Autor Wątek: SP/MMO Fantasy - na razie bez nazwy  (Przeczytany 6055 razy)

Offline Spierek

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2006, 15:25:05
Witam, jestem tu nowy (od dziś :D) i niewiele znam się na codingu, bo dopiero ściągnąłem Dev-C++, choć "Od zera do gier kodera" tworzono na Visual C++. Jak dotąd pracowałem tylko z grafiką 3D w 3D Studio Max R3 (ktoś ma link do lepszego to proszę pisać :D przyda się).

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Mam pewien pomysł na grę fantasy single/multi player.
Szukam ludzi którzy chcieliby kontynuować i wspomagać następujący projekt. Zaczyna się w dziwnym świecie (Destiny World, coś w tym stylu) w którym możemy wybrać swoją przynależność, tzn. z jakiego światat pochodzimy. Przewiduję na razie 6 światów, 3 dobre, 3 złe. W każdym z nich mamy odmienną rasę, możemy stworzyć całkiem odmienną postać i dążymy po kolei do zostania mistrzem w danej klasie.

Dla światów dobrych:

Świat      Rasa               Klasa startowa              Klasa końcowa               Realia

1.            Ludzie            Wojownik                      Archanioł                         Miasta średniowiecza
2.            Krasnolud       Nowicjusz                      Boski posłaniec               Kopalnie górskie
3.            Elfy                 Łucznik                          Leśny bóg                       Niekończące się lasy

Dla światów złych:

4.            Demony           Posłaniec                      Demoniczny władca         Podziemne piekło
5.            Leśny demon   Zwierzę                        Zwierzę Zagłady              Lasy podziemi
6.            Smoki mroku    Smoczy wojownik         Smok Śmierci                   Powietrzne miasto


Każda z ras ma inne premie i atrybuty, każda też posiada inne zdolności, np. smoki i ludzie na wyższych (pośrednich) klasach potrafią latać coraz wyzej i szybciej, a demony i krasnoludy w miarę doświadczenia potrafią przenosić się do podziemi poniżej. Projekt przewiduje też płci i powolny rozwój wyglądu postaci (wyrastanie anielskich skrzydeł w miarę zmiany w paladyna, potem anioła i wapmirzych w miarę stawania się potężnym smokiem). System atrybutów będzie typowo RPG, z systemem walki (to jeszcze nie ustalone). Później dodam opisy ras i mniej-więcej fabułę.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Deus

  • Gość
# Listopad 08, 2006, 15:34:40
http://forum.warsztat.gd/index.php/topic,1794.0.html
pierwsze co powinienes przeczytac...

Offline mihu

  • Użytkownik
    • mihu

# Listopad 08, 2006, 16:00:56
Nie chcę, na co kilka osób się skarżyło w sąsiednich tematach, zniechęcać i wkurzać. Zapewniać, że nie ukończysz projektu.  Wiadomo, lepiej mierzyć wysoko. Ale nie o to chodzi. Jak piszesz, właśnie zacząłeś programować. Nikt poważny nie dołączy do 'projektu' prowadzonego przez kompletnego amatora. Musisz, po prostu _musisz_ zająć się najpierw błahymi rzeczami, inaczej możesz się bardzo szybko zniechęcić. Zanim zaczniesz zbierać własny team i organizować projekt minie co najmniej kilka lat.
I to jest właśnie piękne, bo czymże, bez wylanych łez, spoconego czoła i zdartych kolan (eee... poniesło mnie ;>) byłoby programowanie? ;)

Pozdrawiam i życzę sukcesów jak i cierpliwości ;)

Offline Moriturius

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2006, 16:06:15
Od siebie dodam jeszcze tylko że jeśli chcesz nauczyć się programować tylko po to aby napisać tą grę [ albo jakąś wogóle ] to rozumiem sens, natomiast może potem zabraknąć zapału ponieważ programowanie gier wymaga [oprócz otwartego i bystrego umysłu do szukania rozwiązań] wykorzystania czasem bardzo złożonych struktur językowych dlatego też z czasem może Ci się znudzić nauka - jeśli ona sama nie będzie celem Twojego postępowania...

