Autor Wątek: Lights Out - Post Mortem  (Przeczytany 4143 razy)

Offline kuba

  • Użytkownik

# Marzec 01, 2011, 18:32:56
Ja nikomu nie rozkazuję wyciągnąć wnioski z tego tekstu, sam tego nie zrobiłem, a tekstów godnych uwagi jest mnóstwo. Artykuł jest dla chętnych, mam nadzieję że komuś pomoże, tyle. :)

Swoją drogą, jakby ktoś chciał żebym coś napisał, śmiało piszcie na PW.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2011, 18:38:39 wysłana przez kuba »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline intoxicate

  • Moderator
    • Jak zrobic gre FPP

# Marzec 02, 2011, 10:30:33
To co mi się podoba to to, że fajnie przyznaliście się do zaprzestania prac nad grą, tekst na pewno pomoże wielu amatorskim produkcja.

Inne 'większe' projekty raczej boją/bały się coś takiego napisać. Brawa za jaja, widać, że chcecie się uczyć. Zlejcie wszystkie te komentarze w stylu 'A nie mówiłem', tylko brnijcie do przodu, macie już więcej doświadczenia niż Ci od 'a nie mówiłem', ...

Z tego powodu napiszę dużego arta o tym jak zrobić od początku do końca komercyjną grę na platformę iPad/iPhone. Pomoże Wam pozbierać się do kupy.

// bez prywatnych docinków tego typu - Vipa
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2011, 17:30:26 wysłana przez Vipa »

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Marzec 02, 2011, 10:47:47
Cytuj
Z tego powodu napiszę dużego arta o tym jak zrobić od początku do końca komercyjną grę na platformę iPad/iPhone. Pomoże Wam pozbierać się do kupy.
Sam pisałeś, że na iPada/iPhona się w sumie nie opłaca robić gier ;)
Mógłbyś napisać jak zrobić na pc/xboxa/cokolwiek

Offline intoxicate

  • Moderator
    • Jak zrobic gre FPP

# Marzec 02, 2011, 10:51:26
Cytuj
Sam pisałeś, że na iPada/iPhona się w sumie nie opłaca robić gier ;)
ale mam jedna gierke prawie gotowa i na jej przykladzie szybciej bedzie mi opisac

Cytuj
Mógłbyś napisać jak zrobić na pc/xboxa/cokolwiek
przyklad ktory opisze mozna bez problemu zrobic tez na PC/PS3/Xbox360

Offline Vipa

  • Redaktor

# Marzec 02, 2011, 11:09:49
Ło matko. Przeczytałem. Faktycznie rozbita ta robota była niesamowicie.
Ale mam nadzieję, że się nie poddajesz i zrobicie jakąś mniejszą grę (mniejszą, w znaczeniu w mniejszym gronie) gdzie łatwiej nad wszystkim zapanować i co najważniejsze, doprowadzić do końca. Samo ciągłe rozpoczynanie mało uczy a naprawdę sporo roboty jest przy samym końcu.

Mało informacji jest na ten temat w sumie. Andrzej, mógłbyś też opisać jak utrzymać i zakończyć projekt bo informacji na temat jak poprawnie rozpocząć i jakich błędów nie popełniać na początku, jest sporo.

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany

Offline Pomnico

  • Użytkownik
    • Magic-Ars

# Marzec 02, 2011, 12:08:44
Oba artykuły (i Kuby i ANtY) są świetne.

Swoją drogą to chyba każdy musi się przejechać na swoim zbyt dużym projekcie. Ja też, ale na szczęście byłem dopiero na etapie pisania silnika do gry AAA (sarkazm), więc dało się na tym ruszyć i ciągnąć znacznie mniej ambitny (ale za to o niebo bardziej realny) projekt.
Doszedłem do tego dopiero gdy po ponad 2 latach pracy (po godzinach oczywiście) zamiast zbliżać się, jak miałem w planach, do gotowego tech-dema gry, powoli dochodziłem do 50% zamierzonej funkcjonalności silnika, do tego bez koniecznych optymalizacji, czy testów na różnych kartach graficznych ;)

PS. Też nie sądziłem, że zaimplementowanie GUI może wymagać aż tyle czasu ile mi to w sumie zajęło :D
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2011, 12:13:07 wysłana przez Pomnico »

Offline Troll

  • Użytkownik
    • Oficjalna strona gry Gizarma

# Marzec 02, 2011, 13:49:50
Duży plus za to, że miałeś odwagę napisać o tym co ci nie wyszło, to rzadko się zdarza. Z ciekawością przeczytałem twój wpis, w końcu najlepiej uczyć się na cudzych błędach.

