Autor Wątek: Gra bez opcji wczytaj  (Przeczytany 9828 razy)

Offline Vx-x.

  • Użytkownik
    • Vx-x. Page

# Styczeń 05, 2011, 18:30:41
Ok, może niektórzy tak widzą gry, ale szczerze powiedziawszy po każdej grze którą odpalam oczekuje tego, że dostarczy mi sporą dawkę dobrej zabawy, gdzie fabuła to tylko miły dodatek. Jeśli chociaż przez 5 minut gra mnie irytuje, leci do kosza. To nie jest sprawa życia i śmierci żeby przejść dany etap czy uratować życie głównego bohatera, bo to i tak tylko kupka kolorowych pixeli  ;) Trzymam się tego co napisałem - save w dowolnym momencie, lubisz ryzyko - nie nadużywasz, wolisz się "bawić" grą - baw się  :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Styczeń 05, 2011, 18:31:55
A czy to nie jest standardem w rogalikach?
A ktoś gra w rogaliki bez backupów save'a? :)

Offline Oti

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2011, 18:33:56
A czy to nie jest standardem w rogalikach?
A ktoś gra w rogaliki bez backupów save'a? :)
No i ten post doskonale podsumowuje ideę gry 'bez save-ów'. :)

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2011, 18:35:03
Ok, może niektórzy tak widzą gry, ale szczerze powiedziawszy po każdej grze którą odpalam oczekuje tego, że dostarczy mi sporą dawkę dobrej zabawy, gdzie fabuła to tylko miły dodatek.
Właśnie chodzi o zmianę podobnego podejścia =)

Offline Vx-x.

  • Użytkownik
    • Vx-x. Page

# Styczeń 05, 2011, 18:38:15
Gry przygodowe, dobra książka, dobre filmy - to to czego szukasz ;)

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2011, 18:40:49
Gry przygodowe, dobra książka, dobre filmy - to to czego szukasz ;)
Książki czytam nałogowo - szczególnie fantasy ;) A filmy nie dorastają im do pięt =)
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2011, 18:58:55 wysłana przez K'Aviash »

Offline Karol

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2011, 19:00:29
Odnośnie save & load i zbadania co się stanie jak się zrobi inaczej to teraz modne jest odkładanie skutków takich decyzji na później - przez co graczowi nie będzie chciało się cofać kilku godzin gry, żeby postąpić inaczej.

IMHO opcja wczytaj być musi, czasem chce się dla kolegi pokazać jakiś fragment gry, który ma się zapisany, czasem są takie momenty w grze, że chce się je przejść parę razy dla samej zabawy (np. Bitewne Kwadraty w Icewind Dale 2 ^^), albo móc bez troski o dalszą grę urządzić sobie jakąś krwawą rzeźnię czy też przetestować różne mechanizmy w grze.

Myśląc o śmierci miałem na myśli zapewnienie pewnego "wyjścia" poprzez samą fabułę, która uzasadniałaby automatyczny respawn gdzieś tam =)
Wpadłem kiedyś na pomysł, że po śmierci idzie się na Sąd Boży i oceniane są czyny bohatera. Jeśli były dobre, odradzałby się w świątyni. Alternatywnie dla Sadu Bożego można po prostu zrobić, że masz powód by być na ziemi i bogowie cię odradzają (np. jest się ich wysłannikiem z celem unicestwienia Źródła Wszelkiego Zła).
To wyklucza "złą" linię fabularną i możliwość grania taką postacią. Chyba, że wtedy trafia się do piekła i jak się było wystarczająco złym to odsyłają ponownie "na górę", ale co wtedy z postaciami neutralnymi?

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Styczeń 05, 2011, 19:12:15
Cytuj
Wyeliminowanie sytuacji typu: pięc dróg do wyboru, zapisze sobie, sprawdzę potem wszystkie pięć i wybiorę najfajniejszą.

Problem w tym że w obecnych produkcjach AAA content jest zbyt drogi żeby dawać kilka niezależnych dróg do wyboru. A są gracze którzy lubią kombinować ze światem gry (np. ja lubię zwiedzać zakamarki każdej planszy szukając chociażby rozmaitych baboli).

