają odbiorców w milionach. Jeżeli mają to być na początku gry które już posiada Krzysztof, a w dalszej kolejności casuale, indie i czasem trochę bardziej rozbudowane produkcje, wystarczy zwykły system oceniania i komentarzy na stronie oraz jakieś proste połączenie z facebookiem.

Co do ilości gier, to myślę, że lepiej dać 25 dopracowanych dobrych tytułów niż 100 byle jakich. Oczywiście do tego sensowny plan rozwoju np. raz w tygodniu wydawać min. 1 nową grę.

Z tym zgodzę się w 100%. Najlepiej umieścić po 1-3 gry z każdego gatunku, ale w które się dobrze gra. Tak żeby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Umieszczanie ogromnej ilości gier różnej jakości może tylko przeszkodzić. Jakość nie ilość.

Może by też stworzyć kilka tytułów na wyłączność? Ale muszą być to dobre gry. Niech to będą nawet powielone schematy już istniejących, ale żeby były dostępne jako exclusivy i na wysokim poziomie. Oczywiście z tym może być problem, bo nie każdemu będzie się chciało coś stworzyć "za darmo" i to jeszcze na wysokim poziomie z niewiadomą szansą zarobku, skoro może stworzyć grę i wydać ją np. na steam czy bfg. Zaznaczę że mówię tutaj głównie o casualach czy bardziej oryginalnych grach, ale z grafiką w dwóch wymiarach. Dlatego że stworzenie DOBREJ i ŁADNEJ gry 2D jest tańsze i często prostsze, co wcale nie oznacza mniejszych przychodów niż wypasiony FPS.

Nie ma co się rzucać na głęboką wodę, rozbudowane funkcje społecznościowe, klient w tle jak w steam i kto wie co jeszcze. Na to trzeba wagony pieniędzy, a konkurencja jest duża. Skupmy się póki co na naszym lokalnym podwórku, jednocześnie nie zamykając sobie drogi na świat. Pomysł jest fajny, Krzysztof oferuje na początek sporo, dlaczego tego nie wykorzystać?