Autor Wątek: Collision response - Sfera - Sfera  (Przeczytany 3262 razy)

.

  • Gość
# Listopad 13, 2007, 16:40:03
no a gdyby jeszcze bylo ich wiecej :/  ?
To prawdopodobnie byłby chaos. Ale ponoć odgrzewanie starych tematów == śmiecenie.

A co do twojego problemu, to chodzi Ci o to, że albo się niedotykają, albo nachodzą na siebie? To w takim razie gdzieś gubisz dokładność, albo po prostu źle dobierasz współrzędne.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

.

  • Gość
# Listopad 13, 2007, 18:30:09
A ja mam dodakowe pytanie :  zrobilem sobie jakis tam prymitywny bilard z 2 kulkami zamkniete w kwadracie,  i   pozwolilem sie im odbijac ,  ale co zrobic  jak poruszaja sie za szybko ? np
1 klatka   kulki prawie sie dotykaja 
2 klatka   kulki nachodza na siebie :(     no a gdyby jeszcze bylo ich wiecej :/  ?
1.) Jeśli to robisz na ćwiczenia z ‘Symulacji’ to idź do prowadzącego, On Ci wszystko wyjaśni (to jest najłatwiejsze zadanie, dlatego jest NA PEWNO ZAJęTE ;) ).
2.) W przeciwnym wypadku czytaj to:

Masz zadanie, które sprowadzić możemy do zdania:
Napisać bilard (w pojęciu matematycznym) dla n-kul.
W przypadku problemów o które pytasz z przetwarzaniem dyskretno-czasowym stosuje się rozwiązanie takie, że poruszającą kulę traktuje się jak walec, który swój początek ma w pozycji (p0 – r*vec) a koniec w pozycji (p1 + r*vec), gdzie p[0,1] pozycje kuli w trakcie sprawdzania, vec jest znormalizowanym wektorem kierunku w jakim kula się porusza a r jest promieniem kuli.