Autor Wątek: wyszukiwanie ścieżek dla "latających" potworów w 3D...  (Przeczytany 884 razy)

Offline wolfenstein

  • Użytkownik

# Styczeń 27, 2011, 13:59:34
Witam.
Jak w temacie - mam napisać AI (ale pisząc temat mam szczególnie na myśli wyszukiwanie ścieżek) "latających potworków" dla gry 3D której akcja odbywa się głównie w zamkniętych pomieszczeniach, labiryntach, itp. Nie wiem kompletnie jak się za to zabrać... proszę o jakiekolwiek rady. Obawiam się, że zwykły pathfinding znany chociażby z FPSów typu Crysis tu sie nie sprawdzi.
Z góry dziękuje za odpowedzi.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 27, 2011, 14:18:54
Sprawdzi się, tyle że trzeba go zrobić uwzględniając możliwość lotu.

Offline Pomnico

  • Użytkownik
    • Magic-Ars

# Styczeń 27, 2011, 14:30:49
Nie wiem co to jest zwykły pathfinding... Na pewno Dijkstra lub jego hybryda znana jako A* się sprawdzi - działa dla dowolnych grafów, a A* ma jedynie takie wymagania, aby heurystyka odległości (czyli w standardowym podejściu zwykła odległość po prostej) była nie mniejsza niż odległość po ścieżkach, a więc w dowolnym środowisku 3D będzie się sprawdzał równie dobrze jak w 2D (pomijam istnienie portali, które powodują że A* przestaje działać poprawnie, tzn. nie daje już gwarancji że wyszukana ścieżka będzie optymalna)