Autor Wątek: Tankz! Will come this spring  (Przeczytany 17556 razy)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Marzec 13, 2011, 13:55:35
Kolejna aktualizacja. Tym razem już 5 plików do pobrania :). Ze zmian to dodana kolejna - górska lokacja, animowane cienie i sporo poprawionych błędów zgłoszonych od wczoraj.
Dzięki za pomoc.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Vipa

  • Redaktor

# Marzec 20, 2011, 21:00:47
Najnowsze wersja:
Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5

Zmian sporo, po pierwsze prędkość działania. Jest dużo szybciej. Po drugie wrogie czołgi nie stoją już jak kołki i szukają dobrej pozycji bądź uciekają ze zbyt nisko położonych terenów. Po trzecie balans gry. Po czwarte zmiany graficzne - doszło parę bajerów. Po piąte poprawione błędy. Jeszcze raz dzięki za zgłoszenia.

Miłej zabawy!

Offline Vipa

  • Redaktor

# Kwiecień 02, 2011, 19:48:52
Trochę nowości graficznych:


Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Kwiecień 03, 2011, 00:29:06
Grubo, brakuje tylko blooma, blura i godrays

Offline Vipa

  • Redaktor

# Kwiecień 03, 2011, 10:21:02
Bloom jest ale lekki, blurowane są niektóre elementy, widać to na drugim screenie. Raysy gdy patrzymy na słońce też się pojawiają.
Ta sceneria to test - porobiłem trochę fotek kiepskim aparatem na defaultowych ustawieniach i podpatrzyłem kolorystykę. Jak się okazało jest zupełnie inczej niż w grach. Nawet Crysis ma grafikę zbyt kolorową i zbyt kontrastową.
Jedyne z czym się spotkałem, co zrobiło na mnie piorunujące wrażenie, to gra Arma 2.
http://www.youtube.com/watch?v=_T4LB1Hnmfg&feature=related
Tam kolorystyka jest dobrana bardzo profesjonalnie nie mówiąc już o oświetleniu. Wielkie brawa dla twórców.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 03, 2011, 12:15:38 wysłana przez Vipa »

Offline voytech

  • Użytkownik

# Kwiecień 03, 2011, 13:20:42
Ta sceneria to test - porobiłem trochę fotek kiepskim aparatem na defaultowych ustawieniach i podpatrzyłem kolorystykę. Jak się okazało jest zupełnie inczej niż w grach. Nawet Crysis ma grafikę zbyt kolorową i zbyt kontrastową.

to chyba bardziej decyzja jakiegoś dyrektora artystycznego podobnie jak w filmowych produkcjach. Kolorystyką uzyskuje się odpowiedni nastrój i jednym takie kontrastowe obrazki się podobają a innym już nie. Różnica między zamierzeniami twórców a tym co gracz ogląda jest pewnie duża ze względu na brak kontroli urządzeń odtwarzających. W każdym kinie dany film będzie wyglądał tak samo, natomiast u każdego gracza kontrast, gamma, jasność monitora i oświetlenie w pokoju są różne i będzie to na pewno wpływało na końcowy efekt.

Vipa, dobrze by było jakbyś stworzył tutorial twojego workflow odnośnie tworzenia tekstur, skyboxów bo wygląda to u Ciebie profesjonalnie. Wszystko się trzyma kupy i jest przyjemne dla oka. Pewnie napiszesz, że nie ma tu żadnej filozofii tylko jakaś regulacja kontrastu/nasycenia/?? w PS/Gimp, ale na pewno każdy chciałby to zobaczyć krok po kroku na jakimś konkretnym przykładzie. Było by to z pewnością pouczające :)

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Kwiecień 03, 2011, 17:36:55
Co do gry, to ikona która oznacza sterowanie przez komputer jak dla mnie jest zamieniona z kontrolą gracza. Gdy wybrałem klawiaturę to był gracz komputera, a komputer to było moje sterowanie :/

Offline Vipa

  • Redaktor

# Kwiecień 04, 2011, 08:39:17
Spoko, większość graczy leci na defaultowych ustawieniach monitora ale i tak jeżeli nie pojadą za bardzo z korekcją poszczególnych składowych koloru z osobna to powinno być OK.
Chodzi bardziej o to, że mamy trzy rodzaje obrazu - ten realny, ten sztucznie pompowany przez efekty (m. in. pierwsze screeny z Tankz) oraz ten, którego oczekujemy. Ten ostatni nie jest realny w 100% - nasycenie kolorów jest zmniejszone, czerń rozjaśniona itd. czyli to co oglądamy w realu pomnożone przez kiepską jakość sprzętu foto. Przynajmniej taka jest moja teoria - zobaczymy jak skończę.

