Autor Wątek: Matematyka stojąca za kościami  (Przeczytany 914 razy)

Offline Demon

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2006, 21:40:54
Witam chciałem napisać eksporter do blendera, który eksportował by także animacje, problem w tym że nie wiem jak dokładnie odbywa się obliczanie pozycji werteksów przy użyciu kości, widzę to tak że każda kość ma swoją macierz translacji i rotacji oraz listę werteksów podpiętych pod tą kość i listę dzieci (innych kości podpiętych pod tą kość). Musi być jedna kość główna od której zaczyna się transformację, a następnie przechodząc przez kolejne kości mnoży się wynikową macierz z poprzedniej kości przez wynikową macierz z tej przy której aktualnie jesteśmy. W blenderze kość ma 2 kulki (na początku i na końcu), wydaje mi się że te kulki pod które nic nie jest podpięte nie robią nic, ale mogę się mylić. Proszę o pomoc i potwierdzenie zgodności tego co napisałem z rzeczywistością, bo wszystko co napisałem to wziąłem z głowy i nie mam pojęcia jak naprawdę działa taki system kości.
« Ostatnia zmiana: Listopad 09, 2006, 21:44:25 wysłana przez Demon »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych