Autor Wątek: Minecraft clone  (Przeczytany 11080 razy)

Offline Karol

  • Użytkownik

# Luty 13, 2011, 19:33:10
a propo właściciel minecrafta jest milionerem :)(15Euro(wcześniej 10)*ilość graczy)
Odejmij jakąś (może być większą ^^) połowę na podatki itp.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 13, 2011, 19:34:26
Był milionerem jeszcze przed wydaniem bety. ;)

Offline Jaklub

  • Użytkownik

# Luty 13, 2011, 19:52:54
Bez urazy, ale po co w ogóle coś takiego robić?
a czemu nie?

jeśli cokolwiek z tego wyjdzie, obczaję.

Offline Joker

  • Użytkownik

# Luty 13, 2011, 20:08:49

Działa, fizyka do bani, ( o ile można to nazwać fizyką ), oświetlenie też słabe.
 

Offline Karol

  • Użytkownik

# Luty 13, 2011, 20:11:34
Straszny FoV i proporcje okienka, zbyt szybkie poruszanie się "gracza" (szczególnie w dół/górę), absurdalna możliwość wspinania się na pole obok będące nawet 50 bloków wyżej, na limit wysokościowy jakiś jednak się natknąłem (utyka się wewnątrz klocka), spacja obniża postać, zamiast skakać i co najgorsze brak zapisu mapy.

Natomiast ciekawi mnie Twoja realizacja nieskończonego świata, jak to zrealizowałeś, jeśli można wiedzieć?

Offline skmskm

  • Użytkownik

# Luty 13, 2011, 21:27:17
Naprawiłem Fov,poruszanie i dodałem Save/load
F1 save
F2 load
http://skmskm.republika.pl/mcc.rar
jeśli shadery się nie wczytają gra ruszy bez nich.
Jak jest zbudowany nieskończony świat :P
prosto podzielony na sektory które są w wektorze(vector).
W miarę poruszania się gracza, świat jest generowany przed nim.
każdy sektor mieści pewna ilość bloków, blok po postawieniu kolo drugiego jest automatycznie z nim scalany(oszczędność pamięci/Rendera/kolizji). Gra ciągle skanuje świat w poszukiwaniu możliwości scalania bloków.

Praktycznie świat jest jak octree tyle ze płaskie bo wysokość nie jest brana pod uwagę.

PS. Fajnie by było gdyby jakiś grafik pomógł w stworzeniu GUI(listy bloków jak w minecrafcie tylko większej)
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2011, 21:31:40 wysłana przez skmskm »

Offline yorp

  • Użytkownik
    • ProfessionGG Project

# Luty 18, 2011, 20:29:49
z tego co sie zorientowalem to sprzedal ponad 900k kopii, a wiec nawet te 30% podatki nie sa straszne dla niego

Offline Rokuzo

  • Użytkownik
    • Masz na sprzedaż klucze do cs go?

# Luty 18, 2011, 21:06:28
Bardzo fajne wykonanie :) I przyzwoicie szybko działa na moim prawie 8 letnim kompie (1,8 GHz procek, 768mb ram, radeon 9550/x1050 czy jakoś tak w każdym badz razie syf ;p) Jakieś niebo by się przydało i te klocki wydają mi się trochę za małe .... w porównaniu do orginału i nie przyjemnie się coś z nich robi jak dla mnie. Ale i tak szacun :)

Offline filipesq

  • Użytkownik

# Luty 18, 2011, 21:59:21
- Dodaj jakieś ramki do klocków albo co, bo w ogóle się ich nie da rozróżnić.
- Klocki za małe
- Skok jakiś taki dziwny

Offline Solgar

  • Użytkownik

# Luty 19, 2011, 00:44:46
z tego co sie zorientowalem to sprzedal ponad 900k kopii, a wiec nawet te 30% podatki nie sa straszne dla niego
Ilość sprzedanych kopii Minecraft to nie jest żadna tajemnica. Na stronie minecraft.net jest napisane, że sprzedał 1328547 kopii. Ilość kopii pomnóżmy przez 10 i tyle euro mniej więcej zarobił. Cena od któregoś tam grudnia podskoczyła do 14.95, ale wcześniej przez jakiś czas był za darmo, także można liczyć jako cenę 10 euro.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 19, 2011, 00:49:01
Aż boję się myśleć, ile sprzeda, gdy tę grę faktycznie skończy. :)

Offline skmskm

  • Użytkownik

# Luty 19, 2011, 01:51:25
Planuje zrobić jakieś oświetlenie w stylu słońca wtedy klocki powinny być rozróżnialne.
ramek nie potrafię zrobić tekstura jest rozciągnięta przez większą ilość klocków(co uniemożliwia zrobienie siatki). klockom będzie można zmieniać rozmiar. Poruszanie jest tylko tymczasowe(muszę nad tym popracować ale teraz skupiam się nad multiplayer-em).
Gra ma prymitywny rendering wiec powinna szybko działać na wszystkich kompach, optymalizacja mapy się skaluje automatycznie tzn nie przeciąży wolniejszego proca tylko będzie działać wolniej(brak efektów widocznych tego).

Offline skmskm

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2011, 15:39:45
Wersja z multiplayer-em już działa
link do klienta zapraszam na chat w grze :P
http://skmskm.republika.pl/map.zip
wcisnąć enter by rozmawiać.
Masę rzeczy poprawiłem .... najlepiej zobaczyć :P
by zmienić nazwę użytkownika edytować config.txt hasło nie jest bezpiecznie wysyłane !!!
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2011, 15:42:34 wysłana przez skmskm »

Offline Adam7

  • Użytkownik
    • warsztat.gd

# Marzec 20, 2011, 16:29:36
a jakie jest sterowanie?
kamera dziwnie chodzi i nikogo nie ma na serwerze :P

na netbooku działa szybko ale nie można nic budować i niszczyć.

Offline skmskm

  • Użytkownik

# Marzec 20, 2011, 17:05:19
mam problemy z lagami
cza czekać aż załaduje
//edit:
znalazłem Buga który powodował długie wczytywanie i lagi
nowy Screen budowla jedynego gracza
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2011, 17:56:05 wysłana przez skmskm »