Odnośnie opisu etapów tworzenia grafiki, to wolałbym poczekać aż sam będę zadowolony z rezultatów. Na chwilę obecną to siedzenie nad obrazem i dobieranie parametrów + korekcja tekstur. Później będę mógł to poskracać do pewnych ogólnych zasad.

Co do gry, to ikona która oznacza sterowanie przez komputer jak dla mnie jest zamieniona z kontrolą gracza. Gdy wybrałem klawiaturę to był gracz komputera, a komputer to było moje sterowanie :/
Dzięki za info, spojrzę tam.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Kwiecień 08, 2011, 09:19:49
Przebudowany system cząsteczek w akcji:

   

Sporo też optymalizacji od samego rysowania po wszelkie wyliczenia. Max details nie powinien spaść już poniżej 15 FPS. Ewentualnie można wyłączyć HDR w menu bo to może akurat spowolnić trochę.

Download:     Part 1    Part 2    Part 3    Part 4    Part 5

Rozdzielczość i tryb fullscreen można ustawić w pliku game.ini .

Dajcie proszę znać jak to u was śmiga (lub nie śmiga) w max i low details. Z góry wielkie dzięki.

Offline Karol

  • Użytkownik

# Kwiecień 08, 2011, 11:05:02
Dajcie proszę znać jak to u was śmiga (lub nie śmiga) w max i low details. Z góry wielkie dzięki.
High: 4-6 fps
Low: 6-10 fps

Wizualnie nie zauważyłem większych różnic między Low, a High, albo ślepy jestem :U albo to słońce mi w ekran za bardzo grzeje. Sprzęt dość słaby jak na obecne czasy: C2D 2.0Ghz, 2GB Ram, GF8600GT M 256MB.

Offline FoToN

  • Użytkownik

# Kwiecień 08, 2011, 15:40:24
U mnie przy wczytywaniu gra odmawia posłuszeństwa (wyłącza się)

stderr:
Fatal signal: Segmentation Fault (SDL Parachute Deployed)
stdout:
window OK
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
Vertex shader was successfully compiled to run on hardware.

Fragment shader was successfully compiled to run on hardware.
settings OK
settings OK
loading...
wczytywanie dzwiekow:

Sprzęt to C2D 2.1Ghz, 3GB RAM, ATI MHD 4650 1GB, system W7.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Kwiecień 08, 2011, 15:48:31
Dzięki Karol, czyli trzeba polecieć ze szczegółowością modeli. A tak z ciekawości - z HDR czy bez?

FoToN: spróbuj po restarcie, będzie w porządku.

Offline xgine

  • Użytkownik

# Kwiecień 08, 2011, 17:21:22
Dajcie proszę znać jak to u was śmiga (lub nie śmiga) w max i low details. Z góry wielkie dzięki.


High: 40-80fps Mid: 70-110fps Low: 80-110fps


Jednak są problemy z wyświetlaniem (bugi jakieś) - ma klopoty z wyswietlaniem trawy (jednokolorowe billboardy bez alpha), do tego wyglada tak jakby mieszaly sie textury, mial problem z wczytaniem textur itp. Nie wiem czy to jakies wyjatkowe bledy podczas sciagania paczki, czy w grze. W stdout.txt wszystko ok.
Screenshoty: http://www.sendspace.com/file/3z8588


Sprzęt: AMD Phenom II X4 955 3.20GHz, 4.00 GB RAM, ATI Radeon HD 5700 1GB, Win7 64-bit
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 08, 2011, 17:23:44 wysłana przez xgine »

Offline Vipa

  • Redaktor

# Kwiecień 08, 2011, 17:34:51
Jednej (lub więcej) tekstury nie wczytało. Pytanie co może być przyczyną. Spojrzę na to dokładnie, shader bankowo nie bo skybox idzie bez niego a też jest bug.

Offline Karol

  • Użytkownik

# Kwiecień 08, 2011, 17:37:41
Dzięki Karol, czyli trzeba polecieć ze szczegółowością modeli. A tak z ciekawości - z HDR czy bez?
Bez HDR.