Tak z ciekawości z kąd wziąłeś tak dużą ekipę (30 ludzi) do pracy nad niekomercyjnym projektem? Do mojego projektu (prowadzonego od 3 lat) też wprawdzie zgłaszali się chętni do pomocy, ale nie zdarzyło się, żeby później coś zrobili.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2011, 16:47:39 wysłana przez Xirdus »

Offline nembutal

  • Użytkownik

# Marzec 02, 2011, 14:10:52
Andrzej, mógłbyś też opisać jak utrzymać i zakończyć projekt
A zakończył jakiś duży projekt przy którym ludzie nie dostawali pensji?

Zlejcie wszystkie te komentarze w stylu 'A nie mówiłem', tylko brnijcie do przodu, macie już więcej doświadczenia niż Ci od 'a nie mówiłem', więc mogą Wam generalnie possać. (pozdro Świrus)
Wielu ludzi tutaj prowadzi lub zamierza prowadzić niekomercyjne projekty i wszyscy zabiegają o czas ochotników: grafików, muzyków, programistów. Jeżeli taki przykładowy grafik poświęcił parę miesięcy z życia na wyżej wymieniony projekt, mając nadzieję na jakiś udział w zyskach, miejsce w creditsach, etat w nowej firmie, to teraz jest mniej chętny do udziału w projektach innych ludzi. Dlatego się nie dziwie, że niektórzy agresywnie krytykują projekty, które wg nich się zakończą fiaskiem.

Offline intoxicate

  • Moderator
    • Jak zrobic gre FPP

# Marzec 02, 2011, 14:19:43
Cytuj
A zakończył jakiś duży projekt przy którym ludzie nie dostawali pensji?
Co masz na myśli mówiąc duży projekt? Dużego projektu nie da się skończyć bez pensji. 

Nembutal:
- wiem co trzeba robić by trzymać ludzi, którzy nie dostają za pracę kasy (trzymałem prawie 100 osób przy AF)
- wiem jak kończyć projekty ~40 projektow w folio

I napiszę o tym nawet jak komuś nie będzie się podobać. Mój blog to moja piaskownica Nembutal i często mówię, że to co piszę może mijać się z 'prawdą' którą ktoś zna z książek. Mimo tego mam duży ruch + pozytywny feedback amatorów i osób pracujących pro. Jak Cię taki art nie będzie interesował to go po prostu nie przeczytasz.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2011, 14:24:20 wysłana przez intoxicate »

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Marzec 02, 2011, 17:12:26
Zlejcie wszystkie te komentarze w stylu 'A nie mówiłem', tylko brnijcie do przodu, macie już więcej doświadczenia niż Ci od 'a nie mówiłem', więc mogą Wam generalnie possać. (pozdro Świrus)
Widać gówno zrozumiałeś z moich postów w tamtym temacie. Wcale nie mówiłem "A nie mówiłem że padnie?".
Gdybym to chciał powiedzieć skończyło by się na jednym poście a nie całej kłótni.
A ssać to może ktoś inny który to chyba pierwszy wypalił takim tekstem ;)

Cóż nie zauważyłeś czegoś dziwnego z tym projektem (czegoś odwrotnego do wszystkiego)?

Cytuj
Dlatego się nie dziwie, że niektórzy agresywnie krytykują projekty, które wg nich się zakończą fiaskiem.
Ten projekt _nie_ mógł zakończyć się fiaskiem. Dziwnie to brzmi co?
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2011, 17:16:20 wysłana przez świrus »

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Marzec 02, 2011, 17:13:15
I napiszę o tym nawet jak komuś nie będzie się podobać.
lookin' 4 it

Offline kuba

  • Użytkownik

# Marzec 02, 2011, 17:27:06
Ło matko. Przeczytałem. Faktycznie rozbita ta robota była niesamowicie.
Ale mam nadzieję, że się nie poddajesz i zrobicie jakąś mniejszą grę (mniejszą, w znaczeniu w mniejszym gronie) gdzie łatwiej nad wszystkim zapanować i co najważniejsze, doprowadzić do końca. Samo ciągłe rozpoczynanie mało uczy a naprawdę sporo roboty jest przy samym końcu.
Tak, zdaję sobie z tego sprawę, że w końcu trzeba coś ukończyć.
Od jakiegoś czasu pracujemy nad innym projektem, którego szczegóły na razie są owiane tajemnicą. W każdym bądź razie jest to projekt dużo mniejszy, mam nadzieję i włożymy w to wszystkie swoje siły, aby doprowadzić go do końca.

Cytuj
To co mi się podoba to to, że fajnie przyznaliście się do zaprzestania prac nad grą, tekst na pewno pomoże wielu amatorskim produkcja.
Poniekąd dzięki Dabowi tak szybko ujrzał on światło dzienne.

Cytuj
Inne 'większe' projekty raczej boją/bały się coś takiego napisać. Brawa za jaja, widać, że chcecie się uczyć. Zlejcie wszystkie te komentarze w stylu 'A nie mówiłem', tylko brnijcie do przodu, macie już więcej doświadczenia niż Ci od 'a nie mówiłem', ...
Mamy cel i uparcie będziemy do niego dążyć, nawet jeśli wymaga to metody prób i błędów.
Na pewno nie zatrzymujemy się w miejscu, tak jak pisałem wyżej, zajęliśmy się innym projektem, którego szanse na powodzenie oceniam na dużo większe niż poprzednich. Ważne, że dostrzegamy swoje błędy i chcemy je naprawiać. Odnośnie świrusa i spółki - nie zamierzam z tymi Panami już wchodzić w dyskusję.

Cytuj
Z tego powodu napiszę dużego arta o tym jak zrobić od początku do końca komercyjną grę na platformę iPad/iPhone. Pomoże Wam pozbierać się do kupy.
Dzięki, bardzo chętnie przeczytam.

Cytuj
Oba artykuły (i Kuby i ANtY) są świetne.

Swoją drogą to chyba każdy musi się przejechać na swoim zbyt dużym projekcie. Ja też, ale na szczęście byłem dopiero na etapie pisania silnika do gry AAA (sarkazm), więc dało się na tym ruszyć i ciągnąć znacznie mniej ambitny (ale za to o niebo bardziej realny) projekt.
Doszedłem do tego dopiero gdy po ponad 2 latach pracy (po godzinach oczywiście) zamiast zbliżać się, jak miałem w planach, do gotowego tech-dema gry, powoli dochodziłem do 50% zamierzonej funkcjonalności silnika, do tego bez koniecznych optymalizacji, czy testów na różnych kartach graficznych ;)
Hehe, widocznie taka jest kolej rzeczy. :)


Wgl chciałem podziękować osobom dzięki którym by mnie tu nie było.
Zarówno wrogom, jak i tym którzy trzymali za nas kciuki i nas wspierali. Kolejny raz postaram się Was nie zawieść :)
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2011, 17:44:30 wysłana przez kuba »

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Marzec 02, 2011, 20:49:30
Dobra to jak krowie na rowie:
Dasz wreszcie od roku jakiś niepodważalny dowód na istnienie gier które opisywałeś, tego zespołu itd?
Bo od roku czekam i nic.

Offline intoxicate

  • Moderator
    • Jak zrobic gre FPP

# Marzec 02, 2011, 21:02:23
Cytuj
Widać gówno zrozumiałeś z moich postów w tamtym temacie. Wcale nie mówiłem "A nie mówiłem że padnie?".
Gdybym to chciał powiedzieć skończyło by się na jednym poście a nie całej kłótni.
A ssać to może ktoś inny który to chyba pierwszy wypalił takim tekstem ;)
Szczerze? Ty naprawdę musisz się nudzić.

Cytuj
Cóż nie zauważyłeś czegoś dziwnego z tym projektem (czegoś odwrotnego do wszystkiego)?

Cytuj
Dasz wreszcie od roku jakiś niepodważalny dowód na istnienie gier które opisywałeś, tego zespołu itd?
Bo od roku czekam i nic.
jak ja nie lubie takich tekstow "A Ty co zrobiles?", "a czy coś zrobiłeś?", "co takiego zrobiłeś" Stary mnie obchodzi, że chłopaki próbowali. Nawet jak nie zrobili nic namacalnego to i tak duże gratki, że próbowali i zdobyli doświadczenie. Ja wychodze z założenia, że w amatorskich projektach lepiej jest po prostu robić, mieć motywacje, nawet nie znając produkcji gier - robić dalej.

Za parę lat może zobaczysz swoje posty i złapiesz się za głowę.

Cytuj
Bo od roku czekam i nic.
ja od paru lat czekam na starych dobrych kiepskich i nic. Zycie stary, life is brutal.
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2011, 21:04:58 wysłana przez intoxicate »