Zrozumiem jeśli nikt nie załapie o co mi chodzi :P

No ale życzę powodzenia w nauce i cudów w znajdowaniu teamu ;)

Deus

  • Gość
# Listopad 08, 2006, 18:00:25
.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 21, 2008, 20:58:59 wysłana przez Szalonuki »

Offline W0jciechZ

  • Użytkownik
    • WOJZAB Computers

# Listopad 21, 2006, 12:40:28
I jak większość takich tematów - padł;-) Nie ma screenów, przykładowego kodu, rozwinięcia opisu, architektury itd itp. I pewnie ludzi;-)

Offline Charibo

  • Redaktor

# Listopad 21, 2006, 13:33:26
eee po co Dev-C++? najwiekszy smiec jaki mozna sobie wyobrazic! Sciagnij sobie Visual Studio

Co do topicu to nawet sie nie wypowiadam bo to nie ma sensu

Przeczytaj/Poszukaj/Sprawdz:
http://www.warsztat.gd/articles.php?x=view&id=185 to przeczytaj najpierw i postepuj zgodnie z instrukcja
Wujek Gugiel Najwazniejsze
Dimmension3 jesli pod DirectX piszesz
Neon-Helium a to jesli pod OpenGL
Helion Kup sobie jakies ksiazki najlepiej o programowaniu :)

wiec napisz za jakies 2 - 3 lata jak juz bedziesz cos umial!

Pozdro

« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2006, 14:33:47 wysłana przez Charibo »

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Listopad 22, 2006, 14:04:35
eee po co Dev-C++? najwiekszy smiec jaki mozna sobie wyobrazic! Sciagnij sobie Visual Studio

Ja słyszałem że VC to program dla lamerów, a utalentowani programiści  piszą właśnie w Dev'ie :P

Offline W0jciechZ

  • Użytkownik
    • WOJZAB Computers

# Listopad 22, 2006, 15:49:35
Mówią tak ludzie którzy nie potrafią w pełni skorzystać z visuala;-)

Offline fremen

  • Użytkownik

# Listopad 22, 2006, 15:52:08
w assemblerze...

a gierki w hex-edit...

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Listopad 22, 2006, 16:17:44
Mówią tak ludzie którzy nie potrafią w pełni skorzystać z visuala;-)

I Ci których gotowe klocki ograniczają ;)

Offline Charibo

  • Redaktor

# Listopad 22, 2006, 16:44:06
Cytuj
I Ci których gotowe klocki ograniczają
Chyba mowisz o Game Makerze a nie o Visual Studio ;)
A czy ogranicza cie IntelliSense? albo lepszy kompilator niz w gcc? :)
Jesli tak to milego pisania:)

PS. e tam hexeditor... ja pisze fotorealistyczne gry 3D z najnowszymi efektami i rozwinieta AI w Brainfucku :)

Offline OkO

  • Użytkownik

# Listopad 22, 2006, 16:45:30
O właśnie !!

Którego visuala mam pobrać i czy możecie podać link??
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2006, 16:47:59 wysłana przez OkO »

Offline Charibo

  • Redaktor

# Listopad 22, 2006, 16:56:37
Pobierz sobie Visual Studio 2005 Express Edition, bo jest jedyny darmowy

www.msdn.com i tam poszukaj, powinno byc w menu z lewej

@WojciechZ: Czyli caly windows, przegladarka ktorej aktualnie uzywasz(zapewne) i wszystkie gry w ktore grasz sa pisane przez lamerow... No niezle :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 22, 2006, 16:59:35 wysłana przez Charibo »

Offline PlayeRom

  • Użytkownik
    • PlayeRom

# Listopad 22, 2006, 17:01:15
eee po co Dev-C++? najwiekszy smiec jaki mozna sobie wyobrazic! Sciagnij sobie Visual Studio

Ja słyszałem że VC to program dla lamerów, a utalentowani programiści  piszą właśnie w Dev'ie :P

A ja słyszałem, że słońce obraca się wokół ziemi. Poważnie, naprawdę tak słyszałem. Nie powtarzaj bredni innych. Jak chcesz sie wypowiedziec na temat co jest lepsze to sam najpierw wszytskiego wypróbuj i rozpocznij tekst od: "Moim zdaniem ...". Ja tam nie wiem czego uzywają "utalentowani" programiści, ale z doświadczenie wiem, że zawodowcy z całą pewnością używają VC.

OkO - a w jakim jezyku chesz kodzić? Tak ogólnie to wygooglaj sobie Visual Express Edition.