Autor Wątek: Automated Level Design Compo - 11-20 luty  (Przeczytany 62780 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 09, 2011, 10:06:49
Jako że wybrany termin się zbliża, czas oficjalnie ogłosić start compota.

Zaczynamy: 11 luty (piątek), godzina 03:10
Kończymy: 21 luty (poniedziałek), godzina 03:10
(czyli w nocy z niedzieli na poniedziałek)

Compo jest nietypowe, bo polega ono na napisaniu algorytmu generowania losowych map voxelowych.

Zasady:
- temat compo jest wybrany losowo i dotyczył będzie charakteru generowanej mapy,
- udostepniony do pobrania będzie silnik voxelowy (program), który wczytuje mapę z pliku i pozwala po niej łazic z perspektywy FPP,
- zadaniem uczestnika compo jest napisanie programu, który jako parametr przyjmuje random seed'a i który generuje plik z wygenerowaną mapą (format tekstory, specyfikacja będzie udostępniona z silnikiem),
- compo będzie trwało nieco ponad tydzień,
- po zakończeniu compo wybierane są 3 liczby losowe (random.org) i generowane po trzy mapy na każdego uczestnika, po czym wszystko umieszczane jest w paczce, żeby każdy uczestnik miał te same dane wejściowe do oceny (w razie potrzeby można jednak wygenerować samemu więcej map z danych algorytmów),
- ponieważ wstępnie zgłosiła się spora liczba osób, oceniamy przydzielając 5, 4, 3, 2 i 1 punktów wybranym algorytmom na podstawie wygenerowanych przez nich map,
- kody źródłowe wymagane nie są, ale gorąco zachęcam do dzielenia się źródłami,

Zasady dodatkowe:
- temat tej edycji compo brzmi: Latające wyspy
- materiały dodatkowe znajdują się pod adresem: http://kk.untergrund.net/downloads/VoxelCompo.zip
- należy stworzyć i nadesłać plik .exe, który przyjmuje dwa argumenty z wiersza poleceń - random seed i nazwę pliku docelowego,
- wygenerowana plansza może zależeć wyłącznie od podanego random seeda,
- wszelkie użyte dodatkowe tekstury i/lub modele należy nadesłać w paczce,
- prace nadsyłamy na adres krzych82 [maupa] poczta [kropa] onet [punkcik] pl,
- prace powyżej 5MB (albo takie, których nie jesteśmy w stanie wysłać) należy zahostować samemu i nadesłać tylko linka


Jako organizator compota sam nie startuję (mogłem się wcześniej pobawić z tą technologią, więc było by to nie fair wobec reszty).


W załączniku dla przypomnienia screen z silnika na zachętę (aka "Twoja gra może tak wyglądać!"). ;)
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2011, 17:40:09 wysłana przez Krzysiek K. »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Luty 09, 2011, 11:02:26
Cytuj
Jako organizator compota sam nie startuję (mogłem się wcześniej pobawić z tą technologią, więc było by to nie fair wobec reszty).

Myślę, że nie tylko ja, ale i wielu innych uczestników ucieszy się bardzo, jeśli Ty też podczas trwania compo napiszesz jakąś pracę na zadany temat. Choćby dla porównania ;-)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 09, 2011, 11:04:36
Myślę, że nie tylko ja, ale i wielu innych uczestników ucieszy się bardzo, jeśli Ty też podczas trwania compo napiszesz jakąś pracę na zadany temat. Choćby dla porównania ;-)
A to myślę, że się akurat zdarzy. :)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Luty 09, 2011, 11:23:19
Chodziło o 11-20 lutego, prawda? ;-P

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Luty 09, 2011, 12:19:23
a kiedy ten silnik będzie udostępniony? I jakieś doci do formatu mapy?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 09, 2011, 12:57:13
a kiedy ten silnik będzie udostępniony? I jakieś doci do formatu mapy?
W momencie startu compo, czyli jutro po północy.

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Luty 09, 2011, 13:02:59
ok, więc czekam niecierpliwie:)

Offline .c41x

  • Użytkownik
    • homepage

# Luty 10, 2011, 10:14:22
A jeśli można wiedzieć - jakie ma wymagania ten silnik? Wygląda chyba na zbyt wymagający dla mojego PC ;)
Mam pytanie (może głupie, ale nie znalazłem odp. na stronie compo, ani nigdzie indziej :P) - jak się 'zapisać' na compo?

