Autor Wątek: Automated Level Design Compo - 11-20 luty  (Przeczytany 62783 razy)

Offline _OskaR

  • Użytkownik

# Luty 11, 2011, 12:48:30
1. Przydałby się mały opis dot. modeli.
4. Jak jest z optymalizacją? Lepiej tworzyć duży sześcian np. 6x6x6, ale pusty w środku, czy może wypełniony?
5. Elementy "gotowe" - powiedzmy, że robimy planszę z zamkami - jest jakiś limit wielkości etc. rozmiaru komponentów? Można zrobić np. fragment muru, a potem go odpowiednio powielić, ale plansze o różnym wyglądzie można uzyskać nawet, jeśli cały zamek wymodelujemy ręcznie, ale od seeda będzie zależało np. położenie i obrót.
6. Co podlega ocenie? Ogólny wygląd, architektura, "gemaplay" - szukanie przedmiotów, czy wszystko?

  • Jak w trybie lotu swobodnego latać? Jakiś nielot z tej kamery, bo nie chce się oderwać od podłogi.
Q/E
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2011, 12:50:09 wysłana przez _OskaR »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 11, 2011, 13:07:13
Ad. 1. Chyba zostawiłem testowe oświetlenie hardkodowane w silniku. Dzisiaj wieczorem zrobię reupload paczki z poprawką. Tak to jest, jak się koduje o 3 w nocy. :P
Ad. 2. Q/E porusza w górę/w dół. Klawiszologia będzie opisana w paczce wieczorem.
Ad. 3. Opis zrobiłem, ale jak widać do paczki poszła starsze wersja pliku. :P Będzie wieczorem.

Cytuj
3.Btw. zabrakło opisu do polecenia model.
Jest to:
model <nazwa pliku.x> <x> <y> <z> <kierunek> <nachylenie> <przechył> <skala> <promień> <wartość punktów>

Kąty są podawane w stopniach. Promień modelu jest to odległość, z jakiej da się go wziąć. Jeżeli promień wynosi zero, przedmiotu nie da się zabrać.


EDIT:
Cytuj
4. Jak jest z optymalizacją? Lepiej tworzyć duży sześcian np. 6x6x6, ale pusty w środku, czy może wypełniony?
Znacznie lepiej wypełniony. Silnik nie rysuje voxeli, tylko wyznacza ścianki między obszarem pustym, a pełnym. Im mniej tych ścianek, tym lepiej. Dodatkowo większe połacie ścian o tej samej teksturze są zbierane w duże prostokąty.

Cytuj
5. Elementy "gotowe" - powiedzmy, że robimy planszę z zamkami - jest jakiś limit wielkości etc. rozmiaru komponentów? Można zrobić np. fragment muru, a potem go odpowiednio powielić, ale plansze o różnym wyglądzie można uzyskać nawet, jeśli cały zamek wymodelujemy ręcznie, ale od seeda będzie zależało np. położenie i obrót.
Nie ma limitu na gotowe komponenty, ale weź pod uwagę, że oceniający będą oceniać algorytm na podstawie kilku map. Jeżeli wiele elementów będzie się powtarzać, będzie po prostu nudno (tutaj przypomina mi się gra Halo, gdzie pod koniec jedno pomieszczenie było zcopypastowane chyba z kilkanaście razy tylko z różnymi potworami w środku). :P

Cytuj
6. Co podlega ocenie? Ogólny wygląd, architektura, "gemaplay" - szukanie przedmiotów, czy wszystko?
Ocenie podlega wszystko. Generujesz mapę, w którą ktoś będzie grał. Zadbaj o to, by było to dla niego doznanie dające maksimum satysfakcji (w szczególności warto uważać na tendencję do powtarzania się elementów generowanych map).
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2011, 13:13:49 wysłana przez Krzysiek K. »

Offline Karol

  • Użytkownik

# Luty 11, 2011, 13:09:35
Da się dodać jeszcze opcję: chcę-mieć-wszędzie-jasno?

Offline albireo

  • Użytkownik

# Luty 11, 2011, 13:15:19
Dałoby się dodać jeszcze skyboxa, oświetlenie kierunkowe (chociaż to można by chyba na zwykłym świetle emulować) i niewidzialne (ale nieprzenikalne) "voxele"?
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2011, 13:18:15 wysłana przez albireo »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 11, 2011, 13:22:56
Da się dodać jeszcze opcję: chcę-mieć-wszędzie-jasno?
Jest to do zrobienia. Póki co możesz używać pochodni w wersji maksymalnej (klawiszem 'T' przełączasz).

