Autor Wątek: Ogre3D i problem z uruchomieniem skompilowanego programu  (Przeczytany 1272 razy)

Offline Bantu

  • Użytkownik

# Styczeń 20, 2011, 19:37:17
Witam wczoraj zacząłem się znów bawić silnikiem graficznym Ogre3D. Bawiłem się nim już jakiś czas temu i było wszystko w porządku, ale wczoraj wystąpił nieoczekiwany problem. Po skompilowaniu przykładowego kodu jednego z tutoriali zamieszczonych na oficjalnej stronie. Dokładnie chodzi mi o ten kod.
Program kompiluje się dobrze bez najmniejszych problemów, uruchamia się też dobrze po skompilowaniu. Ale problem zaczyna się wtedy kiedy chce uruchomić program bezpośrednio z pliku .exe, a nie przez VS. Program wtedy rzuca taki wyjątek:
OGRE EXCEPTION(7:InternalErrorException): ../../media/packs/SdkTrays.zip - error whilst opening archive: Unable to read zip file. in ZipArchive::checkZzipError at ..\..\..\..\OgreMain\src\OgreZip.cpp (line 280)
Nie wiem totalnie czym to może być spowodowane pliki .dll są dobrze dodane .cfg i wszystkie media też. Kompilator to Visual Studio 2008 Professional. Na stronie twórców znalazłem coś na ten temat, ale ten problem występuje na MAC OS i metoda na jego naprawienie tam nie działa. Już na prawdę nie mam pojęcia co może stanowić problem. Proszę Was o pomoc.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Styczeń 20, 2011, 19:53:54
Cytuj
Unable to read zip file.

Czyli prawdopodobnie masz nierozpakowany jakiś plik i program nie może się do niego dostać.

Offline voytech

  • Użytkownik

# Styczeń 22, 2011, 16:28:42
@up: "Unable to read zip file" wcale nie oznacza, że coś jest nierozpakowane.

Bantu: uruchomienie spod Visuala powoduje, że katalog bieżący jest zazwyczaj w innym miejscu niż plik .exe, który zazwyczaj ląduje w Release lub Debug. Czasami wystarczy skopiować go katalog wyżej wraz z dll-kami żeby wszystko zaczęło chodzić.

Offline Bantu

  • Użytkownik

# Styczeń 24, 2011, 20:45:16
@up Dzięki za podsunięcie tego pomysłu, z tym przeniesieniem o katalog wyżej. Okazało się, że folder z mediami był niedostępny po przeniesieniu wyżej już jest okej ;)