Autor Wątek: Tankz! Will come this spring  (Przeczytany 17400 razy)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Luty 12, 2011, 23:06:16
Nad kamerą cały czas siedzę. Mam pomysł by ta, obracała się gdy gracz wykona obrót większy niż np. 10 stopni. Tak naprawdę tego typu gry do 3D mało się nadają, ale wziąłem sobie to za punkt honoru.
Z reguły w odmianach 3D kamerą steruje się odrębnie - co mi zawsze przeszkadzało. U nie też nie ma ideału - przeszkadzają drzewa i niekiedy nawet znacznik gracza (aarghh!).

Opisy broni jako element HUD - za moment zrobię. Nie wpadłem na to (blame!).

Czas lotu pocisku jest uzależniony od siły wystrzału. Jeżeli prędkość wynosi 1 i komputer przyceluje niezbyt dokładnie to fakt - można poczekać z 10 sekund. Jest to spowodowane celowaniem (bullet track line) i zgodnością z tą linią. Cholera wie jak to rozwiązać. Pomyślę jeszcze nad tym.

Plansze... Qrde nie mam pomysłów. Tutaj pustka była już na etapie projektu gry. Są co prawda pomysły na podłoże wyspy (lód, lawa itp.) jednakże nie zmieni to wiele. Mam pustkę w głowie w tym temacie.

Serdeczne dzięki :).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Luty 12, 2011, 23:11:45

Plansze... Qrde nie mam pomysłów. Tutaj pustka była już na etapie projektu gry. Są co prawda pomysły na podłoże wyspy (lód, lawa itp.) jednakże nie zmieni to wiele. Mam pustkę w głowie w tym temacie.

Serdeczne dzięki :).
Oberwany kawałek góry zjeżdżający po potoku lawy ^^ 10 min na zakończenie partii, wstrząsy, ogniste gejzery itp ;p

Offline spax

  • Użytkownik

# Luty 12, 2011, 23:24:16
Moje małe sugestie co do usability :P. Możesz totalnie zignorować jeśli jest to tylko Technical Preview.   

W menu nigdy nie powinno się 'zamykać kursora' lepiej użyć systemowego o czym zresztą wspomniał już Liosan.

http://screenup.pl/?l=3QK1M92 <- Troszkę niewygodnie ustawia się typy przeciwników (AI/Gracz).

http://screenup.pl/?l=99YOBCH <- Bardzo często dochodziło do sytuacji gdy drzewo zasłaniało mi widok na świat. Warto by się zastanowić czy by nie dodać przezroczystości dla obiektów które stoją bezpośrednio przy kamerze.

Koniec tury jest słabo sygnalizowany. Pod koniec tury kamera od razu ucieka do następnego gracza. To bardzo dezorientuje. Polecam jakiś wyraźny sygnał dźwiękowy - pauze - i dopiero potem zbliżenie na następnego gracza.

Aha i kolizja z kamieniami potrafi być frustrująca :)

Ogólnie gra zapowiada się świetnie! Mam nadzieje, że nie zabierzesz mi wszystkich graczy :D

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Luty 13, 2011, 00:13:31
Tak sie napalilem a tu dramat:

Gra sie odpala dochodzi do splash screena z TANKZ i wylacza sie :(

stderr:
Fatal signal: Segmentation Fault (SDL Parachute Deployed)

stdout:
window OK

settings OK
loading...wczytywanie tekstur:
wczytywanie modeli:
wczytywanie dzwiekow:


Komputer:

MacBook
Apple Unibody White 13,3"
Intel  8600 2x 2,4GHZ
2GB RAM
GeForce 320M 256 VRAM wspołdzielona.

A zeby nie bylo ;) Win7 Ulitmate 32Bit. Mozliwie najnowsze serowniki wg Windows Update.
« Ostatnia zmiana: Luty 13, 2011, 00:17:17 wysłana przez .:NOXY:. »

Offline Vipa

  • Redaktor

# Luty 13, 2011, 00:20:01
Usability poprawiam, masz rację spax.

Noxy: pomaga restart. Nie mam sprawdzania pamięci przed startem gry, zero alokacji.

Offline .:NOXY:.

  • Użytkownik
    • Profil

# Luty 13, 2011, 00:38:30
Danke. Smiga i to calkiem przyjemnie nawet na maxie ;) jak zwykle kawal dobrej roboty.

Offline ANtY

  • With fury and fire
  • Użytkownik
    • ANtY

  • Zbanowany
# Luty 13, 2011, 16:05:23
Skoro jest już download to projekt trafia do działu "Projekty zaawansowane" :)

Offline Vipa

  • Redaktor

# Luty 19, 2011, 18:45:49
     

Tanki w nowej odsłonie. Tu już słabsze maszynki są bez szans. Na moim najmocniejszym kompie z GF9400GT - 20 fps. I to ledwo :).
Postaram się to poskładać do kupy i podrzucić jeszcze dzisiaj download. Ciekaw jestem jak to ruszy u was.

Offline Vipa

  • Redaktor

# Luty 20, 2011, 18:39:45
Najnowsze wersja:
Part 1
Part 2
Part 3

Serdecznie zapraszam do testów, szczególnie gdy ma ktoś jakąś mega grafikę :).


Offline Liosan

  • Redaktor

# Luty 20, 2011, 20:33:59
U mnie na Low gra się komfortowo ;) Na High niestety przycina. Grafa GT 330M.

Niestety, dalej nie można zrobić alt-tab, więc nie potestowałem za długo. Sterowanie siłą uderzenia za pomocą rolki też "trochę" przeszkadza, gdy gra się na lapku :)

Liosan

Offline Vipa

  • Redaktor

# Luty 20, 2011, 20:37:18
Przycina, qrde wiedziałem. A pamiętasz ile FPS (home) ?

Offline Liosan

  • Redaktor

# Luty 20, 2011, 20:59:40
A gdzie to widać?

Liosan

Offline Vipa

  • Redaktor

# Luty 20, 2011, 21:02:28
Po wciśnięciu home otwiera się ramka na środku z prawej. Jest podpisane "fps: xx"

Offline Liosan

  • Redaktor

# Luty 20, 2011, 21:09:40
Aha, "home" to chodziło o przycisk... :)
High: 12 fps
Medium: 16 fps
Low: 30 fps

W grze i w menu jest podobnie.

Liosan

Offline Vipa

  • Redaktor

# Luty 20, 2011, 21:16:24
Hmmm, gorzej niż na moim GF9400GT. Coś znowu skopałem.
Spoko, czas okrajać. Ciekawy motyw widziałem w demku Crysis - to co jest blisko po bokach też jest rysowane z LOD i dopiero z czasem przechodzi w max detail (ale już pewnie pozycja jest wyliczona dokładnie i rysuje się dokładnie to co widać).
Szkoda, że nie mogę obadać tam widoku z góry na większą połać terenu :(.

// mógłby ktoś podzielić się doświadczeniem w wyświetlaniu terenów tego typu?
« Ostatnia zmiana: Luty 20, 2011, 21:18:43 wysłana przez Vipa »