Cytuj
Dałoby się dodać jeszcze skyboxa, oświetlenie kierunkowe (chociaż to można by chyba na zwykłym świetle emulować) i niewidzialne "voxele"?
1. Skybox - do zrobienia jeszcze dzisiaj.
2. Oświetlenie kierunkowe - samo oświetlenie jest trywialne, ale implementacja cieni troche zajmie. Emulować zwykłym światłem się tego zbytnio nie da, bo rozdzielczość shadowmapy będzie fatalna.
3. Rozumiem takie voxele, które blokują gracza, ale ich nie widać? Myślę, że jestem w stanie to dzisiaj też zrobić.

Nad oświetleniem kierunkowym jeszcze pomyślę - może coś się uda na szybko zrobić.

Jeżeli są jeszcze jakieś "requesty", piszcie. :)

Offline albireo

  • Użytkownik

# Luty 11, 2011, 13:26:41
3. Rozumiem takie voxele, które blokują gracza, ale ich nie widać? Myślę, że jestem w stanie to dzisiaj też zrobić.
Dokładnie o to mi chodzi.

Offline .c41x

  • Użytkownik
    • homepage

# Luty 11, 2011, 13:47:22
Przydała by się opcja ustawienia ambient/diff/spec materiału np.:
3. material <nazwa_materiału> <rozmiar_x> <rozmiar_y> <amb> <diff> <spec>

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 11, 2011, 14:21:23
Przydała by się opcja ustawienia ambient/diff/spec materiału np.:
3. material <nazwa_materiału> <rozmiar_x> <rozmiar_y> <amb> <diff> <spec>
Jak by to miało działać? W szczególności, w tej chwili specular nie jest w ogóle obsługiwany (z przyczyn wydajnościowych - to dodatkowy koszt per-światło). W podobny sposób nie ma tutaj oświetlenia ambient.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Luty 11, 2011, 15:26:35
No, silniczek całkiem fajny, temat też (właściwie wszystko do niego pasuje), w przypływie weny postaram się coś wymyślić ;)

Offline .c41x

  • Użytkownik
    • homepage

# Luty 11, 2011, 15:38:24
Chciałem żeby scena była w miarę jasna - aktualnie jeśli mam ustawione 1 światło (o dużym promieniu), jest dość jasno, ale ścianki skierowane "tyłem do światła" są całkowicie czarne. Można je doświetlić wstawiając światło "z drugiej strony"... Innymi słowy: chciałbym żeby cieniowanie nie "schodziło" do 0.f tylko do x :)
Tu widać: http://img228.imageshack.us/img228/6089/clipboard02kma.jpg

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 11, 2011, 15:51:04
Cytuj
No, silniczek całkiem fajny, temat też (właściwie wszystko do niego pasuje)
Dzięki. :) Tematy starałem się układać tak, by nadawały ogólny kierunek, ale nie ograniczały i nie narzucały zbytnio niczego.

Cytuj
Chciałem żeby scena była w miarę jasna - aktualnie jeśli mam ustawione 1 światło (o dużym promieniu), jest dość jasno, ale ścianki skierowane "tyłem do światła" są całkowicie czarne. Można je doświetlić wstawiając światło "z drugiej strony"... Innymi słowy: chciałbym żeby cieniowanie nie "schodziło" do 0.f tylko do x :)
Coś pokombinuję.

Można to rozwiązać dwojako:
a) dodając globalny ambient,
b) dodając drugi kolor przy definicji światła (zamiast "światło*kolor" było by wtedy "lerp(kolor2,kolor1,światło") )

Chociaż i w jednym i w drugim przypadku jakiś ambient occlusion by się przydał... ;)

Offline Karol

  • Użytkownik

# Luty 11, 2011, 16:49:17
Jeżeli w startpos wyłączy się fizykę to ignorowana jest pozycja xyz i startuje się na środku mapy.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 11, 2011, 16:52:22
Jeżeli w startpos wyłączy się fizykę to ignorowana jest pozycja xyz i startuje się na środku mapy.
Myślałem, że to ustawiam, ale musiałem coś przegapić - będzie poprawione.

Offline albireo

  • Użytkownik

# Luty 11, 2011, 17:12:02
Pod wine mi nie działa, znaczy działa, ale tylko ciemność widzę. Na konsolę wywala tylko takie komunikaty:
fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x32f66c,0x00000000), stub!
fixme:d3d:swapchain_init Add OpenGL context recreation support to context_validate_onscreen_formats
fixme:d3d:query_init Unhandled query type 0x4.

Edit: jedyne co widać to punktacja.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2011, 17:29:25 wysłana przez albireo »

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 11, 2011, 18:23:52
Cytuj
- należy stworzyć i nadesłać plik .exe

Koniecznie? Czemu nie taka zasada, jak w tradycyjnym compo, czyli "cokolwiek co łatwo będzie ludzim odpalić", czyli także np. wykonywalny .jar albo plik .bat?

Wydaje mi się, że to dość sensowne, by mieć ochotę zrobić coś takiego w np. pythonie (i ew. dorzucić jakiegoś lekkiego pythona do paczki + .bat do odpalenia samego skryptu dwuklikiem).