A tak poza tym to chyba trzeba by problem save'owania rozważyć w zależności od typu gry. Inaczej to wygląda w grach akcji a inaczej w klasycznym RPG nastawionym na dialogi a nie walkę. Z tym że ostatni taki RPG wyszedł parę epok temu ;)

Offline Xirdus

  • Moderator

# Styczeń 05, 2011, 19:13:46
móc bez troski o dalszą grę urządzić sobie jakąś krwawą rzeźnię czy też przetestować różne mechanizmy w grze.
Chodzi o wyeliminowanie tego elementu.

To wyklucza "złą" linię fabularną i możliwość grania taką postacią. Chyba, że wtedy trafia się do piekła i jak się było wystarczająco złym to odsyłają ponownie "na górę", ale co wtedy z postaciami neutralnymi?
Ja ten system wymyśliłem jak miałem mniej więcej 9 lat, gdy bawiłem się RPG Makerem. Nie interesowały mnie wtedy "złe ścieżki fabularne". A drugie życie gdy jest się "wystarczająco złym" byłby dobrym elementem balansującym, ale chyba przyznasz rację że jest lekko bez sensu (piekło jest karą dla złych dusz).

Edit: cytat mi się spieprzył
« Ostatnia zmiana: Styczeń 05, 2011, 19:15:29 wysłana przez Xirdus »

Offline Karol

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2011, 19:30:00
Chodzi o wyeliminowanie tego elementu.
Wtedy trzeba by robić save online, bo na plikach zawsze można zrobić kopię i do woli przywracać.

A drugie życie gdy jest się "wystarczająco złym" byłby dobrym elementem balansującym, ale chyba przyznasz rację że jest lekko bez sensu (piekło jest karą dla złych dusz).
Jeżeli bohater jest na wskroś zły i dobrze służył siłom zła to czemu władca piekieł nie miałby wykorzystać swoich mocy i wysłać go ponownie na górę? W LotS nie było to bez sensu.

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2011, 19:34:06
Chodzi o wyeliminowanie tego elementu.
Wtedy trzeba by robić save online, bo na plikach zawsze można zrobić kopię i do woli przywracać.

Ktoś bardzo pragnie - droga wolna.
Nie  chodzi o zabronienie, tego się nie da zrobić =) Chodzi o utrudnienie w stopniu wystarczającym. Podobnie jak nie można zabronić graczom korzystać z kodów.

Offline Xirdus

  • Moderator

# Styczeń 05, 2011, 19:43:39
Jeżeli bohater jest na wskroś zły i dobrze służył siłom zła to czemu władca piekieł nie miałby wykorzystać swoich mocy i wysłać go ponownie na górę? W LotS nie było to bez sensu.
Bóg zwykle ma większą władzę od demona. A LotS to od czego skrót?

Podobnie jak nie można zabronić graczom korzystać z kodów.
Można nie zrobić kodów  ::)
Oczywiście na trainery nic nie pomoże...

Offline K'Aviash

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2011, 19:48:17
Oczywiście na trainery nic nie pomoże...
To był skrót myślowy. M in. właśnie trainery miałem na myśli =)


Ostatecznie można by to zrobić poprzez odpowiednią opcję w ustawieniach, domyślnie brak wczytywania aktywny.

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2011, 20:00:22
dodaj tryb extreme, na innych autosavy dla graczy niedzielnych :) . Zablokuj kilka plansz itp tylko dla Extreme aby zaawansowanych graczy przyciągnąć do tego trybu. Dodaj do tego highscore na zasadzie (punkty za misje )

Offline Amun

  • Użytkownik

# Styczeń 05, 2011, 20:25:11
Kto szuka wrażeń w RPG ten wybierze odpowiedni dla siebie stopień trudności i tak wg mnie powinno się zrobić również z save'ami, oczywiście uświadamiając o tym gracza w sposób łagodny, nie namawiać bądź straszyć ; ) Jeżeli ktoś taką grę preferuje to wybierze swój poziom. Może to być np. poziom 'Realistyczny', w którym, jak koledzy wyżej wspomnieli, można wybrać drogę do piekła bądź do nieba. No i oczywiście żeby gracze tacy nie tracili, urozmaizić im ten poziom o różne różności... (np. jeżeli mowa o RPG to epickie bronie, specjalne umiejętności itp.) Oczywiście 'słabsi' gracze mogą się poczuć odrobinę urażeni, no ale nic nie jest idealne...

Pozdrawiam,
Amun