Offline MichalBe

  • Użytkownik
    • MichalBe's Github

# Luty 10, 2011, 12:21:29
nie zapisujesz sie, musisz po prostu wysłać prace przed jego końcem.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 10, 2011, 13:32:25
Cytuj
A jeśli można wiedzieć - jakie ma wymagania ten silnik? Wygląda chyba na zbyt wymagający dla mojego PC ;)
Cokolwiek z Shader Model 2.0. I to naprawdę cokolwiek - silnik testuję na laptopie z Radeonem Mobility 9500, który jest chyba najsłabszą kartą AMD jaka w historii wspierała SM 2.0. Oczywiście nadal uczestnicy compo będą mogli zamulić mapę zbyt wielką liczbą świateł, ale to już jest kwestia designowa. ;)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 11, 2011, 01:00:09
Niestety, compo rozpocznie się z lekkim "poślizgiem", ale będzie to jeszcze tej nocy. Powód: tworzenie dobrej dokumentacji formatu pliku i przygotowanie programu przykładowego.

Poślizg zostanie oddany ludzkości w formie przesuniętego o tą samą wartość terminu końcowego (daty i godziny zostaną uaktualnione), co się może przydać przy gorączkowym dokańczaniu.

Offline Karol

  • Użytkownik

# Luty 11, 2011, 01:08:34
Ile czasu będzie ten poślizg? Bo nie wiem czy czekać (a czekam niecierpliwie!) czy iść spać :P.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 11, 2011, 01:10:17
Ile czasu będzie ten poślizg? Bo nie wiem czy czekać (a czekam niecierpliwie!) czy iść spać :P.
Jeżeli rytm dobowy masz bardziej ludzki, niż programistyczny, to zalecam drugą opcję. :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Luty 11, 2011, 04:10:16
OK, w takim razie z lekkim poślizgiem ogłaszam rozpoczęcie compo.

Temat brzmi: Latające wyspy
(czyli miasta w powietrzu, latające zamki i co komu do głowy przyjdzie)

Piszemy do 21 lutego, do godziny 3:10.


Jak już wiemy, compo polega na napisaniu programu generującego coś ciekawego.
Dokumentacja formatu, silnik i przykładowy program generujący zamieściłem tutaj:
http://kk.untergrund.net/downloads/VoxelCompo.zip

Ponieważ lista przygotowanych tekstur jest dość uboga, pozostawiłem możliwość używania własnych tekstur. Zadziała dowolna tekstura z normalmapą. Proszę tylko w nazwie materiału umieścić swojego nicka w celu uniknięcia kolizji przy budowaniu finalnej paczki.

Zasady dodatkowe:
- temat tej edycji compo brzmi: Latające wyspy
- materiały dodatkowe znajdują się pod adresem: http://kk.untergrund.net/downloads/VoxelCompo.zip
- należy stworzyć i nadesłać plik .exe, który przyjmuje dwa argumenty z wiersza poleceń - random seed i nazwę pliku docelowego,
- wygenerowana plansza może zależeć wyłącznie od podanego random seeda,
- wszelkie użyte dodatkowe tekstury i/lub modele należy nadesłać w paczce,
- prace nadsyłamy na adres krzych82 [maupa] poszta [kropa] onet [punkcik] pl,
- prace powyżej 5MB (albo takie, których nie jesteśmy w stanie wysłać) należy zahostować samemu i nadesłać tylko linka

Stosownie uaktualniłem też pierwszego posta w tym wątku.


Dla porządku zamieszczam listę tematów, z których odbywało się losowanie.
1. Opuszczone miasto.
2. Zamek
3. Świątynia
4. Krypta
5. Lochy
6. Wieża
7. Ruiny
8. Latające wyspy
9. Przepaść
10. Wspinaczka

Offline Karol

  • Użytkownik

# Luty 11, 2011, 12:36:17
  • Zrobiłem mapę bez świateł, a i tak mam placki światła w różnych miejscach.
  • Jak w trybie lotu swobodnego latać? Jakiś nielot z tej kamery, bo nie chce się oderwać od podłogi.
  • Btw. zabrakło opisu do polecenia model. Domyślam się, że jest to: model <nazwa pliku.x> <x> <y> <z> <rotacja x> <rotacja y> <rotacja z> <skala> <wartość punktów> ?