Autor Wątek: Super gra ekonomiczno-strategiczna.  (Przeczytany 3238 razy)

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2006, 19:36:03
Co jak co ale tycoony wg mnie żądzą jak chodzi o gry.

Więc ja już podjąłem próby napisania małego tycoona, ale wiem że za dobry to on nie będzie bo to jest mój pierwszy post. Jak się zdziwiłem czytając forum albo gdzieś na tej stronie. To ja zacząłem robić jak profesjonalista, bez żadnego czytania tej informacji to wszystkie pomysły do tej gry notuje na kartkach a kartki daje do jednego skoroszytu.

Dokładny zarys jak to będzie wyglądać jest jeszcze w fazie pisania. A pomysł się zrodził po 3 tygodniach grania INDUSTRY GIANT 2 PL (Jakby ktoś sie pytał to kupiłem sobie oryginała), i nadal w nią gram.

Wszystkich chętnych do współpracy prosze o wiadomość prywatną albo i nawet tutaj niech ludzie zobaczą że ambitne plany mogą byc zrealizowane.

Prosze piszcie wszystko i uczciwie co myślicie.


---------------------------------------<<< PROJEKT >>>-----------------------------------------
Planuje aby gra ta była grą typu Tycoon, czyli firma zajmująca się produkcją dóbr luksusowych i ich sprzedażą.
Ja pisze tutaj projekt dla porządnej firmy ale jako początek to po porostu weźmie się tylko pare rzeczy tutaj wymienionych.

(W sumie tycoon to chyba tylko przewożenie surowców bez ich produkcji). Tego to nie pamiętam na stan dzisiejszy.

W grze planuje aby było można zrobić dużą różnorodność gałęzi przemysłu. Począwszy od rolnictwa po przemysł górniczo-hutniczy i takie podobne.
Jakie gałęzie przemysłu mogą być to daruje sobie wypisywanie wszystkich (bo bym nie nadąrzał, bo ludzie coraz to nowsze wymyślają. Dlatego pomyślałem że gra powinna mieć jakiś łatwy sposób do poszerzania  gałęzi przemysłowych. Żeby gra nigdy nie stała się STARA.
Byłyby takie gałęzie jak:
-rolnictwo ( czyli wszystko co ludzie mogą jeść)
-górnictwo (wydobywanie zazwyczaj półproduktów)
-hutniczy (do wytapiania półproduktów (stal, aluminium i inne które też są jeszcze półproduktami)
-przetwórczy (produkujące różne dobra)
-i inne


Planuje aby przed rozgrywką można było sobie wybrać mapę i styl rozgrywki.
Styl rozgrywki: kampania, wolna gra (nieskończona), scenariusz (1-dna mapa ze ściśle określonym celem)
A co do mapy to (co moge redukować, zmieniać):
ilość wody (nie musze tłumaczyć chyba)
jakość terenu (żyzność, geodezyjność, rzeki, las, góry, i inne)
ilość rywali [ten aspekt to dopiero przy końcowej fazie by sie zrobiło]

Pomysły co do:
-Kampania,
         Tylko w tej rozgrywce będzie jako taka fabuła.
-Wolna gra (nieskończona),
         W wolnej grze myślałem, aby można było ustawić ile rzeczy wydarzy się z przypadku a ile z poczynań ludzkości.
-Scenariusz,
         Scenariusz jest to po prostu Kampania, tylko tyle, że składa się z jednej mapy.

Co do gry to by się wybierałoby się rózne czynniki takie jak:
poziom realności (czy ma być w 100 % jak  w prawdziwym świecie czy uproszczony model, tylko do zabawy); Chciałbym coś takiego wprowadzić, aby mieć duże grono odbiorców, ponieważ co niektórzy lubią pomóżdźyć, aby zarobić, a co niektórzy chcą tylko surowce powozić z miejsca na miejsce. I w ten sposób zarabiać.

Cechami charystycznymi tej gry to było by:

-Możliwość przejęcia innej firmy (jakąś określoną linię, zakład; udziały firmy; czy całkowicie wszystko(zadłużenia, zakłady itp)),
-Duża różnorodność towarów, usług, środków komunikacji, duża możliwość rozbudowy infrastruktury (mosty, tunele, kanały, śluzy rzeczne i inne.)
-Sposoby przechowywania surowców, półproduktów i gotowych produktów, będą się opierać o system Magazynów, które z biegiem czasu będzie można powiększać do kolosalnych wielkości i pojemności. (Dzięki nowoczesnej technologii.)
i wiele innych które okórat do głowy mnie tera nie przychodzą.

Co do grafiki, to wiadomo:
pierwszym projekcie bedzie słaba a później z biegiem czasu coraz to lepsza.
I myślę, że gra będzie cały czas w grafice izometrycznej (albo jak to się nazywa w grze TTD).
Grafika 3D nie podoba mi sie w tych grach, więc nie wprowadze jej w peirwowzór.


Ciąg dalszy nastąpi w niedalekiej przyszłości. (A także po prostu będe dopisywać do istniejących akapitów)

Grę tą zacząłem już pisać !!! Tylko samemu dlaeko nie zajdę to ja wiem. Dlatego prosiłbym o pomoc jakąkolwiek.
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2006, 18:48:14 wysłana przez Derymon »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Silther

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2006, 20:09:36
Prosze piszcie wszystko i uczciwie co myślicie.
Z twojego posta o grze nie dowiedziałem się nic poza tym, że będzie to tycoon. Napisz coś więcej o samej grze.

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Listopad 03, 2006, 20:12:22
Prosze piszcie wszystko i uczciwie co myślicie.

Skoro prosisz... Ja myślę, że nie zrobisz tej gry :P.

A poważnie - jeśli chcesz robić jak profesjonalista, to najpierw dokończ ten "dokładny zarys", a dopiero potem chwal się nim na forum. Bo pomysłów każdy z nas ma po pachy - i własnych, i cudzych.

PS. Nie odczuwasz czasem żądzy zajrzenia do słownika ortograficznego? :P

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2006, 20:47:19
Spokojnie będzie co poczytać tylko, że to troche zajmie mi czasu.

Mile byłoby widziane jakby ktoś napisał w jakie tycoony grał i co w nich sie podobało. Bo ja mogłem coś ciekawego ominąć. Grając w nią.
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2006, 18:49:27 wysłana przez Derymon »

Offline artpoz

  • Użytkownik
    • blog o tworzeniu gier

# Listopad 03, 2006, 21:00:21
(...) bo to jest mój pierwszy post. (...)

Chyba drugi, bo pierwszy post miałeś o 17.45 w temacie "Idea gry strategiczno-ekonomicznej".

Cytuj
Jak się zdziwiłem czytając forum albo gdzieś na tej stronie. (...)

Co Cię zdziwiło ?

Cytuj
A pomysł się zrodził po 3 tygodniach grania INDUSTRY GIANT 2 PL (Jakby ktoś sie pytał to kupiłem sobie oryginała), i nadal w nią gram.

Co się stanie gdy gra Ci się znudzi ? Gdy zaczniesz grać w grę z innego gatunku (np. FPP albo MMORPG) ?
Porzucisz pomysł i zaczniesz wymyślać kolejną ?

Cytuj
(...) niech ludzie zobaczą że ambitne plany mogą byc zrealizowane.

Nikt w to nie wątpi, ale od pomysłu do realizacji daleka droga.

Pozdrawiam i życzę dobrej zabawy przy graniu i wymyślaniu :)
artpoz
 

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2006, 21:45:18
Cytuj
Chyba drugi, bo pierwszy post miałeś o 17.45 w temacie "Idea gry strategiczno-ekonomicznej".

no fakt drugi post, ale pierwszy wymyślony przeze mnie. (tam tylko wyraziłem swoje zdanie)


Cytuj
Co Cię zdziwiło ?

Ktoś tam nazwał że pisanie pomysłów na kartkach a później wpinanie w segregator to działania  wykonywane przez profesjonalistów.

Cytuj
Co się stanie gdy gra Ci się znudzi ? Gdy zaczniesz grać w grę z innego gatunku (np. FPP albo MMORPG) ?
Porzucisz pomysł i zaczniesz wymyślać kolejną ?

Nie znudzi sie bo obrałem sobie drogę życiową (nierealną), że "Pragnę polepszyć wszystkim ludziom poziom egzystencjalny" (chodziło mnie o to że będzie im sie dobrze żyło. A żeby ten cel osiągnąć to trzeba mieć kasę a co za tym idzie mieć głowę do interesu a co dalej za tym idzie pamiętać i cały czas szkolić się w działaniach ekonomicznych.


Cytuj
Nikt w to nie wątpi, ale od pomysłu do realizacji daleka droga.

I tutaj się z tobą zgodze artpoz.
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2006, 18:35:57 wysłana przez Derymon »

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Listopad 04, 2006, 18:50:45
Prosze piszcie wszystko i uczciwie co myślicie.

Skoro prosisz... Ja myślę, że nie zrobisz tej gry :P.

A poważnie - jeśli chcesz robić jak profesjonalista, to najpierw dokończ ten "dokładny zarys", a dopiero potem chwal się nim na forum. Bo pomysłów każdy z nas ma po pachy - i własnych, i cudzych.

PS. Nie odczuwasz czasem żądzy zajrzenia do słownika ortograficznego? :P

a ja się mógłbym założyć że napiszę tylko namiastę tej gry :P Bo wszystko co napisałem to pisałbym chyba całe swoje życie :P

Offline Moriturius

  • Użytkownik

# Listopad 08, 2006, 16:47:03
[OT]
jeśli chcesz coś dopisać to edytuj ostatni post a nie dodawaj jednego pod drugim
[/OT]

Cytuj
Co Cię zdziwiło ?

Ktoś tam nazwał że pisanie pomysłów na kartkach a później wpinanie w segregator to działania  wykonywane przez profesjonalistów.
Nie tyle przez profesjonalistów co przez ludzi piszących gry.

[EDIT] no i oczywiście większe użytki :) [/EDIT]

a ja się mógłbym założyć że napiszę tylko namiastę tej gry :P Bo wszystko co napisałem to pisałbym chyba całe swoje życie :P

Bardzo nieoptymistyczna wizja. Myśle, że trzeba po prostu zaprojektować i napisać coś prostego i łatwo rozwijalnego na początek i dalej możesz dodawać sobie co będziesz chciał i co przyjdzie Ci do głowy

Na końcu chciałbym też wiedzieć o co będzie własciwie chodzić w tej grze bo narazie poznałem tylko troszke Twoich przemyśleń na jej temat które niespecjalnie dużo mi powiedziały.
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2006, 16:49:17 wysłana przez Moriturius »

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2006, 07:54:04
Przeczytaj pierwszą wiadomość na tym temacie (bo zbiegiem czau uzupełniam tam co mi przychodzi do głowy.

Ta gra w założeniam ma byc dla tych co lubią zarabiać poprzez założenie własnej firmy.

A że ja znam się trochę na Tycoonach (bo dużo w nie gram) to to będzie do nich podobne.

Planuje zrobić coś na pograniczu "Industry Giant 2" i "Open Transort Tycoon Deluxe"

Offline Paweł R.

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2006, 20:30:39
A że ja znam się trochę na Tycoonach (bo dużo w nie gram) to to będzie do nich podobne.

Planuje zrobić coś na pograniczu "Industry Giant 2" i "Open Transort Tycoon Deluxe"

Tylko jak Twoja gra będzie za bardzo do nich podobna, to czy ktoś będzie chciał w nią grać?
Musisz wymyślić coś oryginalnego, coś co by zdecydowanie wyróżniało tą grę od innych Tycoonów  :)

Offline Derymon

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2006, 21:25:18
Oczywiście że to nie bedą kopie tylko "coś" podobnego. Będzie to niepowtarzalne i wyjątkowe.

Offline Paweł R.

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2006, 23:26:00
Oczywiście że to nie bedą kopie tylko "coś" podobnego. Będzie to niepowtarzalne i wyjątkowe.

W takim razie hit gotowy  ;). Bierz się chłopaku do pracy!
Życzę ukończenia projektu!  :)

Offline W0jciechZ

  • Użytkownik
    • WOJZAB Computers

# Listopad 10, 2006, 09:47:03
Pamiętaj - olej grafikę najważniejsza jest grywalność (w innej branży zaprawa;-)

ZObacz sobie SUpreme Ruler 2010 Strategy First. Kanadyjczycy ją ogłosili grą roku. Polecam dla strategów i ekonomów.
Dużo pomysłów które tam zaimplementowali jest ciekawych i dobrze by było wykorzystać w innych grach eko-strat.
Zobacz sobie także Free Enterpri$e.

Życzę powodzenia.