Autor Wątek: Jak wydobyć wektro wysokości ostrosłupa opuszczonej na podstawe?  (Przeczytany 719 razy)

Offline admund

  • Użytkownik

# Styczeń 07, 2011, 22:36:02
Przejrzałem dostępne tematy i nie znalazłe zadnego pasujacego do mojego problemu.

Mój problem wyglada nastepujac. Mam "latajacy obiekt" w przybliżeniu ostrosłup, nadaje mu prędkości liniowe i prędkości kątowe względem środka masy.
Potrzebuje (jak w temacie) dostac wektor wysokosci opuszczonej ze "czubka" na środek podstawy.
Do symulowania fizyki używam Havoka.
Ma ktos jakis pomysl?
Bo mi juz ich brakuje, robilem juz rozne rzeczy i zawsze nie dostawalem tego co chcialem :/

Jesli jakies niejasnosci to chetnie bardziej wytlumacze o co mi chodzi.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline bartekm

  • Użytkownik
    • Wordpress Blog

# Styczeń 07, 2011, 22:41:37
Prawie sam sobie odpowiedziałeś.

Wektor = Wierzchołek_czubka - Wierzchołek_środka_Podstawy

Offline Oti

  • Użytkownik

# Styczeń 07, 2011, 22:46:12
Hm.. rozumiem, że masz pozycję czubka ostrosłupa, ale nie masz pozycji środka podstawy-próbowałeś robić to poprzez średnią wszystkich wierzchołków podstawy? Wtedy możesz skorzystać z tego, co napisał kolega beem.

Offline admund

  • Użytkownik

# Styczeń 07, 2011, 22:56:56
Eh, jak zwykle pod latarnia najciemniej... ;/

No wlasnie w tym problem, ze mam pozycje srodka masy i kwaternion rotacji... i z tego jakos bede probowal teraz zrobic te dwie rzeczy ktorych potrzebuje. Narazie kombinuje.

Offline Oti

  • Użytkownik

# Styczeń 07, 2011, 23:06:50
Musisz się jakoś dokopać do wierzchołków tego ostrosłupa. Jeśli ostrosłup jest dobrze zbudowany i faktycznie jest ostrosłupem, to powinieneś mieć jeden wierzchołek jako czubek(musisz go 'znaleźć'), a reszta to podstawa i możesz robić to, co powiedziałem.

Offline admund

  • Użytkownik

# Styczeń 07, 2011, 23:16:28
Dobra poradziłem sobie inaczej. Wiozłem wektor jaki ten obiekt ma na początku i "potraktowałem" go kwaternionem rotacji wyciągnietego z tego obiektu.

Dzieki za pomoc :)