Autor Wątek: PhysX - Import/Eksport Deskryptorów  (Przeczytany 672 razy)

Offline Icy Tower

  • Użytkownik

# Luty 20, 2011, 14:48:52
Witam!
Dowiedziałem się, że za pomocą NxuStream, można w PhysX wyeksportować i zaimportować różne elementy sceny. Jednak o ile można zapisać do pliku NxActor, to nie znalazłem już opcji pozwalającej zapisać NxActorDesc.

Różnica dla mnie jest spora, ponieważ nie zależy mi na zapisaniu konkretnego aktora czy zapisaniu stanu gry, lecz na utworzeniu fizycznego opisu jakiegoś obiektu. Tak jak graficznym opisem obiektu jest jego siatka.

1) Tak więc chciałbym wiedzieć czy istnieje jakaś elegancka metoda zapisywania deskryptorów (NxActorDesc, NxShapeDesc itd.) do pliku i następnie ich wczytywania.

Np. kiedy utworzę raz bryłę złożoną z paru box'ów i sfer. Jak zapisać te dane i później je wczytać.
Wspomnę tylko, że wolałbym nie używać formatu programu Scythe do importowania tych danych.

2)Kolejny problem to zapisywanie i wczytywanie deskrytporów, które używają convex mesh i triangle mesh.
Jako, że convex mesh i triangle mesh mogę zapisać do pliku własnoręcznie, najlepiej było by, gdyby były one niezależne od deskryptorów je wykorzystujących. Inaczej mogłaby się zdarzyć sytuacja gdzie posiadam dwa prawie identyczne deskryptory różniące się tylko masą czy wektorem bezwładności, które niepotrzebnie trzymają kopię tego samego convex mesh'a.

3)NxuStream pozwala na dodanie wczytanego obiektu bezpośrednio do sceny. Jak jednak przejąć ten obiekt bez dodawania do sceny, w celu np wydobycia z niego deskryptora? Znalazłem jakieś funkcje pre-callback, ale nie jestem pewien, czy były by w tym przypadku użyteczne.

Nie mam pojęcia jak te problemy ugryźć :) Będę wdzięczny za pomoc i wszelką dyskusję.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych